تعداد بازدید: ۱۶۹۳
کد خبر: ۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲ - 2018 09 December
تردد خودروهای سنگ از تاریخ 18 آذر از معادن شرق نی‌ریز به سطح شهر ممنوع شد.
عسکر یاراحمدی، هورگان: جلسه شورای شهر نی‌ریز عصر روز شنبه 17 آذرماه با حضور اصغری نماینده اداره صنعت معدن و تجارت، اکلمی نماینده راهنمایی و رانندگی و اعضای شورای شهر و شهردار و معاونین شهرداری در محل ساختمان شماره 2 شورای شهر نی‌ریز تشکیل شد. 

این جلسه در ارتباط با  ورود کامیونها و تردد و توقف آنها در سطح شهر تشکیل شد. 

ابتدا رئیس شورای شهر اشاره‌ای به مصوبه شورای ترافیک کرد وگفت: در جلسه شورای ترافیک مصوب شده که از تاریخ 13 آذرماه تردد کامیون‌های حامل سنگ که از معادن شرق نی‌ریز بارگیری می‌کنند و در سطح شهر تردد دارند ممنوع باشد. اما علی‌رغم این ممنوعیت باز هم شاهد تردد آنها در سطح شهر هستیم.

لایقمند گفت: هرچند توقف کامیون‌های سنگین در سطح شهر آرامش شهروندان را سلب کرده است باید یک اقدام جدی در این ارتباط انجام شود. 

اکلمی در این جلسه دلیل توقف کامیونهای سطح شهر را نداشتن پارکینگ استاندار برای توقف اعلام کرد که سعید استقلال رئیس سازمان حمل و نقل درون شهری گفت: تا یک‌ماه آینده پارکینگ شهرداری برای توقف کامیونهای سنگین به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد و برای توقف آنها در پاکینگ هیچ مشکل زیرساختی وجود نخواهد داشت. 

اکلمی در ادامه گفت: نبود جاده جایگزین برای عبور تریلی‌های حامل سنگ در معادن شرق نی‌ریز باعث شده که آنها از خیابان‌های سطح شهر عبور کنند که شهردار نی‌ریز در این ارتباط گفت: با توجه به مصوبه شورای ترافیک مبنی بر عدم عبور تریلی‌ها در سطح شهر جلسه‌ای با معادن مربوطه در اداره صنعت و معدن و تجارت برگزار شده است که با همکاری  خود معادن قرار شده تریلی‌ها از کنار سیل‌بند عبور کنند و بعد از آن  از کنار پلیس‌راه نی‌ریز - سیرجان به سمت سنگبری‌ها حرکت کنند.

جلسه 17 آذر شورای  شهر نی‌ریز دو مصوبه مهم داشت که در یکی از آنها قرارشد از تاریخ 18 آذر عبور کامیون‌های حامل سنگ از معادن شرق نی‌ریز به سطح شهر ممنوع و آنها باید از کنار سیل‌بند عبور کنند که بخش اجرائیات شهرداری نی‌ریز با همکاری راهنمایی و رانندگی با اطلاع‌رسانی قبلی مسئولیت جلوگیری از آنها به سطح شهر را برعهده گرفتند.

دیگری توقف کامیون‌ها در سطح شهر می‌باشد که مقرر شد ظرف یک‌ماه آینده که پارکینگ به صورت کامل افتتاح شود با اطلاع‌رسانی در رسانه‌های محلی و نصب بنر توقف آنها در سطح شهر ممنوع و با آنها برخورد  شود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها