تعداد بازدید: ۱۹۱۳
کد خبر: ۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ - 2018 19 August
یک آقازاده در پشت پرده قاچاق هوبره‌های بهرام‌گور به خارج از کشور قرار دارد.

خبر کشف ٢٩ هوبره قاچاق در بخش قطرویه ٣١ تیر امسال در هفته‌نامه نی‌ریزان فارس اعلام شد. در خبر آمده بود:


زمانی که محیط‌بانان پارک ملی قطرویه و منطقه حفاظت شده بهرام‌گور با همکاری پاسگاه انتظامی قطرویه و با دستور قضایی وارد مخفیگاه یک قاچاقچی بومی می‌شوند، ٢٩ هوبره زنده کشف می‌شود که در وضع بسیار بدی نگهداری می‌شدند و ممکن بود حتی ٥ قطعه از این پرندگان هم زنده نماند. با انتقال هوبره‌ها و دستگیری فرد قاچاقچی، پرونده‌ای در دادگستری شهرستان نی‌ریز گشوده می‌شود و فرد قاچاقچی نیز تحت تحقیقات و بازجویی‌های فنی و پلیسی قرار می‌گیرد.


اخبار جدید حکایت از این دارد که در ادامه بازجویی‌ها عامل اصلی و پشت پرده این قاچاق چند صد میلیونی با کشورهای جنوبی خلیج فارس شناسایی شده و قاچاقچی دستگیر شده با مدارک مستند به آن اعتراف کرده است.


شنیده‌ها حاکی است عامل پشت پرده این قاچاق، فرزند یکی از نمایندگان سابق و متنفذ مجلس هفتم است که قصد داشته با استفاده از نفوذ و ارتباطات داخل و خارج از کشور خود، برای قاچاق هوبره‌ها اقدام کند و محموله را به قطری‌ها برساند. همچنین شنیده می‌شود این آقازاده و حامیانش در تلاش برای مسکوت گذاشتن این ماجرا هستند و این پرونده و تحقیقات در سکوت خبری فرو رفته است.


گونه‌های گیاهی و جانوری و زیستگاه‌های آنها در هر کشور از جمله سرمایه‌های ملی آن کشور است و همه مردم در حفظ و حراست و نگهداری از آنها شریکند. اما سود‌های چندصد میلیونی و میلیاردی همواره افراد را وسوسه و به انجام این اعمال خلاف قانون و اخلاق وا می‌دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها