تعداد بازدید: ۳۴۶۸
کد خبر: ۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ - 2018 19 August
آزمون امسال در 8 دسته و 222 عنوان شغلی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه محور اصلی این آزمون برگزیدن داوطلبان دارای مهارت است لذا هیچ شرط محدودکننده‌ای از جمله شرط سنی یا تحصیلی برای شرکت‌کنندگان در آزمون وجود نخواهد داشت.

ثبت نام دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور کشور نیمه شهریور امسال آغاز می شود

به گزارش عصرایران، بر اساس مصوبه نشست شورای سیاست گذاری دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور کشور که به ریاست دکتر علی آقامحمدی و با حضور نمایندگان وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صدا و سیما و سایر نهادهای مرتبط برگزار شد، نیمه شهریور امسال برای آغاز ثبت نام تعیین شد.

محمدحسین قمری دبیر شورای سیاست‌گذاری دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فنآور کشور درابتدای این نشست با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری آزمون سال گذشته و نتایج حاصل از آن، گفت: آزمون امسال در 8 رشته اصلی و 222 عنوان شغلی برگزار می شود و با توجه به اینکه محور اصلی این آزمون برگزیدن داوطلبان دارای مهارت است لذا هیچ شرط محدوده کننده ای از جمله شرط سنی یا تحصیلی برای شرکت کنندگان در آزمون وجود نخواهد داشت.

آغاز ثبت نام دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی از نیمه شهریور

دبیر شورای سیاست‌گذاری دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فنآور کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و صد شرکت و موسسه درخواست‌های خود را برای جذب نیروی انسانی دارای مهارت در سراسر کشور ارائه کرده اند که این عدد در حال افزایش است، افزود: خوشبختانه امسال بیست در صد از مشاغل مورد نیاز آزمون، مشاغل جدیدی است که مورد نیاز جدی و به روز شرکت هاست و درآمدزایی بیشتری نیز برای افراد جویای فرصت شغلی بهتر به همراه خواهد داشت.

محمدحسین قمری تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی مردم امسال هیچ گونه افزایش هزینه ای برای شرکت آزمون نخواهیم داشت ضمن اینکه راهنمای شغلی و آموزش های عمومی و تخصصی رایگان متناسب با ویژگی‌های ارزیابی شده به همه شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

دکتر علی آقا محمدی، عضومجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس شورای سیاستگذاری دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، تجاری و فنآور نیز در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شرکت‌ها نداشتن نیروی متخصص است گفت: این آزمون فضایی را فراهم می‌کند که نیروی انسانی خوب جذب و با ایجاد مهارت نرم، اتصالات شغلی ممکن شود. همچنین شرایط خوبی برای کارفرمایان ایجاد می‌شود تا نیروی متخصص و مورد نیاز خود را جذب کنند.

عضومجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در حال حاضر مشکل اقتصاد ایران کمبود سرمایه نیست بلکه عدم به کارگیری نیروی انسانی متخصص است، افزود: باید بیکاران را دسته بندی کنیم با برگزاری این آزمون امکان دسته بندی موقعیت‌های شغلی مختلف در بخش‌ها و موقعیت‌های مختلف وجود دارد.

سپهری، رئیس موسسه کار و تأمین اجتماعی وزارت کار نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه 10 شاخص مهم برای برگزاری این آزمون وجود دارد گفت: از طریق این آزمون می‌توانیم شبکه شغلی ایرانیان را راه اندازی کنیم، در دنیا تکنولوژی توزیع کار وجود ندارد، به طور مثال فردی در مجموعه‌ای مشغول فعالیت است اما تمایل دارد به شغل دیگری برود، این امکان برایش وجود ندارد. با این آزمون چنین فضایی محقق می‌شود.

سپهری افزود: این آزمون سیستم شخصیت را کشف و استعدادیابی می‌کند و متوجه می‌شود که فرد به چه نوع شخصیتی گرایش دارد. با این آزمون صدای جوانان جویای کار شنیده می‌شود و مهارت نرم را فرا می‌گیرند. متأسفانه در آموزش مهارت نرم ضعف داریم، در حالی که اکنون مهارت مذاکره و مهارت نرم در یافتن شغل حائز اهمیت است.

مشیریان، معاون روابط کار وزارت کار در ادامه این نشست با اشاره به اینکه با راه اندازی سامانه روابط کار گفت: با راه اندازی این سامانه به زودی به یک بانک اطلاعاتی طبقه بندی شده متناسب با واقعیت دست می‌یابیم.

وی ادامه داد: برای جذب نیرو باید برای کارفرماها اعتمادسازی صورت گیرد. چرا که در بسیاری از موارد کارفرماها از صلاحیت های شغلی نیروی کار رضایت ندارند.

همچنین در این نشست پس از بحث و بررسی و بیان نقطه نظرات اعضای شورای سیاستگذاری، برنامه اجرایی دومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی به تصویب رسید.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها