تعداد بازدید: ۳۸۱۸
کد خبر: ۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ - 2018 02 August
گفتگوی اختصاصی نی‌ریزان فارس با غول برره
«احمد ایراندوست» یا همان «غول برره» با ٢ متر و ١٠ سانتی‌متر قد، متولد خردادماه سال ۱۳۴۹ در آبادان، بازیگر، خواننده و بادیگارد ایرانی است.
عابد نعمتی گروه هنر: «احمد ایراندوست» یا همان «غول برره» با ٢ متر و ١٠ سانتی‌متر قد، متولد خردادماه سال ۱۳۴۹ در آبادان، بازیگر، خواننده و بادیگارد ایرانی است.

می‏گوید سال ۱۳۶۸ قهرمان بوکس ایران بوده که به دلیل شکستگی فک دیگر نتوانسته این رشته را ادامه دهد. پدرش شهاب ایراندوست هم قهرمان کشتی ایران و همرزم جهان پهلوان تختی بوده است.

احمد ایراندوست با آن اندام درشت و ورزشکاری‌اش را بسیاری در نقش «غول برره» می‌شناسند و بعد از آن هم فرمانده اردوگاه اسرای ایرانی در فیلم «اخراجی‌ها»؛ او در آثاری همچون «مختارنامه»، «در چشم باد»، «بیداری رؤیا» و مجموعه «خنده بازار» هم نقش‌آفرینی کرده است. 

وی از ۹ سالگی به خارج از ایران مهاجرت کرد و بعد از گذشت ۷ سال، در سن ۱۶ سالگی دوباره تصمیم به بازگشت به ایران گرفت. بعد از اتمام دوره سربازی، به امارات رفت و حرفه بادیگاردی را انتخاب کرد. سرانجام این کار باعث شد در دوبی بادیگارد «شیخ محمد» حاکم امارات شود. او همچنین در هالیوود نیز محافظ شخصی افرادی چون «جنیفر لوپز»، «نیکلاس کیج»، «ماریا کری» و خوانندگان معروفی مانند «راغب علامه» بوده ‌است.

ایراندوست سال گذشته در نمایشگاه مطبوعات تهران، در مصاحبه‌ای اختصاصی با ما و در پاسخ به این سؤال که «با توجه به این که شما از بادیگاردی افراد مشهوری مثل جنیفر لوپز حداقل ساعتی ١٠٠ دلار نصیبتان می‌شد، چه شد که ترجیح دادید به ایران برگردید؟» گفت: «اول که صد درصد به عشق مملکت و میهنم و بعد هم به خاطر همسرم که خواهر دو شهید بود، وارد مملکت شدم. من و همسرم به این نتیجه رسیدیم که زندگی در شرایط آنجا با روحیات و عقایدمان سازگار نیست؛ این بود که تصمیم گرفتیم به ایران برگردیم. من پیش خودم گفتم که باید خاطره‌ای از خودم به جا بگذارم و حیف است که از قابلیت‌هایم نهایت استفاده را نکنم. خدا را شکر نتیجه خوبی هم در خوانندگی و بازیگری گرفته‌ام، به سرعت جلو می‌روم و کارهایم با استقبال عمومی مواجه شده است.»

وقتی ایراندوست در غرفه مجله خانواده سبز و به درخواست هرمز شجاعی‌مهر مدیر مسئول این نشریه یک دهان خواند، به اذعان خیلی از حاضران، صدای رسایش کپی یکی از خوانندگان خارج از کشور  بود.

او گفت که فعلاً کار خوانندگی را بر بازیگری ترجیح داده و قرار است در سال ١٣٩٧، هم آلبومش را با همکاری و هم‌صدایی «نیما شمس» و «شراره رخام» منتشر کند و هم کنسرت دور اروپا و آمریکایش را برگزار نماید. کاری که البته هنوز انجام نشده است.

به بیان ایراندوست، او در حال حاضر فیلم سینمایی «پا تو کفشم نکن» را همراه با سحر قریشی و بهنوش بختیاری بازی کرده است.

وقتی از وی درباره نحوه ورودش به عرصه بازیگری پرسیدیم، گفت: «من در بالیوود هم که بودم، فعالیت می‌کردم و اولین فیلمم را به نام آن (ANN)، با «جکی شرف»، «آرچی‌کومار» و خانم «آیشواریا»، «رادون» و سپس فیلمی را با «شاهرخ خان» بازی کردم. ولی وارد ایران که شدم، اولین کارم با آقای «مهران مدیری» در شبهای برره بود که مردم خیلی خوششان آمد و در تاریخ سریال‌های ایرانی ثبت شد. آن سریال، مشوق اصلی من برای کار در ایران بود.»

به گفته خودش از این که به ایران برگشته صد درصد راضی است. چرا که می‌گوید عاشق مملکتش است و همین طور که از نام خانوادگی‌اش هم مشخص است، همیشه ایران را دوست خواهد داشت.

احمد ایراندوست مدتی است که وارد کار رستوران هم شده و در شهرک غرب تهران، طبقه همکف مجتمع میلاد نور، مدیریت رستوران میلاد را بر عهده دارد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها