تعداد بازدید: ۲۵۵۵
کد خبر: ۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 2018 23 October
همزمان با سراسر کشور، آئین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس شهرستان نی‌ریز برگزار شد و دانش‌آموزان آرای خود را برای انتخاب اعضای شورای دانش‌آموزی مدرسه به صندوق‌ها ریختند.
بیتا فسایی، نی ریزان فارس: این آئین در برخی از مدارس نی‌ریز از جمله مدرسه دین ‌و دانش، شهید قاری‌نیا و شهید غفاری به صورت الکترونیکی برگزار شد و دانش‌آموزان با استفاده از نرم افزار «فارس آموز»  آرای خود را الکترونیکی ثبت کردند.

کارشناس فرهنگی و هنری آموزش پرورش درباره این انتخابات گفت: زمینه سازی برای مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های، اجتماعی و گروهی به عنوان یکی از مهمترین اهداف تشکیل شورا های دانش آموزی است. 

اکبرزاده هدف از برگزاری انتخابات را آشنایی دانش‌آموزان با دموکراسی عنوان کرد و اظهار داشت: این انتخابات نوعی تمرین دموکراسی است که دانش‌آموزان را برای رأی‌گیری‌های آینده آماده می‌کند.

وی افزود: شوراهای دانش‌آموزی با هدف مشارکت دانش‌آموزان در تصمیم گیری‌های مدرسه تشکیل شده و اولیاء مدارس باید از این شوراها در فعالیت‌ها و تصمیم گیری‌های مدارس استفاده کنند. 

اکبرزاده اضافه کرد: ترکیب منتخبین شوراهای دانش‌آموزی متناسب با جمعیت دانش‌آموزان در مدارس بین 5 تا 11 نفر است. دانش‌آموزان با سهیم شدن در تصمیمات مدرسه می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در ارتقاء وضعیت آموزشی، فرهنگی و اجتماعی مدرسه خود داشته باشند.






نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها