تعداد بازدید: ۱۷۶۴
کد خبر: ۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳ - 2018 15 September
آیت‌ا... فقیه در خطبه‌های نماز جمعه:
امام جمعه نی‌ریز در خطبه‌های نمازجمعه، با طرح این سؤال که «مگر کوتاهی مسئولان تقصیر ماست؟»، وظیفه روحانیت را تبلیغ دین و ترویج احکام الهی دانست.
عابد نعمتی، هورگان: آیت‌ا... سیدمحمد فقیه در خطبه‌های نمازجمعه ۲۳ شهریور گفت: «اگر بعضی مسئولان کوتاهی و خلافی کردند، تقصیر ماست؟ مگر ما مسئول اجرایی هستیم؟ ما چه کاره‌ایم؟ ما مبلغ دین خدا و مروج احکام الهی هستیم. انتقاد سازنده می‌کنیم و از مسئولان می‌خواهیم که کار کنند.»

خطیب جمعه نی‌ریز با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای  دشمن عنوان داشت: «دشمنان می‌خواهند بگویند حکومت اسلام کارایی ندارد و ولایت فقیه نمی‌تواند جامعه را اداره کند. آنها با طرح مذاکره فکر می‌کنند ایران در برابر تحریم‌ها سست شده؛ اما ما نیاز به دنیای غرب و حقوق بشری که بشر تصویب کرده نداریم. ما تابع وحی و قرآنیم و از نسخه‌های غرب پیروی نمی‌کنیم.»

عضو خبرگان رهبری امر به معروف و نهی از منکر را برای اصلاح جامعه دانست و گفت: «امروز جمهوری اسلامی ایران استقلال دارد و زیر بار هیچ حکومتی نیست. در کل دنیا چنین کشوری جز ایران وجود ندارد که در رأسش ولی فقیه است و به استکبار جهانی باج نمی‌دهد.  کشوری که در آن انتخابات آزاد وجود دارد و چهل سال است روی پای خود ایستاده و تسلیم آمریکا و غرب نمی‌شود.»

آیت‌ا... فقیه از مسئولان استانی که به شهرستانها سفر نمی‌کنند انتقاد کرد و گفت: «ما گلایه داریم از مدیر کل‌هایی که  بعد از سالها حتی یک بار به این شهر نمی‌آیند تا ببینند درد مردم چه است. آنها نباید به گزارشهای دروغین اکتفا کنند؛ چرا که برخی مسئولان برای رفع تکلیف گزارش‌های خلاف واقع می‌دهند.» 

نماینده مجلس در بین دو نماز سخنرانی کرد. 

اصغر مسعودی یکی از درسهای عاشورا را توکل دانست که به گفته او ملت ایران باید به وسیله آن از سختی‌های این روزها عبور کنند.

وی به تلاش آمریکا برای به گفته او ساقط کردن نظام ایران اشاره کرد و این که دشمن کاری به جناح‌های سیاسی ندارد. همان طور که مردمی که مشکل معیشت دارند، کاری به آن ندارند.

مسعودی به جلسات مختلف نمایندگان با مسئولان اقتصادی برای حل مشکلات کشور اشاره کرد. وی گفت: «فضای ایجاد شده در جامعه بیشتر فضای روانی است که دشمن آن را شکل داده است.»

او اضافه کرد: «همین فضای اقتصادی در کشور همسایه نیز به وجود آمد؛ اما مردم دلارهایشان را در حرکتی نمادین آتش زدند و آن را تبدیل به لیر کردند. اما ما چه می‌کنیم؟ ما در مملکت هیچ مشکلی نداریم که نتوانیم آن را حل کنیم. برای اجناس ضروری هم فکرش را کرده‌اند. تنها مقداری اعتماد مردم نسبت به قبل سست شده و باید کمک کنیم این فضای آلوده و روانی با تلاش جهادی مسئولان و کمک مردم حل شود.»

نماینده مجلس به تلاشهای خود برای حل مشکلات شهرستان در زمینه‌های راه، بهداشت و آب اشاره کرد و این که به گفته او حقوق معادنی که به شهرستان پرداخت نمی‌شده،  در قانون برنامه ششم توسعه مصوب شده صد در صد آن به مردم برگردد.

وی به سفر رئیس مجلس به شهرستان نی‌ریز هم اشاره کرد و این که لاریجانی قول داده پیگیر مسائل شهرستان باشد.

مسعودی از اعتراض خود به روند ساخت روگذر ورودی شهر نی‌ریز پرده برداشت. به گفته او، یک سال طول کشید تا نقشه آن آماده شود و الان نیز برای مناقصه آن شرکت قدَری نیامده تا کار را پیگیری کند.

وی گفت: «به زودی شاهد افتتاح فاز اول جاده خرامه و همچنین افتتاح چمن مصنوعی استادیوم شهدا خواهیم بود.»


غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
جهت اطلاع
http://www.kherameh.gov.ir/Client/shownews.aspx?khabarid=2304
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
روحانی هم روحانیست
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها