تعداد بازدید: ۱۸۳۷
کد خبر: ۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۳ - 2018 11 December
مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز:
مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز در جلسه‌ای با رسانه‌ها در خصوص واگذاری‌های پهنه‌های بهرام گور هشدار داد و گفت: باید تمام مسئولان شهرستانی و استانی نسبت به این واگذاری حساس شوند.
به گزارش هورگان: زاهدیان در ابتدای سخنان خود اطلاعاتی در خصوص نحوه ساخت فولاد غدیر نی‌ریز داد و گفت: فولاد غدیر یک شرکت خصوصی است که با همکاری ایمیدرو اقدام به تولید آهن اسفنجی کرده و در آینده‌ای نه چندان دور فولادسازی را در شهرستان نی‌ریز شروع می‌کند.

فولاد غدیر برای نی‌ریز طرح توسعه‌ای دارد و اگر می‌بینید غدیر آمده و در نی‌ریز سرمایه‌گذاری کرده بدون تردید چشم به منابعی داشته که در نزدیکی کارخانه وجود دارد.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز با اشاره به اینکه نی‌ریز به دنبال دریافت پهنه‌های بهرام‌گور بوده و است گفت: مکاتباتی هم از سال ۹۶ در رابطه با بهره‌برداری از پهنه‌های بهرام گور با اداره کل صنعت معدن و تجارت فارس داشته‌ایم و در همین رابطه اولین نامه ما به تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶به اداره کل صمت  ارسال شده و در آن درخواست واگذاری پهنه‌های پی ۴ و  پی ۵ را داده‌ایم چون فولاد غدیر باتجربه بالایی که در زمینه اکتشاف دارد می تواند در منطقه بهرام‌گور با بهترین شرایط فنی و رعایت مسائل زیست محیطی دست به اکتشاف بزند.

پیرو نامه ما آقای علی همتی مدیر کل سازمان هم نامه‌ای به وزیر وقت صمت کشور ارسال کرده است اما در جلسه‌ای که در همین ماه در استان برگزار شده بدون اطلاع فولاد غدیر  اکتشاف درپهنه‌های بهرام‌گور به شرکت‌هایی از پاسارگاد و خرامه واگذار شده است.

فولاد غدیر در 17 محدوده در کل کشور مشغول به اکتشافات معدنی می‌باشد و از این لحاظ دارای رتبه بالایی است و این که اعلام می‌شود فولاد غدیر توانایی اکتشاف را ندارد کذب می‌باشد. امتیاز ما در زمینه اکتشاف از 600 نمره کامل، ۵۹۰ می‌باشد که همین امر نشان دهنده تجربه ما در امر اکتشاف است.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز از اینکه دغدغه تمام مسئولان شهرستانی و استانی به این امر معطوف شده است گفت: متأسفانه برخی از مسئولان عنوان می‌کنند که هیچ واگذاری انجام نشده و در حد اکتشاف است ما با صراحت اعلام می‌کنیم که نتیجه این واگذاری در نهایت به‌ بهره‌برداری خواهد انجامید.

اولین گام برای حضور یک شرکت در یک پهنه، پی‌جویی و اکتشاف است، کاری که ما هم در پهنه‌ای که در مرز سیرجان و نی‌ریز در مناقصه برنده شده‌ایم انجام خواهیم داد، بنابراین کسانی هم که در منطقه بهرام‌گور اقدام به  اکتشاف خواهند کرد در نهایت به بهره‌بردار تبدیل می‌شوند. 

 این مدیر عالی رتبه فولاد نی‌ریز گفت: بحث ما این نیست که به دیگر شرکت‌ها پهنه‌ای نرسد اما ما هم باید در بهرام گور سهمی داشته باشیم. اگر دیگران که ۲۰۰ کیلومتر با معدن فاصله دارند حقی برای خود قائلند ما هم که در نزدیکی معدن هستیم این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم و سؤال بعدی این است که چگونه انتظار داریم غدیر صدها میلیون یورو در فولادسازی و گندله‌سازی سرمایه‌گذاری کند در حالی که بنا نیست پهنه‌ای در نزدیکی فولاد غدیر نی‌ریز به آن اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: شرکت فولاد غدیر نی‌ریز جزء  تحریمی‌‌های آمریکا قرار دارد اما با این شرایط اشتغال خوبی در نی‌ریز ایجاد شده است و بی‌تردید توسعه آن می‌تواند باعث اشتغال گسترده‌تری شود. بحث سیاسی نداریم و اصلاً آدم سیاسی نیستیم؛ ما افرادی صنعتی هستیم و صنعتی فکر می‌کنیم. صحبت‌های آقای گرگین که از کارشناسان  ما هستند و در زمینه اکتشاف یک کارشناس خبره می‌باشند سیاست ما و مورد تأیید ما است.

در این جلسه  اعلام شد که پیمانکار خرامه‌ای زیر مجموعه گل‌گهر می‌باشد و این مسئله خود گواه بر بررسی و تأمل  در این واگذاری است. در این رابطه زاهدیان گفت: کسی که اکتشاف را انجام می‌دهد ۴۰ درصد کار را طی کرده است. ما هفته گذشته نامه‌هایی را به اداره کل صمت فارس زده‌ایم و گفته‌ایم که واگذاری بهرام‌گور از ریل کارشناسی خارج شده است چرا که واگذاری این پهنه به فولاد نی‌ریز بسیار باصرفه‌تر از دیگر کارخانه‌ها  با فواصل بیشتر است. 

در بررسی هورگان و در تأیید سخنان زاهدیان در ماده 8 قانون معادن آمده است: «دارندگان گواهی کشف می‌توانند حداکثر ظرف یک سال پس از صدور گواهی کشف، درخواست خود را برای اخذ پروانه بهره‌برداری‌معدن کشف شده، تسلیم وزارت معادن و فلزات نمایند. عدم تسلیم درخواست مزبور در مهلت مقرر موجب سلب حق اولویت یادشده، از آنان خواهد‌شد.»

پس به نظر می‌رسد تا واگذاری‌ها به مرحله نهایی نرسیده باید برای دفاع از منافع نی‌ریز، فارس و کشور و در راستای حرکت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تأیید مقام معظم رهبری می‌باشد، آیت‌ا... فقیه امام جمعه نی‌ریز و عضو خبرگان رهبری، نماینده مجلس، فرماندار و استاندار اقدامات مجدانه و سریع انجام دهند و هر چه زودتر نتیجه را به افکار عمومی اعلام کنند.

توجیه کاملاً اقتصادی اکتشاف به وسیله شرکت غدیر منطبق بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی است چون با کاهش هزینه تولید، توجیه اقتصادی پروژه به مقدار قابل توجهی بالا می‌رود و علاوه بر آن حمایت از سرمایه‌گذار منطقه‌ای می‌باشد.

غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
0
0
بهرام که گور میگرفتی همه عمر
می بینیم که چگونه گور بهرام گرفت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
صنعت فولاد در اين منطقه خشك يعني اتمام اب شرب منطقه در آينده نزديك
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها