تعداد بازدید: ۲۰۴۵
کد خبر: ۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶ - 2018 18 November
شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور ادارات مرتبط صبح روز یکشنبه 27 آبانماه در سالن اجتماعات فرمانداری و در حضور دبیر استانی این شورا و به ریاست فرماندار شهرستان تشکیل جلسه داد.
در این جلسه نخست فرماندار نی ریز، مهندس محمد رضا امیری، اعتیاد به مواد مخدر، خرید، فروش و ترانزیت آن را یکی از موانع توسعه یافتگی جوامع دانست و گفت: "شهرستان نی ریز با توجه گستردگی و همجواری با استانهای شرقی یکی از مهمترین ورودی های مواد مخدر به مرکز کشور می باشد."

امیری با بیان آماری از کشفیات مواد مخدر شهرستان ادامه داد و گفت: کشفیات مواد مخدر با توجه به آماری ر سال 1392 که در شهرستان شروع به کار کردم، افزایش داشته و این یعنی ترانزیت بیشتر شده است. در سالجاری تا کنون نیروهای انتظامی و نظامی شهرستان بیش از 5 تن و 800 کیلو انواع مواد مخدر را در شهرستان کشف کرده اند در صورتیکه این آمار در سال 1395 خورشیدی بیش از 3 تن و در کل سال گذشته 5 تن و 100 کیلو بوده است و باید از نیروی انتظامی تشکر ویژه بشود و تجهیزات لازم را در اختیارشان گذاشت. در کنار آن به معتادان در حال ترک و یا آنانی که مواد مخدر را کنار گذاشته اند کمک شود تا بتوانند روی پای خودشان بایستند.

در ادامه پریسا زارعی رئیس بهزیستی شهرستان از اقدامات این اداره در اجرای طرح های جدید و تکمیل طرح های قدیمی مبارزه با اعتیاد خبر داد و گفت: این اداره در نظر دارد خانواده ها را برای مبارزه با  مواد مخدر بیشتر به میدان م بکشاند و گروههایی را نیز در قالب تشکلهای مردم نهاد تشکیل داده ایم. در سال گذشته 3 تشکل و در سالجاری نیز 3 تشکل در ایجاد کرده ایم و اکنون یک طرح گسترده آمار گیری و اطلاعات را در یکی از مناطق پر آسیب شهر نی ریز به اجرا در آورده ایم و قسمت اول این طرح نیز به پایان رسیده است.

دکتر آل داود رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان و طاهره دیده گاه کارشناس این شبکه، با بیان اینکه شبکه بهداشت ودرمان، پیشگیری و درمان را همزمان در حال اجرا کردن است و برنامه های مبارزه با اعتیاد در غربالگری ها و در طرح پزشک خانواده دنبال می شود و ما گامی در راه شناسایی مادران باردار معتاد و خانواده های پر خطر برداشته ایم. درادامه چند نفر از اعضای این جلسه درباره اقدامات ادارات خود در این ارتباط، مطالبی را بیان کردند.

در پایان محمد رضا ابراهیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس سخنان خود را با نام بردن از رسانه ها آغاز کرد و گفت: من رسانه ها را افسران پیشگام در مبارزه با اعتیاد میدانم. ابراهیمی گزارشات بعضی از اعضای کمیته شهرستان را راضی کننده ندانست و افزود: اعتیاد نخستین آسیب اجتماعی شناخته می شود و حتی 50 تا 60 درصد از طلاقها ناشی از اعتیاد است و اعتیاد علاوه بر طلاق به دنبالش کودک آزاری، سرقت و بسیاری از بلاهای دیگر را بر سر جوامع نازل می کند و مواد مخدر را باید مادر همه جرائم دانست لذا باید گامهای بلند تر، محکم تر، هوشمندانه تر و موثرتری در راه مبارزه با آن برداشته شود.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها