تعداد بازدید: ۱۵۲۶
کد خبر: ۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ - 2018 28 October
باغ نمونه «به» باغدار نی‌ریزی در بخش پشتکوه نی‌ریز، رکورد استان را با بیش از ٥ برابر تولید میانگین محصول شکست.

بنا بر اعلام مهندس علیرضا ضیغمی‌ رئیس کمیته اصلاح و توسعه باغات و مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی فارس، هیئتی از کارشناسان جهاد کشاورزی استان و شهرستان نی‌ریز در روز دوشنبه ٢٣ مهرماه در بخش پشتکوه و در منطقه بالاشهر مشکان در باغ نمونه «به» بهرام زارعی حاضر شده و اقدام به کیل‌گیری این میوه پائیزه کردند.


در نتیجه این سنجش میزان تولید «به» استان در باغ این باغدار و نهالکار نمونه کشوری به ٨٢ تن در هکتار رسید و رکورد تولید این میوه در سطح استان را شکست. میانگین تولید «به» استان در حدود ١٥ تن در هکتار می‌باشد. 


مهندس ضیغمی‌درباره دلایل افزایش رکورد استانی در این باغ گفت: استفاده از پایه خوب، کاشت متراکم درختان و رسیدگی بسیار خوب درختان از نظر تغذیه، هرس و استفاده از مشاوره‌های کارشناسان خبره کشاورزی از دلایل موفقیت این باغدار و نهال‌کار نی‌ریزی می‌باشد. این باغدار بیش از ٧ هکتار باغ «به» در این منطقه احداث کرده و این باغ در سطح استان و کشور یک نمونه و الگو محسوب می‌شود.


باغات و نهالستانهای «بهرامان» متعلق به بهرام زارعی، سالانه توسط مراکز آموزشی، پژوهشی، دانشگاهی و مسئولان استانی و کشوری مورد بازدیدهای متعدد قرار می‌گیرد.


 شهرستان نی‌ریز در سال جاری دارای ٣٠٥ هکتار باغ «به» می‌باشد که ٢٢٠ هکتار از این باغها مثمر و ٨٥ هکتار نیز غیر مثمر هستند و میانگین برداشت این محصول در باغات شهرستان ١٥ تن در هکتار است و در پاییز امسال پیش بینی می‌گردد از این باغها ٣ هزار تن محصول «به» برداشت شود.


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن ستوده
United Kingdom
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
سلام. حداقل چند تا عکس از این باغ می گذاشتید. تا ما ببینیم این باغ با بقیه باغات شهرستان آیا فرقی داره یانه؟؟ چطور باغ انار آقای ... رو چند تا عکس گذاشتید؟؟؟ یا دو تا انار رو سه تا عکس گذاشتی. واقعا یک بام و دو هوا؟؟؟؟؟
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها