تعداد بازدید: ۲۵۵۵
کد خبر: ۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ - 2018 22 September
استفاده بیش از حد و سوء استفاده ما از آنتی بیوتیک ها موجب شده تا ابرباکتری های بیشتری در برابر آنتی بیوتیک هایی که در اختیار داریم مقاوم شوند.

در فرهنگ های مختلف در نقاط مختلف جهان، از فیلیپین تا چین، روسیه و لهستان افسانه های مربوط به خون آشام ها وجود دارند. در تمام این افسانه ها یک روش مشترک یعنی استفاده از سیر برای مقابله با این موجودات اهریمنی وجود دارد.

استفاده از سیر برای مقابله با ابرباکتری‌ها

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایزی هلث آپشنز"، با بازگشت به گذشته های دور، مردم در نقاط مختلف جهان از سیر به عنوان یک عامل شفا دهنده قوی استفاده می کردند.

مصریان باستان برده های خود را برای افزایش قدرت و کارایی با سیر تغذیه می کردند.

بقراط، پدر پزشکی مدرن، مصرف سیر را برای عفونت ها، زخم ها، جذام و اختلالات گوارشی تجویز می کرد.

و از آنجایی که بسیاری از جوامع باستانی بیماری و ناحوشی را نتیجه ارواح اهریمنی می دانستند، منطقی به نظر می رسد که سیر به عنوان ابزاری قدرتمند در برابر خون آشام ها استفاده می شده است.

امروزه، پژوهش های صورت گرفته نشان داده اند که سیر توانایی محافظت از ما در برابر اهریمنی دیگر را دارد: تهدید باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک و بیماری هایی که به واسطه آنها شکل می گیرند با گذشت هر روز جدی‌تر می شود.

زمان استفاده از آنتی بیوتیک های طبیعی فرا رسیده است

مقاومت در برابر آنتی بیوتیک به یک بحران سلامت جهانی تبدیل شده است.

استفاده بیش از حد و سوء استفاده ما از آنتی بیوتیک ها موجب شده تا ابرباکتری های بیشتری در برابر آنتی بیوتیک هایی که در اختیار داریم مقاوم شوند. و از آنجایی که توسعه داروهای جدید و کارآمدتر روندی آهسته و خسته کننده است، در حال حاضر بهترین شانس ما مد نظر قرار دادن درمان های طبیعی مانند موارد زیر است:

عسل مانوکا زخم های باز را بهبود می بخشد.

عصاره دانه های گریپ فروت کارایی خود در برابر بیش از 800 ویروس و باکتری را نشان داده است.

و روغن نارگیل سی.دیف (C.Diff)، یک باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک که در تجهیزات بیمارستانی شایع است و موجب کولیت و نارسایی کلیوی می شود را از بین می برد.

اما طی سال های اخیر سیر بیشتر توجهات را به واسطه توانایی نابودی برخی انواع باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک به سوی خود جلب کرده است.

مطالعات قدرت سیر را ثابت کرده اند

حداقل چهار مطالعه که طی سال های اخیر انجام شده اند کارایی سیر در برابر انواع مختلفی از ابرباکتری ها را نشان داده اند:

پژوهشگران در دانشگاه دهوک دریافتند که سیر خرد شده در برابر استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (MRSA)، یکی از بدخیم‌ترین انواع ابرباکتری ها، موثر عمل می کند.

پیش از این، مطالعه ای در چین این یافته ها را ثابت کرده بود، و همچنین نشان داده بود که ترکیب آلیسین موجود در سیر که هنگام خرد شدن آن آزاد می شود می تواند مقاومت استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متاسیلین به برخی آنتی بیوتیک ها را نیز کاهش دهد.

به بیان دیگر، این ترکیب می تواند مقاومت در برابر آنتی بیوتیک را معکوس کند.

مطالعه ای در سال 2015 به طور خاص باکتری های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک که موجب عفونت های دستگاه ادراری می شوند را مورد بررسی قرار داد. پژوهشگران دریافتند که 56 درصد گونه های باکتریایی که در ادرار افراد مبتلا به عفونت های دستگاه ادراری یافت شده اند در برابر آنتی بیوتیک مقاوم هستند. با این وجود، 82 درصد از این گونه ها به درمان با عصاره سیر واکنش نشان دادند.

در نهایت، مطالعه ای در سال 2017 که در دانشگاه کپنهاگ، دانمارک، انجام شد به بررسی یکی دیگر از ترکیب های فعال موجود در سیر به نام آجوئن (Ajoene) پرداخت. به نظر می رسد این ترکیب فعال بسیاری از مکانیزم ها که اجازه می دهند باکتری در برابر آنتی بیوتیک مقاوم شوند را خنثی می کند.

ابرباکتری ها با توسعه نوعی سپر در برابر آنتی بیوتیک ها از خود محافظت می کنند که به نام بیوفیلم شناخته می شود. آجوئن در ترکیب با آنتی بیوتیک ها حداقل در برابر دو نوع ابرباکتری رایج توانایی نفوذ به این بیوفیلم را داشته است.

چگونه از درمان با سیر استفاده کنیم

سیر خام بیشترین میزان نیروی ضد میکروبی را ارائه می کند. جویدن حبه های سیر خام می تواند به پیشگیری از بیماری لثه کمک کند. اما اگر جویدن سیر خام برای شما خوشایند نیست، ناامید نشوید زیرا سیر پخته نیز همچنان می تواند ارزش مصرف بالایی داشته باشد.

چه به صورت خام و چه به صورت پخته، خرد کردن سیر بهترین روش برای آزاد شدن ترکیباتی در این ماده غذایی است که با بیماری مبارزه می کنند. از نظر پخت و پز نیز گزینه هایی که در اختیار دارید به واقع بیشمار هستند.

تقریبا در هر دستور غذایی می توانید از سیر استفاده کنید. از این ماده غذایی مفید و مقوی می توانید در سس ها، خورش ها، و سوپ ها استفاده کنید یا آن را به غذاهایی که با مرغ، گوشت، ماهی و سبزیجات تهیه می شوند، اضافه کنید. بدون تردید، افزودن سیر به رژیم غذایی روزانه کار دشواری نیست.

برچسب ها: سیر ، سلامت ، هورگان
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها