تعداد بازدید: ۳۶۲۰
کد خبر: ۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷ - 2018 28 October
یادمان
محمدعلی پیش‌آهنگ

دکتر حاج ‌مرتضی خوش‌نیت فرزند حاج‌علی در تاریخ ١/٦/١٣٢١ خورشیدی در خانواده‌ای مسلمان، ‌مذهبی، متدین و ارادتمند به خاندان اهل‌بیت(ع) در محله کیان دیده به گیتی گشود.


دوره ابتدایی را در دبستان بختگان، سیکل اول دبیرستان را در دبیرستان احمد نی‌ریزی و سیکل دوم نظام قدیم دبیرستان را در آبادان تحصیل کرد و مدرک دیپلم را به دست آورد. آنگاه در کنکور شرکت کرده و پس از پذیرفته‌شدن در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول به تحصیل شد و مدرک دکترا را کسب کرد و با عنوان سپاه بهداشت، چند ماه نخست در روستاهای شهرستان لار و سپس در خواجه‌جمالی بخش آباده‌طشک شهرستان نی‌‌ریز به مداوای بیماران مشغول شد. 


معظم‌له مجدداً در کنکور شرکت کرد و در رشته‌ زنان و زایمان دانشگاه علوم‌پزشکی پذیرفته شد، اما پس از شش ماه تغییر رشته داد و در تبریز مدرک تخصصی رشته «گوش و حلق و بینی» را بدست آورد و در شهرستان‌های اردبیل، تبریز، بندرعباس، شیراز، ‌نی‌ریز و داراب، با سرافرازی در کسوت علم و دانش و طبابتِ هم‌میهنی‌های خود، قدم مثمر به ثمر و بلندی برداشت. 


ایشان نخستین متخصصی بود که در نی‌ریز آغاز به طبابت کرد. 


مشارالیه پزشکی دلسوز، زحمتکش، متدین، ساده، خدمتگذار به خلق، خداترس و به معنای واقعی کلمه مردی متدین و دوستدار انقلاب اسلامی و میهن و حساس به این موضوع بود و از تظاهر، ریا و دروغ متنفر و بسیار خالص بود.


این دکتر خدمتگذار مردمی، در شهریورماه ١٣٥٤با خاندان خیرخواه وصلت کرد و از این پیوند خجسته و فرخنده صاحب دو فرزند شد. 


وی برای اولین‌بار در نی‌ریز در ساختمان شیرو  خورشید سابق (هلال احمر روبروی بانک کشاورزی) سالها پیش از راه‌اندازی بیمارستان شهدا اقدام به تأسیس اتاق عمل سرپایی و جراحی‌های مربوط به تخصص خود پرداخت. 


سرانجام این پزشک خدمتگزار و نیکوکار که عمری در طبابت در خدمت مردم شریف بود، در ساعت ٧ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ٢٥/٧/١٣٩٧ دعوت حق را لبیک گفت و جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد. 


از دست دادن ایشان برای مردم و جامعه پزشکی ایران بویژه فارس  و  نی‌ریز، رویدادی تلخ  و ناگوار است که جبران به آسانی میسر نخواهد بود. وی در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد. روح و روانش شاد و یادش گرامی‌باد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها