تعداد بازدید: ۹۹۶
کد خبر: ۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ - 2018 09 December
آبگیری ٢٠ درصدی بختگان
دریاچه بختگان امسال حدود ٢٠ درصد به صورت سطحی آبگیری شده و پرندگان مهاجر اکنون در دریاچه حضور دارند.

به گفته رئیس پارک ملی بختگان امسال و در اثر بارندگیهای هفته گذشته حدود ٢٠ درصد از مساحت دریاچه به صورت سطحی آبگیری شده است.


مهندس مهدی محمدجانی گفت: این آب در ورودی رودخانه کر، جنوب چشمه گمبان و در نزدیکی روستاهای استهبان مشاهده می‌شود. با توجه به خشکسالی‌های دهه اخیر، این آب خیلی کم بوده و نیاز به بارشهای زیادتری در سال زراعی پیش رو داریم و امیدواریم بارشهای بیشتری در باقیمانده سال صورت گیرد تا به حیات‌وحش منطقه جانی دوباره ببخشد و این پرندگان بتوانند زمستان را به پایان برسانند. دریاچه برای احیاء مجدد نیاز به بارشهای زیاد و مستمر در فصول بارندگی دارد و حتی لازم است بارشها به طور مداوم در سالهای پیش‌رو ادامه پیدا کند تا بتوان به رهاسازی آب از سدها به سمت بختگان اقدام کرد. البته اکنون اداره‌کل محیط‌زیست فارس طرحی را برای احیاء بختگان در دستور کار دولت قرار داده و در صورت تصویب مجلس، سازمان برنامه و بودجه برای احیاء این طرح بودجه در نظر خواهد گرفت. 


محمدجانی درباره حضور پرندگان مهاجر گفت: اکنون حدود ٢ هزار قطعه درنای سیبری و ٢ هزار پرنده دیگر شامل آنقوت، مرغابی و دیگر پرندگان که از جمله پرندگان مهاجر و بومی هستند، در دریاچه و جاهایی که آب کمی وجود دارد حضور دارند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها