تعداد بازدید: ۱۷۵۱
کد خبر: ۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ - 2018 30 October
مراسم «اجتماع عظیم زائران اربعین حسینی» در مصلای نماز‌جمعه نی‌ریز برگزار شد.
عابد نعمتی، هورگان: این مراسم دوشنبه شب 7 آبان با حضور زائران حسینی، مردم و مسئولان و با همکاری شهرداری و شورای شهر نی‌ریز، دفتر امام جمعه، ستاد اربعین شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی نی‌ریز برگزار شد.

ابتدا پس از قرائت زیارت عاشورا توسط اسماعیل حامدی، حجت‌الاسلام سید‌جواد فقیه امام جمعه موقت نی‌ریز لزوم توجه به زیارتهای دیگری مثل زیارت اربعین در کنار زیارت عاشورا را مورد تأکید قرار داد و گفت: «در کنار شور حسینی باید شعور حسینی هم پیدا کنیم که اگر این طور شود، قطعاً مشکلی نخواهیم داشت.»

وی با بیان این که گاندی رهبر هند، امام حسین را الگوی خود قرار داد و توانست یک کشور را دگرگون کند، افزود: «آیا عاشورا  قطعه‌ای تاریخی است که فقط باید گرامی داشته شود یا این که برنامه زندگی است؟ این که برخی مداحان می‌گویند هرچه بیشتر مردم را بگریانیم ثواب دارد، درست نیست؛ آن هم به قیمت گفتن چیزهایی که در هیچ کتابی نیامده است.» 

حجت‌الاسلام فقیه در جایی دیگر از سخنان خود عنوان داشت: «اقتصادی که می‌تواند ما را نجات دهد، اقتصاد فرهنگی است و متأسفانه مظلومترین واژه در این مملکت فرهنگ است.»

در ادامه برنامه مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی توسط عباس زردشت و افشین آذرمهر مداحان اهل بیت برگزار شد.

سپس امام‌جمعه در سخنانی بر لزوم درک معرفت حسینی توسط جوانان تأکید کرد و از آنها خواست همان طور که در زیارت عاشورا آمده است، با امام حسین پیمان ببندند که تا آخر در رکاب او باشند.

ایشان اضافه کرد: «سعی کنید نامتان در دفتر سیدالشهدا ثبت شود و برای همیشه بماند.»

 آیت‌ا... فقیه رفع حوائج مردم توسط مسئولان را نعمتی برای آنها خواند و گفت: «این که کار مردم به شما مسئولان واگذار شده، نعمتی الهی است که باید قدر آن را بدانید و خدمت کنید. حتی نمازتان را باید به سرعت بخوانید تا مردم پشت در بسته معطل نشوند.»





نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها