تعداد بازدید: ۳۳۴۰
کد خبر: ۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ - 2018 16 June
صفحه اختصاصی سایت هورگان ویژه تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال روسیه



جدول را ببینیم حسرتمان بیشتر می‌شود؛
می‌توانستیم به نیمه نهایی برویم(گزارش+عکس)

شاگردان کی روش تنها یک گل با مسیر آسان برای صعود به جمع تیم های برتر جام فاصله داشتند.

به گزارش "ورزش سه"، نمایش ملی پوشان ایران به اندازه ای جذاب و امیدوار کننده بود که حالا می خواهیم از حسرتی صحبت کنیم که شاید اشاره کردن به آن حتی یک ماه قبل نوعی دیوانگی تلقی می شد.


تیم ملی ایران در شرایطی تنها یک گل با صدرنشینی در گروه دوم مسابقات فاصله داشت که در صورت صدرنشینی در این گروه می توانست با کسب اعتماد به نفس فوق العاده و البته قرعه آسان دست به ماجراجویی بزرگی بزند و حتی تا نیمه نهایی نیز بدون برخورد به تیم های مدعی جام پیش بروند.

 
هر چند هنوز تکلیف تیم های صعود کننده از دیگر گروه ها مشخص نیست اما تیم ملی در صورت صعود به عنوان صدرنشین در طرف پایین جدول باید در اولین دیدار برابر روسیه میزبان قرار می گرفت. تیمی که پیش از این برابر آنها به میدان رفته بودیم و تجربه نتیجه گرفتن برابر آنها را در کارنامه خود داریم.


برنده این دیدار با برنده دیدار تیم اول گروه چهار و تیم دوم گروه سه مصاف خواهد کرد که احتمالا یکی از دو تیم کرواسی و دانمارک خواهد بود. تیم هایی که هر چند ستاره های قابل توجهی در ترکیب خود دارند اما مطمئنا به مراتب ضعیف تر از اسپانیا و پرتغال هستند.

 
تیم ملی در صورت پیروزی در این مسابقه به نیمه نهایی صعود می کرد و در این مرحله احتمالا با یکی از تیم های بلژیک یا انگلستان، سنگال یا کلمبیا، مکزیک یا سوئیس دیدار می کرد و می توانست در جمع 4 تیم برتر مسابقات قرار بگیرد.


اتفاقی که هر چند وقوع آن عملی نشد و در نهایت مانند یک رویا باقی ماند اما کمتر از یک گل برای تیم ملی فاصله داشت تا شاگردان کی روش نتوانند وارد رقابتی فوق العاده برای کسب عنوان بهترین عملکرد تیم های آسیایی شوند.

 

عکس: امیرحسین خیرخواه


ما حریف قدرتمندی داشتیم

سانتوس: به کی‌روش و ایران تبریک می‌گویم

سرمربی تیم ملی پرتغال بعد از تساوی یک بر یک مقابل ایران بابت بازی خوب شاگردان کی روش، به هموطنانش تبریک گفت.

به گزارش "ورزش سه"، فرناندو سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال بعد از کسب تساوی یک بر یک مقابل ایران و صعود به مرحله بعدی رقابت های جام جهانی گفت: نتیجه مهم بازی این است که ما در رقابت ها حضور خواهیم داشت و این بهترین اتفاق است. ما حریف قدرتمندی داشتیم و باید به خاطر کارلوس کی روش و به خاطر کاری که برای تیم ایران انجام داده، تشکر کنم.

او ادامه داد: آنها بار دیگر نشان دادند که تیم سازمان یافته ای هستند و دائما به دنبال گرفتن بهترین نتیجه هستند و به همین دلیل به کی روش تبریک می گویم.

سانتوس در مورد روند بازی تصریح کرد: ما بازی را خوب شروع کردیم و در دقایق ابتدایی ما مسلط بودیم اما بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی، کی روش بازی تیمش را تغییر داد و با یارگیری، ما دچار مشکل شدیم. اما ما باز هم توانستیم بازی را متوازن کنیم و به نتیجه برسیم و کوارشما هم گل خوبی زد.

سانتوس با اشاره به نیمه دوم و شرایط حساس بازی خاطرنشان کرد: ما در نیمه دوم هم بازی را در اختیار داشتیم تا اینکه پنالتی اتفاق افتاد که البته خیلی تقصیر ما نبود. نتیجه 1-0 موجب شده بود که بازی عجیب شود. درگیری و خشونت زیاد بود و ما کنترل بازی را از دست دادیم. ایران خیلی تلاش کرد اما فرصت های زیادی به دست نیاورد اما روی پنالتی به گل رسید. اما در هر حال ما خوب بازی کردیم و حالا باید آماده بازی با اروگوئه شویم.

سرمربی پرتغال درباره ویدیوچک و دادن کارت زرد به رونالدو و اعلام پنالتی به ضرر تیمش گفت: من اصلا نگران نبودم. خطای رونالدو به نظر می رسید که اتفاق متعارفی بود. داور سه بار به سراغ VAR رفت و دو پنالتی و یک کارت زرد با آن تصمیم گرفته شد. من باید بار دیگر بازی را ببینم اما فکر می کنم تصمیمات درستی گرفته شد.

سانتوس در مورد بازی بعدی تیمش مقابل اروگوئه گفت: در این رقابت ها هیچ دیداری آسان نیست. امشب مراکش مقابل اسپانیا به تساوی رسید و این نشان می دهد که هیچ حریفی آسان نیست. ما باید بهترین بازی مان را انجام بدهیم تا بتوانیم در دیدار مقابل اروگوئه به پیروزی برسیم.

او در مورد تفاوت بازی مقابل اروگوئه و روسیه گفت: برای ما مسئله مهم، رسیدن به مرحله بعد است. ما این بلندپروازی را داریم که به مسیرمان ادامه بدهیم. می دانستیم که بالاخره باید با یکی از این دو تیم روبرو شویم. البته تیم میزبان از حمایت هواداران برخوردار است و اروگوئه هم تیم باکیفیتی است. اما ما هم پرتغال هستیم و خوب بازی می کنیم و باید همین روند را ادامه بدهیم.

سانتوس درباره عصبانیت رونالدو در پایان بازی اظهار داشت: طبیعی است که بهترین بازیکنان دنیا با چنین شرایطی روبرو می شوند وقتی نمی توانند عملکرد مورد نظرشان را ارائه بدهند. آنها وقتی به هدف شان نمی رسند، بیش از بقیه ناراحت می شوند. ما تلاش کردیم تا بین بازیکنان سازماندهی لازم را ایجاد کنیم و حالا باید تلاش کنیم تا بهتر و بهتر شویم.



کی‌روش: باید با ذهن خنک تصمیم گیری کنم!

سرمربی تیم ملی بعد از حذف تیم ملی از مسابقات جام جهانی از هواداران ایرانی عذرخواهی کرد و مسئولیت این باخت را بر عهده گرفت.

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران بعد از حذف تلخ از جام جهانی روسیه در جمع خبرنگاران ایرانی قرار گرفت و گفت: تیم ما در این مسابقات شکست خورده نبود و به نظرم برد به دست آوردیم. تمام تلاش ما برای کسب افتخار و غرور در صحنه بین‌المللی برای کشور ایران بود.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده بعد از یک سال تلاش، کار مداوم و عدم آماده‌سازی درست با یک رویا و آرزو در جام جهانی حاضر شدم و به دنبال صعود از مرحله گروهی و حضور در مرحله حذفی مسابقات همراه با ایران بودم. من از هواداران واقعی فوتبال ایران عذرخواهی می‌کنم و مسئولیت کامل این حذف را بر عهده می‌گیرم. هواداران فوتبال و مسئولین کشور باید همه از بازیکنان بابت عملکرد خوب‌شان تشکر کنند. بچه‌های من با تمام توان بازی کردند و توانستند افتخار خوبی را کسب کنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان در خصوص ماندنش در ایران نیز گفت: افتخار من این است که فدراسیون فوتبال به من پیشنهاد شش ماهه داده است این یک افتخار بزرگی برای من است. در این لحظه آرزوی من صعود به مرحله بعد بود حالا که این اتفاق نیفتاد باید فکر کنم. بعد از صعود به جام جهانی روسیه یک سال فرصت داشتم تا ایران اعتماد لازم را به من داشته باشد. شفاف است که همه چیز به موفقیت ما در اینجا بستگی داشت اما در حال حاضر باید کمی آرام باشیم، باید ذهن خنکی داشته باشیم و در خصوص آینده بیشتر فکر کنیم. ولی در پایان باز هم از مردم ایران بابت حذف از جام جهانی عذرخواهی می‌کنیم.


پیشنهاد فدراسیون ایران را تایید می کنم

کی‌روش: مسی یا رونالدو، کسی که آرنج می‌زند باید اخراج شود

سرمربی تیم ملی بعد از تساوی یک بر یک مقابل پرتغال بازیکنانش را تحسین کرد. 

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی بعد از تساوی یک بر یک مقابل پرتغال و حذف از رقابت های جام جهانی در نشست خبری حاضر شد و در جمع خبرنگاران گفت: بی تردید این بازی فوتبالی بود که ما به آن افتخار می کنیم. ما با این نمایش پرستیژی برای جام جهانی آوردیم. این یک بازی بسیار رقابتی بود، دقیقه به دقیقه. ایران با نظمی که داشت و تنها تیمی که می توانست از این دیدار به پیروزی برسد، ایران بود.

او در مورد سبک بازی پرتغال گفت: آنها پاسکاری های بسشتری داشتند اما از نظر کنترل بازی و سازماندهی بی تردید ما بهتر بودیم. الان تیم پرتغال می تواند به مسیرش ادامه بدهد و با توجه به اینکه ایران دیگر در جام نیست، من می توانم به طور آشکار از پرتغال حمایت کنم.

کی روش در مورد عملکرد داور در این بازی گفت: من نظر روشنی در مورد داوری دارم اما باید کلماتم را دقت انتخاب کنم زیرا داوری براساس فیفاست. نباید با ابراز نظرم، مشکل ایجاد کنم. وقتی موضوع داوری است، دما خیلی بالا می رود، پس من مجبور می شوم کت ام را در بیاورم. وقتی پنالتی علیه ما بود، 6 اسلئوموشن پخش شد اما وقتی پنالتی به سود ما بود یک اسلوموشن پخش شد. اما ما نمی دانستیم چه اتفاقی دارد رخ می دهد پس من رفتم به تونل تا از صحنه را ببینم. من نمی خواهم علیه تیم کشورم صحبت کنم اما من عادت کرده ام که یک ملت علیه ام باشد.

او ادامه داد: وقتی یک بازیکن با آرنج ضربه می زند، باید کارت قرمز بگیرد. در کتاب قانون نوشته نشده که در مورد مسی و رونالدو طور دیگری باید تصمیم گرفته شود. ما این حق را داریم که بدانیم انتخاب داوران برچه اساسی است و من این سوال را از آقای اینفانتنیو دارم. شما نمی دانید که مردم ایران چه فداکاری هایی برای حضور در این رقابت ها انجام دادند؟ وقتی از VAR استفاده می کنید، دیگر جایی برای اشتباه بشری نیست. قبلا زمانی که داور تصمیم می گرفت، اشتباه انسانی قابل درک بود اما الان دیگر اینطور نبست، نباید تصمیم اشتباه گرفته شود. الان معلوم نیست داوران چه تصمیم می گیرند. باید مثل راگبی عمل شود، باید بدانیم چه تصمیمی گرفته شود. می گویند آن رونالدو است. 

کی روش با انتقاد از فیفا در انتخاب داوران گفت: می دانم که این صحبت ها می تواند تبعاتی برایم داشته باشم اما امیدوارم رسانه های پرتغالی تحلیل مناسبی داشته باشند. اینکه می توانست یک پنالتی دیگر برای ما گرفته شود. من تنها در مورد داوری صحبت نمی کنم بلکه در مورد یک سیستم حرف می زنم. واقعا آن صحنه کارت زرد داشت؟ لطفا به من هم استراحت بدهید!

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا شما اعتقاد دارید چون آن صحنه رونالدو بود کارت قرمز نگرفت، گفت: من برای کریستیانو تحسین زیادی قائلم اما باید بدانیم که چه کسی بازی را قضاوت می کند. آیا نصفه آرنج زدن هم داریم. وقتی آرنج زده می شود، باید کارت قرمز داده شود. آقای اینفانتینو من حامی شما هستم اما شما باید این مسائل را حل کنید. 

کی روش با تحسین بازیکنانش گفت: من به تیمم افتخار می کنم، چیزهای زیادی بود که باید به بازیکنانم بگویم. ارزشمندترین چیزی که می تونم بگویم این است که ممنونم، ممنونم که من را به اینجا آوردید. تشکر، قدردانی برای همه آنچه بازیکنانم انجام دادند. همه می گفتند ما در انتهای جدول قرار می گیریم اما ما کیفیت مان را نشان دادیم. 

او درباره فضای رختکن تیم ملی بعد از بازی تصریح کرد: آخرین بازی همیشه مهمترین بازی زندگی تان است. بازی فوق العاده ای بود. فکر می کنم از نظر سازماندهی بازی پپرتغال را سد کنیم. فکر می کنم کوارشما خیلی خوبدر صحنه گل خیلی خوب کار کرد اما می توانستیم او را هم متوقف کنیم همانطور که می توانستیم مانع گلزنی مسی در برزیل شویم.

کی روش ادامه داد: آنها کرنرهای زیادی زدند اما ما برای آن آماده بودیم. می دانستیم که چطور بازیکنان شان، بازیکنان حریف را سد می کنند. ما تلاش کردیم تا مانع رسیدن توپ به کریس رونالدو برسد. فکر می کنم در مورد سازماندهی و نظم، توانستیم به خوبی بازیکنان حریف را سد کنیم. استراتژی ما این بود که از نقاظ ضعف پرتغال استفاده کنیم و ضرباتی بزنیم که درناک باشد. ما منجسم بازی کردیم و فکر می کنم پرتغال در نیمه دوم خسته شده بود و ناامید. ما تلاش کردیم تا آنها را وادار به اشتباهات بیشتر کنیم و توانستیم به پنالتی برسیم و قدوس هم یک ضربه به سمت دروازه زد.

سرمربی تیم ملی خطاب به مردم ایران گفت: من احساس غرور می کنم، ما از هواداران روس هم تشکر می کنیم. هواداران ایرانی هم اجازه ندادند ورزشگاه ها خالی بماند. ما خیلی خوشحالیم که بازیکنان مان نمایش فوق العاده ای است و با نمایش هایش، احترام زیادی کسب کرد. ما از قبل گفته بودیم که یاد می بریم یا درس می گیریم. کسی انتظار نداشت که ایران چنین نمایشی ارائه بدهیم.

او ادامه داد: اینجا باید بگویم که بازیکنان ایران از روحیه مبارزه طلبی بالایی برخوردارند و من تلاش می کنم تا هر روز این روحیه را بالاتر ببرم. تلاش می کنم تا روحیه اسپانیایی ها در مبارزه با گاوها را به تیمم منتقل کنم. این کاری است که در 8 سال حضورم در ایران انجام دادم. امروز وقتی روی نیمکت نشسته بودم، برای هر دو سرود ملی، سالها کار کرده بودم. این بازی دشواری بود و در پایان دوستم فرناندو سانتوس و بازیکنان تیم به من تبریک گفتند و این حال خوبی به من داد.

کی روش درباره سالهای حضورش در ایران اظهار داشت: ما 12 سال با تیم ملی پرتغال کار کردیم و بعضی از این بازیکنان کارشان را با من شروع کردند و در 8 سال کار، پیشرفت کردند و دیدن آنها در اینجا لذت بخش بود. 

او در مورد تمدید قرارداد با فدراسیون فوتبال گفت : من یک پیشنهادی دریافت کردم از فدراسیون فوتبال ایران. من یک پیشنهاد 6 ماهه دریافت کردم اما الان وقت مناسبی برای صحبت در این مورد نیست. اکنون زمان تشکر از بازیکنان است. از صمیم قلب از آنها تشکر می کنم. آنها عالی بودند، همین طور حمایت هواداران فوق العاده بود. می توانم حالا از احساسم را به خوبی بیان کنم. من بازنده خوبی نیستم. وقتی بازی را باخته ایم، نمی توانم حال خوبی داشته باشم. من از فرهنگی آماده ام که همیشه به دنبال پیروزی بودم



او ادامه داد: ما چهار سال قبل هم مقابل آرژانتین یک پنالتی برای ما گرفته نشد. من تلاش زیادی کردم تا VAR وارد فوتبال شود. اما حالا باید به خانه برگردم. در حالی که نمی دانم چه اتفاقی افتاده در حالی که 5 داور در آن اتاق نشسته بودند. ما فقط می خواهیم بدانیم که قوانین چه است. 



می دانم که گروهی پشت صحنه بازی را کنترل می کنند، می داتم که این کار را با حسن نیت انجام می دهند اما ما هم باید بدانیم چه اتفاقی می افتد. همه صحنه ها باید بررسی شود نه اینکه وقتی صحنه واضح نیست، از VAR استفاده کنیم یا وقتی واضح نیست، برای ضربه آرنج، کارت زرد بدهیم. این بازی برای مردم است و همه باید در جریان باشند. یا دیگر نباید از VAR استفاده شود یا اینکه مانند راگبی همه چیز واضح باشد.



بررسی نفر به نفر بازیکنان تیم ملی 

یوزپلنگ‌هایی که برای ایران دویدند

تیم ملی در آخرین دیدار خود توانستند به امتیازی شیرین برابر قهرمان اروپا دست پیدا کنند. این تساوی در حالی به دست آمد که بسیاری از ملی پوشان بازی موثری از خود به نمایش گذاشتند. 

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال ایران در دیدار سوم خود موفق شدند با ارائه یک بازی حساب شده قهرمان اروپا را از نفس بیندازند. بازیکنانی که با بازیهایی خوب پایانی شیرین به دیدارهای جام جهانی دادند. 

با بررسی عملکرد نفر به نفر بازیکنان تیم ملی همراه "ورزش سه" باشید: 

علیرضا بیرانوند(9.5 از 10)


بدون هیچ تردیدی ویژه ترین بازیکن ایران درسومین بازی مرحله گروهی، سنگربان شجاع تیم ملی بود. علیرضا بیرانوند در ادامه نمایش های درخشانش در مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان، امشب هم نگاه ها را به خود خیره کرد. دروازه بان بلندقامت تیم ایران با وجود اینکه در یکی دو صحنه از نیمه اول تزلزل از خود نشان داد، با مهار بی نظیر پنالتی کریستیانو رونالدو، یک لحظه تاریخی را برای فوتبال ایران رقم زد و جزو معدود دروازه بان های جهان قرار گرفت که موفق شده اند پنالتی بهترین بازیکن سال دنیا را مهار کنند.

بیرانوند که از ماه ها قبل از جام جهانی به دلایل مختلف زیر فشار بود، از این تجربه ی بسیار دشوار با سرافرازی و افتخار آفرینی بیرون آمد.

مجید حسینی (8 از 10 )

 

جوان ترین بازیکن تیم ملی در دومین حضور خود در ترکیب تیم ملی هم نمایش مطمئنی داشت و تقریبا هیچ اشتباه محسوسی در طول بازی نداشت.

حسینی در بازی امشب و در شرایطی که تیم ملی به مراتب کمتر از بازی با اسپانیا و مراکش تحت فشار بود در کنار مرتضی پورعلی گنجی نمایش کم اشتباهی داشت و این تیم در طول بازی هرگز از خط دفاع ضربه ای را حس نکرد.

مجید حسینی امشب با جام جهانی خداحافظی می کند ولی بی تردید یکی از بازیکنان مهم ایران در جام ملت های آسیا خواهد بود و به نظر در آن زمان می توانیم شاهد اوج فوتبال او باشیم.

مرتضی پورعلی‌گنجی (8 از 10)

 

مدافع وسط تیم ملی ایران در بازی برابر ستارگان جهان خوش درخشید و توانست عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد. وی در تقابل با آندره سیلوا و کریستیانو رونالدو توانست به خوبی همراه با مجید حسینی قلب دفاع ایران را بیمه کند و اجازه نفوذ از این منطقه را به ستارگان تیم حریف ندادند. پورعلی‌گنجی هم‌چنین فشار پرتغال از جناحین را به خوبی کنترل نمود و تمام ضربات سر را بالاتر از بازیکنان حریف قطع و خنثی کرد. اما نقطه اوج پورعلی‌گنجی در این بازی درگیری با کاپیتان سرشناس پرتغال در دقیقه 78 بازی بود. شماره هشت تیم ملی در این صحنه با رونالدو درگیری پیدا کرد و توانست داور دیدار را متقاعد کند این بازیکن را با کارت زرد جریمه کند. بی شک پورعلی‌گنجی یکی از بازیکنان خوب ایران در این تورنمنت بود و توانست بعد از جام ملت‌های آسیا، دومین فستیوال فوتبالی خود را به خوبی پشت سر بگذارد و حالا باید خود را آماده درخشش در جام ملت‌های آسیا 2019 کند.

رامین رضاییان (8.5 از 10)


مدافع راست تیم ملی برای دیدار امروز کار سختی در پیش داشت اما در نهایت موفق شد عملکرد خوبی از خود به جا بگذارد و با حرکات خود از حملات زیاد پرتغالی ها جلوگیری کند. رضاییان در بسیاری از دقایق بازی کریس رونالدو را به عنوان بازیکن رودرروی خود می دید و به همین دلیل کار سختی به همراه داشت اما او توانست در مهار بهترین بازیکنان دنیا و استارت های او موفق باشد تا در نهایت ماموریت خود را به بهترین نحو به انجام رسانده باشد. 

احسان حاج‌صفی (7 از 10)


کاپیتان و دفاع چپ تیم ملی ایران در بازی برابر پرتغال هم عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت. حاج‌صفی در این بازی بیشتر از دو دیدار قبل از جناح چپ تیم ملی دفاع را انجام داد و تا حدودی در این امر هم موفق بود. شماره سه تیم ملی در جدال با رونالدو هم موفق نشان داد و توانست در یک یا دو صحنه توپ این بازیکن را به خوبی قطع کند. هر چند گل پرتغال از سمت چپ تیم ملی به دست آمد و در این صحنه حاج‌صفی به خوبی عمل نکرد؛ اما می‌توان تعویض حاج‌صفی با میلاد محمدی را یکی از عجیب‌ترین تصمیمات کارلوس کی‌روش دانست. هدف سرمربی پرتغالی تیم ملی از این تعویض به احتمال بسیار زیاد هجومی کردن ایران بود که تا حدودی در این زمینه ناموفق ظاهر شد و قدرت تیم ملی در این سمت از زمین کاهش یافت.

میلاد محمدی (5 از 10)

مدافع چپ تیم ملی ایران از از زمانی که به زمین آمد به دلیل فشار بالای بازی نتوانست آن نمایشی را که پیش از مسابقات جام جهانی از او دیده بودیم را در برابر پرتغال نشان دهد.

میلاد محمدی در نیمه دوم و در زمانی که تیم ملی به دنبال رسیدن به گل بود توسط کارلوس کی روش به جای احسان حاج صفی وارد میدان شد. میلاد که یکی از بهترین بازیکنان تیم ایران در رقابت های مقدماتی جام جهانی بود و حتی باعث شد تا پست احسان حاج صفی توسط سرمربی تیم تغییر کند. میلاد در بازی با پرتغال اما نتوانست از زمانی که به جای احسان به میدان آمد آن مدافع چپ سرعتی و پرقدرت باشد هرچند هرچه به دقایق پایانی نزدیک شدیم او بیشتر توانست با جوسنگین بازی اخت شده و بازی بهتری ارائه دهد. میلاد محمدی هرچند در این جام جهانی تورنمنت شخصی خیلی موفقی نداشت و آن میگ میگ همیشگی تیم ملی نبود اما با تجربه حضور در این تورنمنت بزرگ می تواند یکی از مهره های مهم ایران در جام ملت های امارات باشد.

امید ابراهیمی (9 از 10 )

 

امید ابراهیمی بی تردید امشب یکی از بهترین بازیکنان زمین بود، بازیکنی که با جنگندگی بالا در میانه زمین به خوبی مرکز زمین را از پرتغالی ها گرفت. ابراهیمی در طول بازی تقریبا در تمام نبردهای تک به تک موفق بود.

کی روش هم به خوبی ارزش امید ابراهیمی در تیمش را درک کرده است و با وجود حضور جهانبخش ترجیح داد بعد از تعویض احسان حاج صفی بازوبند کاپیتانی تیمش را به او دهد تا این بازیکن بتواند از قدرت رهبری خود در میانه زمین استفاده کند.

امشب امید ابراهیمی مثل دو بازی قبلی شب موفقی را پشت سر گذاشت و به نظر این بازیکن برای جام ملت های یکی از مهره های کلیدی کی روش محسوب می شود.

سعید عزت اللهی (7 از 10) 

مقابل پرتغال در میانه میدان قرار گرفت و در همه نبردها حضور موثر داشت. اشتباه او در نیمه اول برای لحظاتی تیم ملی را از نظم همیشگی اش خارج کرد و اعتراض بیرانوند به دفع توپ ناشیانه اش شوکی را به تیم وارد کرد. سعید در طول بازی بارها با کوارشما درگیر شد و در نبرد تن به تن با او کم نیاورد. کی روش در نیمه دوم و در حالی که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت، ترجیح داد عزت اللهی را بیرون بکشد و کریم انصاری فرد را به خط حمله اضافه کند. در مجموع سعید در این دیدار نمره قبولی را گرفت و عملکرد قابل قبولی داشت.

وحید امیری (8 از 10) 

 

هافبک دونده تیم ملی برای سومین بار در ترکیب ثابت کی روش قرار گرفت تا جزو بازیکنانی باشد که هر سه بازی را به طور کامل بازی کرده است. او مقابل پرتغال مثل همیشه دونده و در خدمت تیم بود و با پرس شدید سعی می کرد با تحت فشار قرار دادن بازیکن صاحب توپ فضا را از حریف بگیرد. امیری در طول 90 دقیقه کاملاً در خدمت تیم بود و وظایفی که کی روش بر عهده اش گذاشته بود را به طور کامل اجرا کرد. امیری در هر سه بازی بالای 10 کیلومتر دوید و نقش مهمی در اجرای نقشه های دفاعی کیروش داشت.

علیرضا جهانبخش (6 از 10)


ستاره فصل گذشته تیم فوتبال آلکمار در مقابل پرتغال برخلاف دیدار گذشته تیم ملی برابر اسپانیا از ابتدا وارد زمین شد تا با استفاده از توانایی های خود در خط هجومی بتواند شرایط را به سود تیم ملی ایران تغییر دهد. جهانبخش در نیمه اول نمایش خوبی داشت و موفق شد چند بار با استارت های سریع خود مدافعین پرتغال را به زحمت بیاندازد ولی گل کوآرشما در دقایق پایانی نیمه دوم شرایط را برای ملی پوشان ایران سخت کرد تا این تیم در نیمه دوم با عقب نشستن فضای کمتری به ایران بدهد و به همین دلیل جهانبخش هم در نیمه دوم کارایی نیمه اول را نداشت تا کی روش در دقیقه 69 تصمیم به تعویض او با سامان قدوس بگیرد.

سامان قدوس (7 از 10)

هافبک تهاجمی تیم ملی ایران شاید لیاقت این را داشت که بازی های بیشتری را در جام جهانی بازی کند اما نمایش خوب بازیکنانی که کی روش در بازی اول برابر مراکش به میدان فرستاد و همچنین سبک بازی تیم ملی در جام جهانی باعث شد تا او به عنوان یک بازیکن تعویضی به زمین بیاید. در بازی با پرتغال سامان قدوس به عنوان دومین تعویضی ایران به جای علیرضا جهانبخش به میدان آمد و حتی در همان ابتدای حضورش یک ضربه شوت خطرناک را به سمت دروازه حریف زد. قدوس در بازی با پرتغال با وجود اینکه در زمانی به میدان آمد که بازی به شدت تحت تاثیر ویدئوچک ها و اتفاقاتی که از جانب پرتغالی ها رقم می خورد و داور هم کمک می کرد، زیاد از جریان می افتاد با این حال توانست در روند تهاجمی تیم نقش مثبت ایفا کرده و فشار مضاعفی در دقایق آخر به دفاع پرتغال آمد.

مهدی طارمی (7 از 10)

 

در این بازی هم به عنوان وینگر بازی کرد تا روی حرکات پا به توپ خود بتواند تیم ملی را صاحب موقعیت کند. طارمی به هیچ عنوان بازی درخشان خود مقابل اسپانیا را تکرار نکرد و نتوانست آن طور که باید و شاید در برنامه های هجومی تیم ملی موثر نبود. طارمی در نیمه دوم قصد گرفتن پنالتی از پرتغال را داشت ولی حرکت او به هیچ عنوان داور مسابقه را متقاعد کند. او مهمترین فرصت بازی را در ثانیه های پایانی بازی از دست داد و اگر توپی را که در محوطه شش قدم نصیبش شده بود را به گل تبدیل می کرد، ما به دور بعد صعود می کردیم.

کریم انصاریفرد (9 از 10)


مهاجم تیم ملی ایران در جام جهانی با تغییر پستی که سرمربی تیم ملی در بازی اش داد تبدیل به یکی از مهره های تاثیرگذار تیم ایران در رقابت های جام جهانی شد. کریم انصاریفرد که در دو بازی قبلی مقابل مراکش و اسپانیا یکی از بهترین های ایران بود و آمار فوق العاده ای داشت در این بازی جایش را به علیرضا جهانبخش داد اما در نیمه دوم به عنوان سومین تعویضی به جای سعید عزت اللهی به میدان آمد. کریم از زمانی که به زمین آمد بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران را به بازو بست و توانست گل دوم ایران در این جام جهانی را به ثمر برساند. او در صحنه پنالتی در آن دقایق حساس و نفس گیر و در حالی که زدن ضربه پنالتی شجاعت و جسارت خیلی بالایی نیاز داشت توانست با آن دقت و قدرت ضربه پنالتی را بزند و با  وجود تلاش پاتریسیو آن را تبدیل به گل تساوی این بازی کند. 

بازی های جام جهانی به نوعی باعث بلوغ در فوتبال کریم انصاریفرد شد که تا قبل از این یک مهاجم گلزن بود اما امروز یک بازیکن با تجربه و بسیار موثر برای تیم ملی است که می تواند یکی از کاپیتان های جوان کارلوس کی روش هم باشد.

سردار آزمون (7 از 10)


سردار آزمون با توجه به قابلیت بالایی که در زدن ضربات سر دارد، در هر سه بازی تیم ملی انتخاب اول کی روش بود و علیرغم تمام انتقاداتی که به حضور او از سوی برخی از هواداران مطرح می شد، در مقابل پرتغال نیز در تمام دقایق بازی در میدان حضور داشت. آزمون در نیمه اول نمایش خوبی نداشت و دو مدافع با تجربه پرتغال یعنی فونته و په په در اکثر مواقع ضربات سر را بالاتر از او زدند. در نیمه دوم هم این موضوع ادامه داشت و با توجه به اینکه پرتغالی ها با خیال راحت تری بازی می کردند، کار ملی پوشان هم سخت تر شده بود و ضریب اشتباهات بالاتر رفته بود. اما آزمون در دقایق پایانی همان کاری که کی روش می خواست را انجام داد. مهاجم تیم ملی موفق شد ضربه سر منجر به پنالتی را بزند و در دقایق پایانی نیز با یک ضربه سر طلایی بالاتر از مدافعان پرتغال زمینه ساز موقعیتی شد که طارمی با فاصله ای بسیار کم راهی اوت کرد.



یک اینچ تا صعود کم آوردیم

ایران 1- پرتغال 1؛ وداع بچه‌های آسمان با جام

ملی پوشان ایران دروازه حریف بلند آوازه خود را باز کردند تا با یک تساوی ارزشمند بازی را به پایان برسانند. امتیازی که در نهایت صعود به مرحله بعدی را برای تیم ملی به دنبال نداشت.

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان تیم ملی که در دو دیدار قبلی خود موفق به اجرای نمایش دیدنی شده بودند در این بازی نیز به دنبال تکمیل حماسه خود بودند و اگر کمی شانس را یار خود می دیدند شاید می توانستند پس از بازی خود را در مرحله بعدی این بازی ها ببینند. این اتفاق نیفتاد تا تنها گل کریم انصاری فرد در پاسخ به گل کوارشما نتیجه تساوی یک بر یک را برای هر دو تیم به دنبال داشته باشد.

دیدار سوم جام جهانی در گروه B، یکشنبه 4/03/97، ساعت 22:30، ورزشگاه موردویا سارانسک

داور: انریکه کاسرس          کمک ها: ادواردو کاردوسو و خوان سوریام (تیم داوری از پاراگوئه)

 

تیم ملی ایران: 

علیرضا بیرانوند

رامین رضاییان

احسان حاج صفی(56 میلاد محمدی)

مرتضی پورعلی گنجی

مجید حسینی

امید ابراهیمی

سعید عزت اللهی(76 کریم انصاری فرد)

وحید امیری

علیرضا جهانبخش(70 سامان قدوس)

مهدی طارمی 

سردار آزمون 

سرمربی: کارلوس کی روش     

تیم ملی پرتغال:

پاتریسیو

په په

فونته

گوئررو

سدریک

کاروالیو

ژوا ماریو(84 موتینیو)

کوارشما(70 برناردو سیوا)

آندره سیلوا(6+90 گونزالو گوئدس)

آندره سیلوا

کریستیانو رونالدو 

سرمربی: فرناندو سانتوس

کارت زرد:

رافائل گوئررو(45)، کوارشما(64)، کریس رونالدو(83)، سدریک(8+90) از پرتغال

احسان حاج صفی(52)، سردار آزمون (56) از ایران

شرح گل:

ایران 0 پرتغال 1(دقیقه 45، ریکاردو کوارشما): یک و دوی دیدنی آدرین سیلوا و ریکاردو کوارشما با شوت دیدنی و بیرون پای این بازی از کنج محوطه جریمه بالاتر از دستان بیرانوند وارد دروازه ایران شد.

ایران 1 پرتغال 1 (دقیقه 2+90): داور بازی بالاخره از روی بازبینی خطای هند مدافع پرتغال اعلام پنالتی کرد و کریم انصاری فرد که در این دقایق کاپیتان تیم ملی است پشت توپ ایستاد و به زیبایی دروازه یاران رونالدو را باز کرد تا بازی به تساوی برسد.

دقایق حساس: 

دقیقه 3 – اولین حرکت خطرناک این بازی در دقیقه سوم بازی به وقوع پیوست و کریس رونالدو توپ ربوده شده از مدافع ایران را با ضربه ای محکم به دروازه ایران زد اما بیرانوند توانست با واکنش به موقع این توپ را مهار کند. 

دقیقه 6 – اولین حرکت مهم این دیدار برابر ملی پوشان ایران در این دقیقه اتفاق افتاد و جهانبخش پا به توپ و با حرکتی در عرض توپ خوبی را برای امیری فرستاد اما شوت این بازیکن با فاصله از کنار دروازه عبور کرد. 

دقیقه 9 – عزت اللهی و بیرانوند روی توپ ارسالی از کنار زمین با یکدیگر قاطی کردند اما توپ برگشتی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 12 – خطای ملی پوشان پشت محوطه جریمه موقعیت فوق العاده ای برای پرتغال ایجاد کرد اما ضربه فنی و محکم رونالدو با برخورد به خط دفاعی ایران راهی کرنر شد. 

دقیقه 21 – موقعیتی مشابه نصیب ملی پوشان ایران شد اما ضربه رامین رضاییان با اختلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 22 – حرکت زیبا و سرعتی امیری توپ را به آزمون رساند و مهاجم تیم ملی نیز توپ خوبی برای جهانبخش مهیا کرد اما  گلر پرتغالی زودتر از وی صاحب این توپ شد. 

دقیقه 34 – ارسال دقیق جهانبخش در محوطه جریمه با ضربه سر عزت اللهی دروازه پرتغال را به شدت تهدید کرد اما پاتریسیو روی خط دروازه این توپ را مهار کرد. 

دقیقه 40 – شوت سنگین رونالدو از فاصله دور درست جایی رفت که علیرضا بیرانوند حضور داشت و به راحتی این توپ را مهار کرد. 

دقیقه 41 – حمله پرتغالی ها از جناح چپ با حرکت و ضربه کوارشما هرچند دروازه ایران را تهدید کرد اما این توپ نیز راهی به دروازه ایران نیافت.

دقیقه 53 – یکی از مهمترین صحنه های این دیدار در این دقیقه به وقوع پیوست و داور در حالی که در ابتدا روی حرکت عزت اللهی اعتقادی به پنالتی نداشت پس از ویدئو چک حرکت هافبک ایران را خطا روی رونالدو اعلام کرد. 

دقیقه 53 – کریس رونالدو پشت ضربه پنالتی پرتغالی ها ایستاد و ضربه خود را به دروازه ایران زد اما علیرضا بیرانوند توانست این توپ را مهار کند. بیرانوند به زیبایی با مهار ضربه بازیکنی به نام رونالدو دروازه ایران را از فروریختن دوباره نجات داد.

دقیقه 72 – حمله سریع ملی پوشان پشت محوطه جریمه به قدوس رسید اما شوت زیبای این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا این موقعیت نیز از دست ایران برود.

 بهترین بازیکن:

اغلب بازیکنان تیم ملی در این دیدار موفق شدند از پس وظایف محوله بربیایند و در نهایت بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند اما می توان از علیرضا بیرانوند به عنوان ماندگارترین بازیکن این دیدار در تاریخ فوتبال ایران نام برد. دروازه تیم ملی توانست موقعیت های خوبی از حریف مهار کند که مهمترین آن مهار ضربه پنالتی بهترین بازیکن دنیا یعنی کریس رونالدو بود. 

علاوه بر بیرانوند می توان از امید ابراهیمی به عنوان یکی از خوب های ایران در دیدار برابر پرتغال نام برد. او به مانند دو دیدار قبلی توانست بهترین فرم خود را به نمایش بگذارد و در میانه میدان خود را به عنوان نفر اول معرفی کند.

اتفاق ویژه:

مهدی طارمی اگر در آخرین دقیقه بازی می توانست آن موقعیت فوق العاده را به گل تبدیل کند موجبات صعود ایران و حذف پرتغال را مهیا می کرد و بدین ترتیب برای اولین بار تیم ملی فوتبال ایران راهی مرحله بعدی می شد اما این اتفاق نیفتاد تا ملی پوشان ایران به بازی های خوب خود در جام جهانی پایان دهند و با خاطره ای خوش روسیه را ترک کنند.


ایران از داوری سود کرد یا ضرر؟

حرف‌های لینه‌کر، شیرر، دروگبا و زابالتا درباره داور جنجالی

ستاره های فوتبال جهان در محبوب ترین برنامه تلویزیونی از عملکرد تیم ملی تمجید کردند و درباره آخرین بازی شاگردان کی روش به بحث و گفت و گو پرداختند.

به گزارش "ورزش سه"، برنامه محبوب مچ آو ددی بیشتر وقت خود را بعد از دیدارهای گروه دوم مسابقات به دیدار ایران و پرتغال و صحنه های مشکوک این مسابقه اختصاص داد و دروگبا ستاره ساحل عاجی چلسی در واکنش به پنالتی اعلام شده برای ایران گفت: با این منطق باید هر توپی که به دست بخورد خطا گرفته شود، واقعا مسخره است. او کاملا به مدافع نزدیک بود در محوطه و قطعا این یک هند عمدی نبود بازیکن کاری نمی توانست بکند و می ترسم که در ادامه این تورنمنت باز هم چنین صحنه هایی ببینیم که باعث شود یک بازی از جذابیت بیفتد. مصر هم در بازی خودش مقابل روسیه که این داور قضاوتش را برعهده داشت، مصری ها نسبت به تصمیماتش اعتراض داشتند. با تمام این اتفاق هایی که افتاد نیمه دوم پرحادثه ای بود.

دیدیر دروگبا بازیکن سابق چلسی در ادامه گفت: این همه اتفاق بحث برانگیز برای یک بازی فوتبال زیاد از حد است، داور این بازی در هر کدام از این صحنه ها برای اعلام تصمیمش زمان زیادی صرف کرد تا تصمیم نهایی اش را اعلام کند. برای اینکه اعلام خطای پنالتی چندین بار این صحنه را تکرار کرد این را از این جهت می گویم که من خودم طرفدار تکنولوژی وار بودم چراکه اشتباهات را به حداقل می رساند. ولی حالا می بینیم که برای بررسی این صحنه زمان زیادی از بازی ها گرفته می شود و لازم است در آینده یک بالانس و توازن برای کنترل زمان ایجاد شود.

گری لینه کر می گوید: اما ما نباید فراموش کنیم که همین وار باعث شده تا اشتباهات داوری به حداقل برسد. کمک داور ویدئویی برای تمام تصمیمات داوری نیست بلکه برای زمانی است که مطمئن نیستیم باید از آن استفاده کنیم.

پابلو زابلتا مدافع سابق منچسترسیتی و حال حاضر وستهم در ادامه صحبت های گری لینه کر گفت: من با وار مشکلی ندارم و از طرفدارانش هستم ولی چیزی که در این بازی از آن خوشم نیامد رفتار بازیکن ها بود. بازیکنان در این بازی بیش از حد تمارض می کردند. با یک برخورد کوچک بازیکنان چندبار روی زمین غلت می زدند و شروع به اعتراض به داوری می کردند. این چیزی نیست که ما از یک بازی فوتبال انتظار داشته باشیم.

آلن شیرر در ادامه گفت: من فکر می کردم یکی از نقاط مثبت وار در بازی فوتبال حذف تمارض و فیلم بازی کردن بازیکنان در جریان بازی بود. در این بازی کاملا برعکس بود، په په و کوارشما هر دو بازیکنانی بودند که اقدام به تمارض و گول زدن داور کردند و این واقعا تاسف آور است و داور واقعا عملکرد بی نهایت ناامیدکننده ای داشت.



در ادامه لینه کر از شیرر پرسید آیا جریمه رونالدو توسط داور پس از ضربه او به پورعلی گنجی مناسب بوده و یا داور باید رونالدو را اخراج می کرد که شیرر قاطعانه پاسخ داد: نه. کارت زرد کافی بود.

در حالیکه لینه کر اعتقاد داشت در آن لحظه نفس تمام طرفداران پرتغال در سینه حبس شده بود، شیرر در ادامه در خصوص نظر لینه کر گفت: این حرکت بچگانه ای بود که رونالدو انجام داد. اما شدت آن به اندازه ای نبود که با کارت قرمز مواجه شود. رونالدو شانس آورد چون بازیکنی به این بزرگی باید بداند که تمام حرکات او توسط دوربین ها در حال ضبط شدن است.

وی افزود: داور باید از سه یا چهار دوربین مختلف صحنه را بررسی کند اما درنهایت به نظر من کارت زرد برای چنین خطایی کافی بود.

دروگبا هم با نظر شیرر موافق بود و او برای تکمیل کردن صحبت های شیرر گفت: داور برای اعلام نظرش در این صحنه زمان زیادی را صرف کرد و اگر قرار باشد برای چنین صحنه ای این میزان زمان توسط داور صرف شود باید یا کارت قرمز به بازیکن نشان داد یا اصلا او را جریمه نکرد.

زابالتا اضافه کرد: در بازی اول بین اسپانیا و پرتغال دیه گو کاستا مشابه همین خطا را روی په په انجام داد که داور آن را خطا اعلام نکرد.

پس از آن هر 4 نفر آنها صحنه خطا روی رونالدو و پنالتی پرتغال را بررسی کردند که هر یک نظرشان را اینطور گفتند؛ دیدیر دروگبا اول از همه گفت: در نهایت این لحظه صحنه جنجال برانگیز خواهد ماند و این داور مسابقه بوده که در نهایت پنالتی را اعلام کرده است.

زابالتا در ادامه گفت: مسی و رونالدو نیز هردو انسان هستند و ممکن است پنالتی خود را خراب کنند.

دروگبا پس از آن از عملکرد علیرضا بیرانوند در مهار ضربه پنالتی رونالدو تمجید کرد.

آنها در ادامه دوباره به پنالتی برای ایران برگشتند و باز هم آلن شیرر عملکرد داور را در اعلام ضربه پنالتی به سود ایران مورد انتقاد قرارداد و به گفته خود تلاش زیادی برای کنترل خود انجام داد تا به او دشنام ندهد!

گری لینه کر به موقعیت مهدی طارمی در وقت های اضافه بازی اشاره کرد و اینکه این بازیکن فرصت گلزنی و حذف پرتغال از جام را از دست داد که دروگبا در ادامه گفت: دروازه بان با عکس العمل خود فضای مناسب برای شوت زنی طارمی را کور کرد و این باعث شد تا طارمی ضربه بی دقتی را روانه دروازه پرتغال کند.

در انتها نیز آنها به تمجید از گل کوارشما پرداختند و از دید آنها این زیباترین صحنه کل بازی بود.


هیرو: مقابل چنین تیمی نمی توانید راحت باشید/ کی‌روش تیم خوبی ساخته است

وبسایت رسمی برنامه نود - سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا گفت: مقابل تیمی که با ۱۰ نفر دفاع می‌کند، کار راحتی نمی توانید داشته باشید.

 

به گزارش وبسایت نود، فرناندو هیرو سرمربی اسپانیا بعد از دیدار ایران و اسپانیا اظهار داشت: ما می‌توانستیم بازی را در اختیار بگیریم ولی وقتی شما با تیمی بازی دارید که با ۱۰ نفره دفاع می‌کند نمی‌توانید عملکرد خوبی داشته باشید و ریتم بازی را در اختیار داشته باشید.بازی سختی را تجربه کردیم و دیروز هم اعلام کردم که این بازی بسیار پیچیده خواهد بود. ایران تیم بسیار خوبی در آسیا است که ۵ بازیکن بلندقامت در ترکیبش داشت و کی‌روش به خوبی با این تیم کار کرده و تیم شایسته ای را ساخته است.

* ضعف‌مان در سمت چپ زمین طبیعی بود

وی افزود: می‌دانستیم امروز بازی را در سمت چپ دست بالا در اختیار بگیریم و وقتی لازم بود بازیکنان ما با دو به یک بازی کنند. طبیعی بود بعضی مواقع در این جناح دچار ضعف شویم. اگر دقت کرده باشید ما خیلی فرصت داشتیم نفوذ کنیم و به خاطر همین تصمیم گرفتم در آن جناح لوکاس را بازی ندهم و در وسط زمین از او استفاده کنم.

* اسپانیا به بازی جوانمردانه اعتقاد دارد

هیرو در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی مبنی بر اینکه بازیکنان ایران در چند نوبت زمین خوردند ولی بازیکنان اسپانیا توپ را به بازیکنان ایران برنگرداندند گفت: ما به بازی جوانمردانه اعتقاد داریم و فکر می‌کنم باید این موضوع را نشان بدهیم، آنچه در زمین اتفاق می‌افتد باید جوانمردانه باشد. اسپانیا معتقد است فوتبال جوانمردانه اصل اساسی فوتبال است. کی‌روش مربی بسیار حرفه‌ای است و کاری که او با ایران انجام داده فوق العاده است. این تیم دومین تیمی است که موفق شد خود را به جام جهانی برساند و در ۲۰ بازی قبل فقط ۵ گل خورده بود.می‌دانستیم آنها فقط به فوتبال اهمیت می‌دهند و به همین دلیل امشب کار سختی داشتیم.

* هر ۳۲ تیم بهترین‌های جهان هستند و فقط هلند و ایتالیا غایبند

سرمربی تیم ملی اسپانیا در خصوص آخرین بازی تیمش گفت:آخرین بازی گروه همیشه سخت است و البته پیچیده. لازم است که ما بازی آخر را ببریم و حداقل ما می‌دانیم چه تیم‌هایی منتظر ما هستند، تیم‌هایی مثل روسیه و اروگوئه. مراکش به پرتغال باخت و ما هم امشب تا لحظه آخر جنگیدیم. به نظرم این جام جهانی سخت خواهد بود و هیچ تیمی حاضر نیست کم بگذارد و کوتاه بیاید.اگر بخواهیم بگوییم راحت می‌شود در این بازی ها برنده شد کاملا اشتباه می‌کند.زیبایی جام جهانی همین است و شاید فقط هلند و ایتالیا جا مانده اند اما این ۳۲ تیم بهترین های دنیا هستند.

* هیرو به تیم اسپانیا متعهد است

هیرو در خصوص عملکرد دیگو کاستا گفت: اول بگویم دیگو کاستا متعهد است و ۳ گل به ثمر رسانده. او خیلی سختکوش و مبارز است. من از کاستا می‌خواهم تمام تلاشش را انجام بدهد. من از عملکرد کاستا خیلی راضی هستم. وقتی در مورد تیمم حرف می‌زنم در مورد ۲۳ بازیکن تیمم حرف می‌زنم و بسیار اعجاب آور است که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید و می‌بینید که بازیکنان ما به دنبال برد هستند.

* با تعهد دنیا روشن‌تر می‌شود

وی افزود: در تیم من همه باید آماده باشند و این یک نوع تعهد است. اینگونه دنیا روشن‌تر به نظر می‌رسد و باید خود را برای بازی بعد آماده شویم.یکسری بازیکن در تیم من هستند که هنوز بازی نکرده اند اما طبیعتا آنها هم فرصت پیدا می‌کنند.

* از بازیکنانم خواستم که فقط آرامش داشته باشند

سرمربی اسپانیا در خصوص اینکه در نیمه دوم به بازیکنانش چه گفت: به آنها گفتم خیلی آرام باشند، ما می‌خواستیم که خوب کار کنند و ممکن بود آن ۱۵ دقیقه تاثیر منفی داشته باشد. سخت است که امروز را به شکل عادی حفظ کرد،من از آنها خواستم باز بازی کنند و دیدید که اینیستا فشار می‌آورد ولی خیلی سختی کشیدیم وقتی تیم مقابل به ما فشار وارد کرد.گاهی اوقات در طی نیمه روی موضوع روانی کار می‌کنیم ولی امروز درباره باور به خودمان با بازیکنان حرف زدم و آنها هم با این باوری که داشتند ادامه داده و بازی را بردند.


ایران اسپانیا در آزادی با حضور بانوان / واکنش AFC به حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی

وبسایت رسمی برنامه نود - کنفدراسیون فوتبال آسیا در حساب رسمی خود در توئیتر و اینستاگرام به حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی واکنش نشان داد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از ایسنا،  حساب رسمی توئیتر AFC به حضور خانواده‌های ایرانی در ورزشگاه پس از سال‌ها واکنش نشان داد. کنفدراسیون فوتبال آسیا در توئیتر رسمی خود نوشت: خانواده‌های ایرانی سرانجام در ورزشگاه آزادی حضور یافتند و بازی تیم ملی ایران مقابل اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را در کنار یکدیگر تماشا کردند.


همچنین طیبه سیاوشی و فرید موسوی دو نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ورزشگاه آزادی حضور یافتند.

 

ایران اسپانیا بانوان در ورزشگاه

 


گلم شانسی بود

واکنش دیگو کاستا به درگیری با بیرانوند

دیگو کاستا امشب با گلی که به شکل تصادفی به ثمر رسید، باعث پیروزی اسپانیا برابر تیم ملی کشورمان شد.

به گزارش "ورزش سه"، لاروخا امشب به ندرت صاحب موقعیت 100 درصد گلزنی شد اما روی یک اتفاق در نهایت سه امتیاز را به دست آورد و صدرنشین گروه شد.

  

  

کاستا در پایان بازی گفت:« گلم اتفاقی بود و در صحنه گل کمی خوش شانس بودم با این حال خوشحالم چرا که بازی بسیار درگیرانه ای بود و آنها کاملا عقب بازی می کردند. امشب مهمترین چیز کسب پیروزی بود که به آن دست یافتیم.

ایران خیلی دفاعی بازی می کرد و می دانستیم که باید صبور باشیم و در لحظه درست گلزنی کنیم. برابر پرتغال عالی بودیم ولی امروز رقیب بسته بازی کرد و وقت کشی هم می کردند. حالا باید نگاهی رو به جلو داشته باشیم و به مراکش فکر کنیم.»

 

کاستا در مورد درگیری با بیرانوند گفت:« خیالم راحت بود. کاری نکرده بودم و می دانستم که با وجود دوربین های زیاد، ادعایم ثابت خواهد شد.»


یا باید یاد می گرفتیم یا می بردیم

کی‌روش: ویدئو چک دیرتر می‌آمد گل پذیرفته بود

سرمربی تیم ملی پس از پایان دیدار برابر اسپانیا در نشست مطبوعاتی حاضر شد و به صحبت درباره بازی پرداخت. 

به گزارش "ورزش سه"، کارلوس کی روش در نشست مطبوعاتی پایان دیدار تیم ملی برابر اسپانیا در برابر خبرنگاران گفت: اول از همه مایلم به بازیکنانم تبریک بگویم که با روحیه مبارزه جویانه فوق العاده ای مقابل یکی از مدعیان قهرمانی بازی کردند. همانطور که قبل از بازی گفتم ما آماده بودیم تا تمام تلاش مان را برای پیروزی انجام دهیم و همین اتفاق هم افتاد. 


سرمربی تیم ملی ادامه داد: اسپانیا تیم فوق العاده ای است و سبک بازی فوق العاده ای دارد اما فکر می کنم با توجه به بازی شایسته نتیجه بهتری بودیم. البته به دلیل بازی تیم اسپانیا، به فرناندو هیه رو تبریک می گویم و از تیم ملی اسپانیا تشکر می کنم زیرا چیزهای زیادی از این دیدار یاد گرفتیم. این بازی برای ما مانند امتیاز آخر در تنیس بود و حالا بازی مقابل پرتغال برای ما اینطور است.


سرمربی تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگار روس که درباره سردار آزمون مبنی بر بازی این بازیکن در باشگاه های بزرگ اروپا پرسیده شد گفت: فکر می کنید روسیه متعلق به اروپا نیست؟! پس او همین حالا هم در اروپا بازی می کند. من دوست ندارم در مورد بازیکنان انفرادی صحبت کنم و ترجیح می دهم در مورد تیم صحبت  کنم. سردار هم استثنا نیست. 


کی روش ادامه داد: بازیکنان باید همانطور که در برنامه ماست بازی کنند. همانطور که گفتم باید با روحیه تیمی بازی کنند و همیشه با هدف یکسان یعنی پیروزی بازی کنند. ما سه چهار موقعیت برای گلزنی داشتیم اما بازیکنان اسپانیا روی ما خطا کردند و داور هم نگرفت! ولی در نهایت این بخشی از بازی است. 


او در پاسخ به سوال خبرنگار اسپانیایی که در موردکمک داور ویدئویی پرسیده شد پاسخ داد: به عنوان یک مربی باید این را بگویم که از این دستگاه دیر استفاده شده است. شاید اگر از این دستگاه 6 ماه دیرتر استفاده می شد، گل ما قبول می شد! اما به هر حال اسپانیا برد و ما باید این را بپذیریم. اما به هر حال بازیکنان ما که در این دیدار بازی کردند برنده بودند برای ما این دیدار دو حالت داشت یا باید می بردیم یا یاد می  گرفتیم که ما یاد گرفتیم. 


سوال بعدی از کی روش در مورد نحوه بازی تیم ملی مقابل پرتغال پرسیده شد که آیا حمله می کنید یا تدافعی به میدان می روید گفت: این را باید از پرتغال بپرسید اینکه اجازه می دهند ما 90 دقیقه حمله کنیم یا نه! 


او ادامه داد: واقعیت این است که نگرش بازیکنان ما خوب بود ما 1-0 بازی را واگذار کردیم اما با سری بالا زمین را ترک کردیم و هیچ یک از بازیکنان ما سرافکنده نبودند. آنها می توانند به کاری که کردند افتخار کنند. وقتی به جام جهانی می آیید، اگر بتوانید برای رویاهای تان بجنگید، باید به آن افتخار کرد به همین دلیل باید به بازیکنان ایرانی احترام گذاشت که علی رغم مشکلات کار شان را انجام دادند نمی خواهم بعد از بازی از این مشکلات حرف بزنم. من 8 سال مربی این تیم بودم اما هیچ وقت بازیکنانم انگشت شان را به دلیل مشکلات سمت کسی نگرفتند. 


سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که چه صحبتی با مردم ایران که به این تیم امید بستند دارید گفت: ما در حال حاضر به یکی از اعضای کادر ما که به دلیل خوشحالی بعد از گل که مردود شده به بیمارستان رفته فکر می کنیم و نگران او هستیم. این ها کسانی هستند که طرفدار واقعی تیم هستند، نه آنهایی که تظاهر می کنند.


او ادامه داد: اما ما اینجا نیستیم که انتظار داشته باشیم هرچیزی راحت اتفاق بیفتد. ما باید تلاش کنیم که شرایط بهتر بشود هواداران باید بدانند که هر کاری می کنیم که تا بهترین بازی را مقابل اسپانیا یا پرتغال انجام بدهیم هر بازیکنی که برای ایران بازی می کند، تمام تلاشش را می کند ما اینجا آمدیم که بازی کنیم و این نتیجه هم بخشی از بازی است. امروز هم پرتغال مقابل مراکش بازی کرد و اکنون 4 امتیاز دارد. حالا ما جایگاه مان در صدر را از دست دادیم اما تلاش می کنیم تا به مرحله بعد برویم با پیروزی در دیدار بعدی. 


کی روش در پاسخ به این سوال که آیا این نتیجه نشانه نزدیکی تیم ها به هم است گفت: فکر می کنم دو سال قبل تیم های اروپایی از سایر نقاط جهان فاصله گرفتند و کشورهایی که بازیکنان شان به اروپا می روند،می توانند فاصله شان را کاهش بدهند کشورهای آفریقایی هم این مشکل را دارند اما بعضی از کشورها مانند سنگال خیلی آفریقایی نیستند چون بیشتر بازیکنان شان در اروپایی بازی می کنند اما ایران نمی تواند با همان قوانین فیفا آماده شود که تیم های برتر آماده می شوند زیرا این باعث افزایش فاصله با کشورهای صاحب فوتبال می شود.


پرچمی که لذت گلزنی به اسپانیا را دزدید

مهمترین گل تاریخ تکذیب شد !

تیم ملی ایران در دقیقه 60 بازی روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید اما داور مسابقه بعد از دیدن تصاویر ویدئویی گل را مردود اعلام کرد.

به گزارش" ورزش سه"، بعد از گل اسپانیا، تیم ملی ایران بازی خیلی خوب و شجاعانه ای را به نمایش گذاشت و توانست در چند مورد روی حرکات مهدی طارمی روی دروازه اسپانیا خطرساز شود. طارمی که در یک صحنه با یک ضربه سر دروازه دخه آ را تهدید کرده بود این بار با یک توپ ربایی از آن مدل توپ گرفتن های مخصوص خودش توپ را از بازیکن اسپانیا بقاپد. طارمی با آن پیچ و تاب های استثنایی که به بدنش می دهد توانست از بین دو بازیکن اسپانیا عبور کرده و در نهایت با خطای آندره س اینیستا متوقف شد.


ضربه ایستگاهی در منطقه ای خوب نصیب ایران شد و رامین رضاییان و احسان حاج صفی پشت ضربه ایستادند. ضربه ای که با مکس و تاخیر زیادی همراه بود ، در نهایت حاج صفی تا مقابل توپ دوید اما رامین آن را روی دروازه سانتر کرد. ضربه سر طارمی توپ را مقابل سعید عزت اللهی انداخت و هافبک دفاعی تیم ملی ایران توپ را محکم به تور دروازه اسپانیا دوخت.


این صحنه آنقدر سریع اتفاق افتاد که حتی بازیکنان و تماشاگران جشن شادی گرفتند اما آندرس کنها داور اروگوئه ای که یک بار دیگر در بازی فرانسه برابر استرالیا از تصاویر ویدئویی استفاده کرده و برای فرانسه پنالتی گرفته بود این بار گل ایران را مردود و اعلام کرد. کمک داور پرچم زده و آفساید عزت اللهی را گرفته بود. صحنه پراسترس و پرهیجانی بود و شاید کمتر یادمان بیاید که در فوتبالمان چنین لحظه پراضطرابی را تجربه کرده باشیم. اما در آن ثانیه ها همه در انتظار تصمیم داور اروگوئه ای بودند تا بدانند گل ایران را قبول می کند یا نه.


داور گل ایران را آفساید اعلام کرد و وقتی تصاویر آهسته پخش شد مشخص شد که در زمانی که ضربه سر طارمی زده شد عزت اللهی در منطقه آفساید قرار داشت. این تلخ ترین آفساید تاریخ فوتبال ایران بود چرا که اگر آفساید اعلام نمی شد آن وقت تیم ایران با آن گل می توانست به بازی برگردد.


اما این گل با وجود آنکه مردود اعلام شد اسپانیا را از آن تب و تاب انداخت چرا که فهمید ایران تیم خطرناکی است که ممکن است از کوچکترین روزنه ها گل بسازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



لایی خوردن از امیری کار دست مدافع اسپانیا داد؛

از آزادی تا ایفل؛ هدیه ایرانی به پیکه در بازی شماره 100!

مدافع باتجربه تیم ملی اسپانیا امشب صحنه بدی را در مقابل مهاجم ایران تجربه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در شبی که یک نمایش فوق العاده از خود به جا گذاشت، در نهایت با حداقل اختلاف به اسپانیا، قهرمان جهان در سال 2010، نتیجه را واگذار کرد و یک باخت سرافرازانه دیگر در کارنامه جام های جهانی خود ثبت کرد.

 

در این بازی جدا از چند موقعیت مناسب که بازیکنان ایران به دست آوردند و دروازه لاروخا را تهدید کردند و در کنار برتری های عالی در کارهای دفاعی، یک صحنه باعث بالا رفتن هیجان هواداران ایرانی شد.

 

در دقیقه 85 بازی وحید امیری در سمت راست خط دفاع اسپانیا با جرارد پیکه مواجه شد و با شگرد همیشگی اش به شکلی بسیار زیبا توپ را از بین پاهای این مدافع باتجربه اسپانیا عبور داد و سپس سانتر خوبی انجام داد که به ضربه سر خطرناک مهدی طارمی منجر شد.


این لایی دیدنی امیری به پیکه از همان لحظات به یکی از پربحث ترین صحنه های بازی در فضای مجازی تبدیل شد و کاربران در سراسر دنیا انواع و اقسام شوخی ها را با آن انجام دادند.

 

پیکه امشب علاوه بر اینکه از پیروزی با پیراهن اسپانیا خوشحال شد، صدمین بازی ملی خود را جشن گرفت و از این حیث قطعا شبی خاص را تجربه کرد ولی این صحنه لایی خوردن از بازیکن پرتلاش و فوق العاده تیم ایران هم حتما همیشه در خاطر او باقی خواهد ماند. این شاید بهترین هدیه ای بود که در شب رسیدن پیکه به باشگاه صدتایی ها می شد از سوی ایرانی ها به او داده شود.

 

در بین این شوخی ها، استفاده از تصاویر برج های ایفل پاریس و آزادی تهران به جای پاهای پیکه یکی از جالب ترین ترول ها بود.

 

همچنین یکی از گزارشگران آلمانی درحین گزارش خود گفت که بازیکن ایران می تواند این صحنه را بعدها برای نوه خود تعریف کند.







یادداشت سردبیر مارکا
در ستایش ایران؛ چقدر خوشحالیم از گل اتفاقی کاستا!
سبک بازی ایران کاملا ارزشمند بود؛ به همان اندازه برزیل قهرمان جام جهانی 1970، قابل احترام.

به گزارش "ورزش سه"، هر تیم به همان سبکی که می تواند و قابلیتش را دارد بازی می کند. کی روش تیمی برای نباختن ساخته و این میسر نمی شود مگر با عدم دریافت گل. ایران کی روش مثل یک صخره است و هر از چند گاهی نیز این قابلیت را دارد که حریفش را به ترس و وحشت بیندازد.

اسپانیا این را می دانست اما تماشای بازی ایران از تلویزیون یک چیز است و تجربه کردن آن درون زمین، چیزی دیگر. اسپانیا امشب برابر ایران به بیهوده ترین شکل ممکن بازی کرد. مثل کسی که حفره ای می کند، آن را دوباره پر می کند و بار دیگر شروع به کندن می کند.

 

 

 

 

حملات از راست بد، از مرکز زمین بدتر و از سمت چپ اصلا خطری ایجاد نمی شد. این کار همینطور تکرار می شد. در مقابل اما یازده بازیکن شجاع و غیر قابل نفوذ ایران حضور داشتند که کتاب شان را از بر بودند. کتاب ایران تنها یک سرفصل داشت، ایجاد لایه های دفاعی متعدد سازمان یافته، بدون توجه به اینکه مابقی دنیا چه فکری در موردشان می کنند.

داشتن یک دنیا اعتماد به نفس، به ایرانی ها کمک کرده بود تا بدون کوچکترین اضطرابی، ماموریت خود را انجام دهند.

 

بدترین اسپانیا

اسپانیا این سبک بازی ایران را می دانست و آن را از قبل از بازی پذیرفته بود ولی از کمبود منابع برای شکست تاکتیک ایران رنج می برد. سانتر از مرکز زمین کم بود. خلاقیت های انفرادی به ندرت دیده می شد و تنها یک گل اتفاقی از دیگو کاستا روی ریباند بود که به داد لاروخا رسید.

 

 

 

 

در مقطعی تاریخی قرار داریم که دیگر کسی اینگونه گل ها را حتی جشن هم نمی گیرد ولی شرایط بازی به گونه ای پیش رفته بود که هیچ یک از بازیکنان و حتی خود ما هم نمی توانیم از کسب پیروزی به این شکل و با چنین گلی، احساس شرم کنیم.

باید گفت که پیروزی به این شکل هم قابل قبول است و باید آن را جشن گرفت اما این گل کاستا نباید این مساله را پنهان کند که اسپانیا فاصله زیادی با روزهای اوج خود دارد. اسپانیا نه در دفاع و نه در حمله خوب نبود. در عقب زمین فضاهای خالی زیادی به ایران داده شد و هر چه زمان می گذشت، این وحشت بیشتر می شد که ایران هر لحظه به گل تساوی دست خواهد یافت.

 

 

 

 

اسپانیا این پیروزی را بدون استایل همیشگی خود به دست آورد و آن را جشن گرفت. هرچند ما امشب مالک زمین بودیم ولی ایران اصلا به توپ نیازی نداشت و آن را با میل خود به ما تقدیم کرده بود. در بازی عمقی نمی توان گفت که حتی برتر از ایران بودیم.

هر چه زمان می گذشت، به کسب پیروزی با همان یک گل هم قانع می شدیم و برای مان دیگر مهم نبود که کاستا گلی اتفاقی را به ثمر رسانده است. بله، یک گل اتفاقی و ما چقدر خوشحالیم.

 

روبرتو پالومار: مارکا

ترجمه: رضا سیف



کی‌روش: مقابل اسپانیا و پرتغال فقط حمله می‌کنیم

کارلوس کی‌روش حالا وعده‌های زیبا می‌دهد و با او روحیه دیگری می‌گیریم. حمله به اسپانیا و پرتغال. این اتفاق جذابی‌ست، چالشی دوست‌داشتنی.


ایران ورزشی آنلاین / کارلوس کی‌روش پس از پیروزی مقابل مراکش در مصاحبه زنده با RTP کانال تلویزیون ملی پرتغال در مورد این مسابقه گفتگو کرد:


پیروزی مقابل مراکش؟

"به نظر من یک برد کاملا باارزش را کسب کردیم. ما بانظم تیمی خوب، قدرتمندانه جنگیدیم و توانستیم بازی مراکش را خنثی کنیم. مهمترین نکته در مسابقه بازی منطقی بازیکنان من بود که توانستند تیم قدرتمند مراکش را کنترل کنند که نه تنها باعث تضعیف بدنی بلکه باعث تضعیف روحی و فرو ریختن روانی بازیکنان حریف شد."

 

مسابقات آینده؟

کی‌روش در جواب این سوال با اعتماد به نفس بالا و لبخند این گونه پاسخ داد: "در واقعیت من تصور می کنم در مقابل اسپانیا و پرتغال (با خنده) فقط به حمله کردن به دروازه حریف فکر می‌کنیم، فقط حمله! آن دو تیم بهترین های دنیا هستند و از کاندیدهای قهرمانی در جام جهانی، ما در صورتی در مسابقه با آنها کنترل توپ را در اختیار بگیریم بلافاصله حمله خواهیم کرد، اگر نه هم به خوبی از دروازه خود دفاع خواهیم کرد."


نکته قابل توجه این مصاحبه، خوشحالی زائد الوصف کی‌روش از پیروزی مقابل مراکش بود که در طول مصاحبه با لبخند و خنده های پی در پی سوالات را پاسخ داد.






معجزه نزدیک تر از چیزی است که تصور می شود

آیا می توانیم از گروه مرگ صعود کنیم؟

پیروزی تیم ملی ایران برابرمراکش درجام جهانی یک گام بزرگ در اولین مسابقه مرحله گروهی است که می تواند پایه های صعود تاریخی را بگذارد.

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی ایران جام جهانی را رویایی آغاز کرد. پیروزی برابر تیم مراکش در گروه مرگ باعث شد تا حالا هواداران فوتبال در ایران حتی به صعود از این گروه دشوار فکر کنند. گروهی که دومین بازی اش امشب میان دو غول بزرگ فوتبال اروپا و جهان یعنی اسپانیا و پرتغال برگزار خواهد شد.

بازی دوم این گروه البته که می تواند در سرنوشت تیم ملی ایران در پایان مرحله گروهی نقش بسزایی داشته باشد. شاید مساوی پرتغال و اسپانیا در این مقطع بهترین نتیجه برای ما به حساب بیاید چرا که می توانیم در پایان روز اول مسابقات مرحله گروهی در صدرجدول رده بندی قرار بگیریم.

چگونه صعود می کنیم؟
در صورتی که بازی اسپانیا و پرتغال امشب با نتیجه مساوی به پایان برسد ایران با سه امتیاز صدرنشین خواهد شد و اسپانیا و پرتغال در رتبه دوم و مراکش در قعر جدول قرار خواهد گرفت. اما همانطور که گفته شد این اتفاق در صورت تساوی در بازی بزرگ امشب رخ خواهد داد چرا که پیروزی هریک از دو تیم برابر یکدیگر به معنای هم امتیازی با ایران و حتی گرفتن صدر از تیم ملی کشورمان می شود.
اگر یکی از دوتیم اسپانیا و پرتغال امشب برنده شوند و نتیجه ای غیر از یک بر صفر رقم بخورد آن وقت نه تنها تیم برنده صدرنشین می شود بلکه تیم بازنده به قعر جدول می رود. درواقع این احتمال هست که در پایان بازی های امشب یکی از دو تیم پرتغال یا اسپانیا جای مراکش را در رده آخر بگیرند. در صورتی که اسپانیا برنده شود آن وقت بازی پرتغال و مراکش جدال بازنده های روز اول و بازی ایران و اسپانیا مسابقه برنده ها خواهد بود. در این صورت تیم ایران اگر بتواند حتی یک مساوی از اسپانیا بگیرد و در بازی دیگر یکی از دوتیم پرتغال یا مراکش برنده شوند ایران بازهم می تواند یکی از دو صدرنشین گروهش باشد. پس می توان گفت که برد اسپانیا برابر پرتغال می تواند به ایران شانس بیشتری برای صعود بدهد. در صورت مساوی اما اسپانیا و پرتغال با یک امتیاز به هفته دوم می روند. در این صورت اگر اسپانیا برابر ایران به برتری برسد و پرتغال هم مراکش را شکست دهد آن وقت پرتغال و اسپانیا در صدر قرار می گیرند و ایران تا قبل از روز آخر شانس صعود ندارد مگر آن که پرتغال را ببرد که کاری دشوار به نظر می رسد. از سوی دیگر ولی اگر بازی پرتغال با مراکش مساوی شود ایران حتی در صورت باخت به اسپانیا نیز هم امتیاز با این تیم شانس صعود نسبتا بالایی خواهد داشت چرا که در بازی آخر ایران این شانس را دارد که با یک مساوی برابر پرتغال و در نهایت با کسب 4 امتیاز صعود کند اگر مراکش نتواند اسپانیا را شکست دهد که محتمل هم هست.


صعود دیگر رویا نیست؟
نتیجه بازی اسپانیا و پرتغال می تواند در سرنوشت تیم ملی تاثیرگذار باشد. اگر اسپانیا امشب پرتغال را ببرد و در بازی با ایران هم برنده شود آن وقت شش امتیاز خواهد شد و در صدر جدول قرار می گیرد. آن وقت است که بازی پرتغال و مراکش می تواند تعیین کننده باشد و ما باید دعا کنیم که مراکشی ها از این بازی امتیاز بگیرند. اگر مراکش پرتغال را ببرد آن وقت پرتغال در بازی آخر بدون امتیاز مقابل ایران قرار می گیرد و برد این تیم برابر ایران اگر با شکست احتمالی مراکش برابر اسپانیا همراه شود آن وقت سه تیم سه امتیازی در گروه وجود خواهد داشت که درنهایت تفاضل گل و بازی های رودررو می تواند تیم های صعودکننده را مشخص کند.  

تیم ملی ایران با برد در بازی اول شانس بالایی را برای صعودش به وجود آورد هرچند دو بازی آینده ما بازی های بسیار دشوار با اسپانیا و پرتعال است و شانس برد یا امتیاز گرفتنمان حداقل از نظر منطق فوتبالی کم به حساب می آید. تیم ایران اما اگر بتواند از یکی از دوبازی آینده اش حداقل یک امتیاز بگیرد این شانس را دارد که برای اولین بار در تاریخ از گروهش صعود کند هرچند همانطور که گفته شد شرایط گروه می تواند به شکلی پیش برود که تیم ملی حتی در صورت باخت در هر دوبازی آینده اش نیز بتواند صعود کند چرا که این امکان وجود دارد که سه تیم سه امتیازی و یک تیم 9 امتیازی در پایان مرحله گروهی شکل بگیرند.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که مراکش هم مثل تیم ملی ایران دو بازی بعدی اش با پرتغال و اسپانیا است و این تیم نیز شانس کمی برای امتیازگرفتن از این دو تیم دارد اما اگر مراکش بتواند از یکی از دو تیم اسپانیا و پرتغال حتی یک امتیاز بگیرد آن وقت کمک زیادی به تیم ملی ایران خواهد کرد که از گروهش صعود کند. برد پرتغال برابر اسپانیا این تیم را هم امتیاز ایران خواهد کرد. برد اسپانیا مقابل ایران اگر با برد پرتغال برابر مراکش همراه شود آن وقت اسپانیا و ایران سه امتیازی خواهد شد و همه چیز به بازی آخر کشیده می شود. از آنجایی که مراکش کماکان شانس صعود دارد در بازی آخر باید اسپانیا را شکست دهد و منتظر شکست ایران برابر تیم ملی پرتغال شود. آن وقت پرتغال 9 امتیازی و سه تیم ایران و اسپانیا و مراکش سه امتیازی خواهند شد.

برنامه تمرین ایران بعد از برد مراکش

کادر فنی تیم ملی ایران زمان نخستین جلسه تمرینی قبل از دیدار برابر اسپانیا را اعلام کرد.

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال ایران که روز گذشته موفق شدند شروع مقتدرانه‌ای در جام جهانی روسیه داشته باشند و با گل به خودی عزیز بوهدوز در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم به برتری مقابل تیم ملی مراکش برسند. 

اعضای تیم ملی ایران بعد از انجام این مسابقه ساعت ۰۱:۱۵ بامداد امروز شنبه(به وقت ایران) از سن پترزبورگ به سمت مسکو پرواز کردند تا تمرینات‌شان را در کمپ اختصاصی خود در روسیه و در باشگاه لوکوموتیو مسکو پیگیری کنند و آماده بازی بعدی مقابل اسپانیا شوند. 

ملی پوشان فوتبال ایران از ساعت ۱۷ امروز به وقت محلی(۱۸:۳۰ به وقت ایران) نخستین جلسه تمرینی بعد از پیروزی مقابل مراکش را برگزار می‌کنند که اصحاب رسانه تنها در ۱۵ دقیقه ابتدایی تمرین می‌توانند حضور داشته باشند. 

گفتنی است، دومین بازی شاگردان کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۸، چهارشنبه شب هفته جاری در استادیوم کازان آرنا مقابل تیم ملی اسپانیا خواهد بود.



کی‌روش: برای بردهای بعدی مصمم هستیم

سرمربی تیم ملی ایران عنوان کرد برای پیروزی وارد دو بازی آینده جام جهانی می‌شوند.

به گزارش "ورزش سه"، بعد از برد تیم ایران مقابل مراکش در جام جهانی مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان که در ورزشگاه سن پترزبورگ حضور داشت، در رختکن تیم ملی حضور یافت و با کارلوس کی‌روش و بازیکنان دیدار کرد. 

وزیر ورزش و جوانان ضمن تقدیر از زحمات فراوان کی‌روش، کادر فنی و تمام بازیکنان گفت: همانطور که در حضور رییس جمهور اعلام کردم تیم ملی ایران در روز عید فطر عیدی بزرگی به مردم خواهد داد و خدا را شکر این اتفاق بزرگ افتاد. 

کارلوس کی‌روش هم در این دیدار با تقدیر و تشکر از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان گفت: از توجه صمیمانه شما به تیم ملی فوتبال ایران تشکر می‌کنم از شما تقاضا دارم سلام گرم من و بازیکنان تیم ملی را به آقای دکتر روحانی برسانید. 

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: همه ما برای پیروزی‌های بعدی مصمم هستیم.

سلطانی فر نیز خطاب به کی‌روش و بازیکنان عنوان کرد: همه مردم ایران شاد هستند و شما یک کشور و یک ملت را خوشحال کردید.




فریاد شادی وزیر ورزش بعد از گل ایران(عکس)

وزیر ورزش و جوانان ایران واکنش جالبی به گل تیم ملی برابر مراکش داشت.

به گزارش "ورزش سه"، مسعود سلطانی‌فر بلندپایه‌ترین مسؤول دولتی است که برای بازی‌های جام جهانی و حمایت از تیم ملی به روسیه سفر کرده و روز گذشته هم در جریان دیدار ملی پوشان ایران برابر تیم مراکش در ورزشگاه سن پترزبورگ حضور داشت و از جایگاه ویژه این استادیوم بازی را تماشا می‌کرد. 

بعد از گل لحظات پایانی تیم ملی ایران مقابل مراکش که منجر به پیروزی یک بر صفر شد، سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان هم نتوانست همانند بسیاری از مردم ایران خوشحالی خود را کنترل کند و با واکنشی جالب توجه در جایگاه ویژه فریاد شادی سر داد. 

به نظر می‌رسد سلطانی‌فر حداقل در یکی از دو مسابقه آینده تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشته باشد تا از ملی پوشان پشتیبانی کند و موجب بالا رفتن روحیه آنها شود تا بتوانند مثل دیدار با مراکش، نتیجه‌ای غیر قابل تصور رقم بزنند. 

سلطانی‌فر بعد از پیروزی تیم ملی ایران مقابل مراکش در نخستین بازی خود در جام جهانی روسیه گفت: امروز ۸۰ میلیون ایرانی و بسیاری از هموطنانی که به شهر سن پترزبورگ آمدند، از این نتیجه احساس غرور می‌کنند و شادمان هستند. 

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: سه سال منتظر چنین روزی بودیم و بچه‌های تیم ملی در عید بزرگ فطر، عیدی دیگری به ما دادند و دومین پیروزی تاریخ فوتبال کشور در ادوار جام جهانی رقم خورد. 

وی ادامه داد: این برد شیرین موجب غرور همه ایرانیان، افزایش وحدت و انسجام ملی خواهد شد و امیدوارم تیم ایران بتواند در دو بازی آینده که بسیار سخت‌تر است آبرومند و در خور شأن نام ورزش ایران ظاهر شود.

وزیر ورزش و جوانان با تشکر از مسؤولان فدراسیون فوتبال، همکاران خود در وزارت ورزش و جوانان، کادر فنی و بازیکنان تیم گفت: امروز شاهد بودیم هزاران نفر از ایرانیان از سراسر جهان عاشقانه تیم ملی کشورشان را تشویق کردند و دلشان با تیم ملی بود و دعای خیر آنها پشتوانه بازیکنان ایران در بازی‌های آینده و در این گروه دشوار است.

سلطانی‌فر ضمن تقدیر از زحمات زیاد سفیر ایران در مسکو گفت: ایرانیان حاضر در محل مسابقات جام جهانی در کمال امنیت و با حمایت و همراهی سفارت ایران حضور یافتند و جای تشکر دارد.





نکات جالب بازی که مایه خوشحالی ملت ایران شد!

سه امتیاز نوش جان یوزهای خوش شانس

در یک شب حساس و سخت فوتبالی، تیم ملی موفق شد تا در سنت‌پترزبورگ با گل دقایق پایانی، بر تیم مراکش فائق آید و شیر‌های اطلس در روسیه، شکار شیر بچه‌های فوتبال کشورمان شوند.

به گزارش "ورزش سه"، بازی در بیست دقیقه اول به طور کامل در اختیار مراکشی‌ها قرار داشت و این تیم، موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه تیم ملی ایران خلق کرد اما هیچ یک به نتیجه نرسید تا پس از بیست دقیقه اول که با برتری مراکش همراه بود؛ بازی به تعادل کشیده شود.

به هرحال، در دقیقه نود و پنجم بازی، عزیز بوحدوس با یک ضربه سر شیرجه‌ای دروازه خودی را باز کرد تا دومین برد ایرانی‌ها در تاریخ جام جهانی به دست بیاید. این بازی دقیقا جدال دو خط دفاع مقتدر بود که در نهایت، ایران از این نبرد سخت با موفقیت بیرون آمد اما نکات جالب و کلیدی این پیروزی دلچسب، چه بودند؟ 

1-دقیقه آخر بازی؛ دقیقه رکوردشکنی‌ها!
درست است که مراکشی‌ها در یک سوم زمین ایران نیز بسیار خلاق و موفق عمل می‌کردند اما عملکرد دفاعی شیر‌های اطلس، عملکردی خارق‌العاده بود و به همین دلیل است که به نظر می‌رسد مراکش می‌تواند برای پرتغال و اسپانیا دردسرساز باشد. مغربی‌ها تنها تیمی بودند که در مرحله مقدماتی جام جهانی حتی یک گل را هم دریافت نکردند.
مراکشی‌ها 95 دقیقه در مقابل ایران مقاومت کردند و در نهایت، با یک گل به خودی تمام رکورد‌های موفق دفاعی خود را بر باد هوا دادند. مراکش در خط دفاعی بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارد. آن‌ها در پست دفاع وسط مهدی بن‌عطیه، ستاره یوونتوس را در کنار رومن سایس، ستاره این فصل ولورهمپتون در اختیار دارند و در مدافعین کناری از اشرف حکیمی، مدافع راست رئال‌مادرید بهره می‌گیرند و استحکام خاصی در خط دفاع این تیم حس می‌شود.
بازی‌دادن به نورالدین آمرابات در پست دفاع راست، آن هم در شرایطی که آمرابات در اصل یک وینگر است و بازی دادن به اشرف حکیمی در پست دفاع چپ، در حالی که او یک مدافع راست تخصصیست؛ کار عجیب هروه رنار بود که در نهایت نیز به موفقیت نرسید تا یوز‌های ایرانی بر شیر‌های اطلس فائق آیند و رکورد‌های دفاعی مراکش به یغما برود! 

2- مسی مراکشی!
شاید معروف‌ترین و پربیننده‌ترین بازیکن مراکشی در حال حاضر، حکیم زیاش، هافبک تیم آژاکس و بهترین پاسور لیگ هلند در فصل گذشته است اما امین هریش، اگر بتواند فرم خوب باشگاهی خود را در تیم ملی تکرار کند؛ می‌تواند چشم‌ها را به خود خیره کند. هریش در مقابل ایران نمایش قابل قبولی داشت و بار ها با دریبل‌های موفق خود، خط دفاعی تیم ملی ایران را آزار داد. او 6 دریبل از 11 اقدام خود را به درستی انجام داده است، بیش از هر بازیکن مراکشی دیگری.
او در بازی مقابل ایران علاوه بر دریبلزنی، چندین بار تلاش کرد تا موقعیت‌های خوبی برای الکعبی ایجاد کند اما این بازیکن نتوانست از فرصت‌ها بهره‌ای ببرد. اگر مراکش در این جام جهانی به موفقیتی نیز برسد، می‌توان از همین حالا نقش اصلی این موفقیت را امین هریش نامگذاری کرد؛ هر چند که با باخت مقابل ایران، دیگر نمی‌توان شانس زیادی را برای مراکشی‌ها متصور بود. هریش در تیم باشگاهی خود یعنی شالکه 04، با 118 دریبل، دریبلزن ترین بازیکن این تیم مطرح آلمانی است و در زمینه خلق موقعیت، سومین بازیکن خلاق آبی‌ها! اگر او بتواند این فرم را در تیم ملی نیز ارائه دهد، به احتمال بسیار زیادی مراکش می‌تواند دوباره به رقابت‌ها بازگردد. 

3-از کمبریج یونایتد تا جام جهانی!
داستان سرمربی تیم ملی مراکش یعنی هرو رنار، داستان بسیار عجیبی است. او سوابقی همچون اخراج از کمبریج یونایتد درسال 2004 را در کارنامه خود می‌بیند و کار‌های مثبت و موفقی مانند تنها مربی که موفق به کسب جام ملت‌های آفریقا با دو تیم مختلف شده است نیز در کارنامه وی وجود دارد و اکنون او در جام جهانی حضور دارد.
مرد فرانسوی، تیمی بسیار متحد، تکنیکی، منسجم، منظم و قدرتمند را ساخته است. تیمی که به خوبی از ترکیب جوانی و تجربه استفاده می‌کند و در خط دفاعی، بسیار مستحکم است و فوتبالی مالکانه را ارائه می‌دهد. همه ویژگی‌های مذکور نشان می‌دهد که شیر‌های اطلس در دو بازی آینده خود در مرحله گروهی همچنان آن خوی درندگی خود را در اختیار خواهند داشت و شاید بتوانند برای پرتغال و اسپانیا نیز دردسرساز شوند.

مالکیت توپ مراکشی‌ها در دیدار مقابل ایران، 67 درصد بود اما این مالکیت، تا زمانی که با گلزنی و نتیجه‌گیری همراه نشود؛ هیچ نتیجه‌ای را در بر نخواهد داشت. ایران نیز در دفاع بسیار عالی عمل کرد و در نهایت در دقایق پایانی با گل به خودی و اشتباه مراکشی‌ها توانست پیروز بازی شود.

4-خوش‌شانسی!
کارلوس کی‌روش اکنون برای سومین بار است که به عنوان سرمربی به جام جهانی آمده است که دو مورد آن به صورت متوالی با تیم ملی ایران و دیگر مورد آن حضور در جام جهانی با تیم ملی پرتغال در سال 2010 است و حالا کی‌روش با توجه به کسب این نتیجه خارق‌العاده، می‌تواند امیدوار به بازگشت به بهترین رکورد خود در جام‌های جهانی، یعنی رسیدن به مرحله 1/16 نهایی با سلسائو اروپا نزدیک شود.

کی‌روش امیدوار است تا تیمش همچنان به این روند خوب خود در دفاع و حمله ادامه دهد و بتواند از گروه مرگ جام جهانی صعود کند و به مراحل بالاتر نیز برود. اگر استحکام خط دفاعی و توانایی خوب آن‌ها در ضدحملات، در بازی‌های آینده نیز ادامه یابد؛ ایرانی‌ها می‌توانند به گرفتن امتیازات بیشتر امیدوار باشند. 

5-مراکش و مشکل بر روی ضربات ایستگاهی!
نکته عجیبی که در رابطه با تیم ملی مراکش وجود دارد این است که آن‌ها با وجود داشتن بازیکنان سرزن زیاد، موفق نبودن آن‌ها در به ثمر رساندن ضربات ایستگاهی‌است. از 12 گلی که مراکش در مرحله مقدماتی به ثمر رساند؛ هیچ یک از روی ضربه ایستگاهی به ثمر نرسیده است.
در سه بازی آخر جام جهانی، به وضوح ارزش قوه سرزنی و بهره بردن از آن مشخص است. در بازی افتتاحیه، دو گل از پنج گل روس‌ها با ضربه سر به ثمر رسید. در بازی اروگوئه و مصر نیز تک گل اروگوئه‌ای‌ها که توسط خمینز به ثمر رسید از روی ضربه کاشته و سرزنی این مدافع به ثبت رسید تا ارزش و اهمیت سرزنی به خوبی معلوم باشد.

مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: اسکواکا








برای گلزنی آمد، با گل به خودی رفت؛
بیستِ بیست؛ تو عزیزترین تعویض دنیا هستی

بازیکن شماره 20 تیم ملی مراکش به شکلی معجزه آسا باعث پیروزی ایران در بازی امشب شد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران امشب اولین بازی خود را در جام جهانی 2018 روسیه در مقابل تیم مراکش انجام داد.

در جریان این بازی موقعیت های مختلفی برای هر دو تیم به وجود آمد که بی دقتی مهاجمان و البته درخشش دروازه بان ها باعث بسته ماندن قفل دروازه ایران و مراکش شد. 

حدود دقیقه 77 این بازی ایوب الکعبی، مهاجم نوک مراکش که از روزهای خوب خود فاصله داشت از زمین بازی به بیرون رفت. به جای الکعبی دیگر مهاجم مراکش یعنی عزیز بوهادوز وارد زمین شد. مهاجم تیم سن پائولی آلمان که ذخیره یک مهاجم شاغل در لیگ مراکش شده بود، به زمین رفت تا برای تیمش در قامت یک لژیونر تاثیرگذار ظاهر شود و مقابل دروازه ایران خطرآفرینی کند. 

اما کار برای بوهادوز به نحو دیگری رقم خورد و دروازه ای که او مقابلش ضربه زد، صدها متر دورتر از دروازه ای بود که خود او انتظار باز کردنش را می کشید. در دقیقه 91 احسان حاج صفی پشت یک توپ در سمت راست دفاع مراکش ایستاد، به این امید که احتمالا آخرین ضربه ایستگاهی بازی را برای ساختن گل ایران بزند. سانتر کوتاه احسان با وجود اینکه به هیچ مهاجمی از تیم ایران نرسید، اما برای تبدیل شدن به گل نیازی هم به بازیکن سفیدپوش نداشت. یک مهاجم سرخپوش که همان عزیز بوهادوز بود، با ضربه سر دروازه تیم خودی را فروریخت و دنیا را هم روی سر خودش خراب کرد. 

ویژه تر از طارمی، مجید حسینی و قدوس، این عزیز بوهادوز بود که به عنوان یک تعویض طلایی در تاریخ فوتبال ایران نام خود را ماندگار کرد؛ تعویضی که برای تیم حریف صورت گرفت، ولی ایران را در آستانه یک افتخار بی نظیر قرار داد.




برد تاریخی در سن پترزبورگ رقم خورد
ایران 1 – مراکش 0؛ طلسم 20 ساله شکست

ملی پوشان ایران موفق شدند با شکست طلسم 20 ساله، سه امتیاز شیرین را در آخرین دقیقه بازی به حساب خود واریز کنند.

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فوتبال ایران در اولین دیدار خود، عصر امروز به میدان رفتند و پس از نود دقیقه پرحرارت و پر از التهاب موفق شدند از روی گل به خودی مدافع حریف در دقیقه 5+90 به سه امتیاز مهم و البته شیرین دست پیدا کنند تا با شکست مراکشی ها اولین بازی خود را با موفقیت به اتمام برسانند.

دیدار اول جام جهانی 2018 روسیه، جمعه 25/03/97، ساعت 19:30، ورزشگاه سن پترزبورگ
داور: جونیت چاکر                   کمک ها: باهات دوران، تاریک اونگون 

کارت زرد:

مسعود شجاعی(10)- علیرضا جهانبخش (47)- کریم انصاری فرد (1+90) از ایران

کریم الحمدی(34) از مراکش

تیم ملی ایران:

علیرضا بیرانوند
احسان حاج صفی
روزبه چشمی
مرتضی پورعلی گنجی
رامین رضاییان
مسعود شجاعی(68 مهدی طارمی)
امید ابراهیمی(80- سید مجید حسینی)
وحید امیری
کریم انصاری فر
علیرضا جهانبخش(84 سامان قدوس)
سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی روش 



تیم ملی مراکش:

مونیر المحمدی
مهدی بن عطیه
رومن سایس
اشرف حکیمی
امین حارث(82 مانوئل مروان داکاستا)
یونس بلهندا
مبارک بوصوفا
کریم الاحمدی
حکیم زیاش
نورالدین آمرابات(75 سوفیان آمرابات)
ایوب الکعبی(77- عزیز بوهدوز)
سرمربی: هروه رنار



شرح گل:

ایران 1 مراکش 0(دقیقه 5+90): ارسال احسان حاج صفی در بهترین زمان ممکن موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف ایجاد کرد اما مدافع حریف عزیز بوهدوز نتوانست از پس دور کردن این توپ بربیاد و به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.
 

دقایق حساس:

دقیقه 2 – اولین حمله این دیدار در دقایق ابتدایی توسط مهاجمان مراکش به ثبت رسید و ضربه محکم حارث از اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. 

دقیقه 3 – کرنر بلند مراکشی ها روی دروازه ایران خطرساز شد اما بیرانوند با پرش خود توانست این فرصت را  از روی دروازه ایران دور کند. 

دقیقه 5 – چند حمله پیاپی توسط بازیکنان تیم سرخ پوش دروازه ایران را تحت فشار قرار داد و کاملا پیداست این تیم برنامه پرفشاری برای پانزده دقیقه ابتدایی خود خواهد داشت. 

دقیقه 6 – پاس بسیار خطرناک هافبک مراکشی ها در محوطه جریمه و در شرایط خوبی به حارث رسید اما این بازیکن سایه توپ را هدف گرفت. 

دقیقه 8 – یک موقعیت فوق العاده دیگر برای مراکشی ها مهیا شد اما ضربه الکعبی با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.  



دقیقه 9 – اولین حمله ملی پوشان ایران در این دقیقه به ثبت رسید و ارسال شجاعی در محوطه جریمه حریف خطرناک ظاهر شد اما گلر حریف موفق شد این توپ را از آن خود کند.

دقیقه 14 – هجوم همه جانبه مراکشی ها در محوطه جریمه ایران چند فرصت خطرناک برای آنها ایجاد کرد و در حالی که دو سه توپ توسط مدافعان برگشت داده شد در نهایت به بن عطیه رسید اما ضربه خطرناک کاپیتان مراکشی ها با سیو به موقع بیرانوند دفع شد. 

دقیقه 15 – مهمترین حمله تیم ملی در این دقیقه شکل گرفت در حالی که استارت عناصر هجومی ایران در نهایت موقعیت خوبی برای انصاری فرد به وجود آورده بود این بازیکن نتوانست از این فرصت استفاده کند. 

دقیقه 22 – یک حمله بسیار خطرناک دیگر از سوی مراکشی ها ترتیب داده شد اما شوت محکم مهاجم این تیم به سختی توسط روزبه چشمی برگشت داده شد. 

دقیقه 33 – ارسال حاج صفی روی دروازه حریف به چشمی رسید اما این بازیکن در حالی که مدافعان مراکش معترض به خطای هند بودند ضربه محکم خود را از بالای دروازه به بیرون زد. 

دقیقه 36 – حرکت سردار آزمون یک ضربه ایستگاهی برای تیم ملی به همراه داشت اما شوت محکم جهانبخش از فاصله دور با اختلاف از بالای دروازه مراکش به بیرون رفت. 

دقیقه 39 – مسعود شجاعی در این دقیقه توپ خود را در کناره سمت چپ زمین لو داد اما حرکت بازیکنان حریف در موقعیت خطرناکی توسط بیرانوند مهار شد.


دقیقه 43 – حرکت دیدنی امید ابراهیمی یک حمله فوق العاده برای تیم ملی مهیا کرد و این بازیکن با همکاری وحید امیری موفق شد موقعیتی ایده آل برای سردار آزمون فراهم کند اما مهاجم تیم ملی موفق نشد از این موقعیت عالی استفاده کند و در نهایت این گلر مراکشی بود که توانست در این صحنه پیروز باشد. 

دقیقه 45 – باز هم ملی پوشان ایران می توانستند در این دقیقه گل برتری بازی را به ثمر برسانند اما با خوش شانسی تیم حریف فرصت فوق العاده آزمون و جهانبخش از دست رفت. مونیر المحمدی، گلر مراکشی با دبل سیو خود مانع باز شدن دروازه شد. 

دقیقه 45 – ضربه سنگین حاج صفی از فاصله دور با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 68 – شوت محکم حاج صفی از روی یک ضربه ایستگاهی با اختلاف از کنار دروازه مراکش به بیرون رفت. 

دقیقه 69 – حرکت جهانبخش می توانست یک موقعیت خوب برای تیم ملی ایجاد کند اما حرکت سه مدافع حریف توپ ارسالی وی را به کرنر فرستادند.

دقیقه 78 – حمله خطرناک مراکشی ها با شوت محکم هافبک این تیم ادامه یافت اما علیرضا بیرانوند موفق شد با سیوی دیدنی این موقعیت را به کرنر بفرستد. 

بهترین بازیکن: 

پیروزی شیرین ملی پوشان ایران با تلاش همه بازیکنان تیم ملی اتفاق افتاد اما در این میان می توان چند بازیکن را بهتر از سایرین دانست. علیرضا بیرانوند در این دیدار به خوبی توانست دروازه خود را بسته نگه دارد او برای این کار دو سیو دیدنی به نمایش گذاشت. 

امید ابراهیمی هم یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی محسوب می شود. هافبک دفاعی تیم ملی که در دقایق پایانی به دلیل مصدومیت جای خود را به بازیکن دیگری داد هم در جنگندگی و هم در راه انداختن برنامه های هجومی تیم ملی موفق ظاهر شد.  

وحید امیری نیز یکی از دونده ترین بازیکنان تیم ملی در این دیدار بود. او بارها با حرکات خود توانست حملات تیم ملی را برنامه ریزی کند و بارها با ممانعت از حملات مراکشی ها مدافعان را از شر حملات حریف برهاند.  

مرتضی پورعلی گنجی نیز به عنوان یکی از دو مدافع میانی تیم ملی به خوبی توانست از عهده وظایف خود بربیاید. او که در زمان ارسال ضربات ایستگاهی جلو می رفت هم در حملات و هم در دفاع موفق شد بازی موثری از خود به نمایش بگذارد. 

اتفاق ویژه: 

پیروزی تیم ملی در دیدار امروز اتفاقات ویژه فراوانی در خود داشت که کسب پیروزی پس از 20 سال را می توان مهم ترین آن دانست. این برد بعد از پیروزی مقابل تیم ملی آمریکا دومین برد تیم ملی در تمامی ادوار جام جهانی است. 

گل به خودی مراکشی ها دیرترین گل به خودی است که در تاریخ جام های جهانی به دست آمد و بدین ترتیب دیرترین گلی که در تاریخ جام های جهانی به ثمر رسید سه امتیاز شیرین برای تیم ملی ایران به دنبال داشت.

تصاویر | هواداران تیم ملی درحاشیه دیدار ایران و مراکش


تصاویر فوق تماشاچیان دیدار تیم های فوتبال ایران و مراکش را نشان می‌دهد.

تصاویر فوق گرم کردن بازیکنان تیم ملی مراکش قبل از دیدار با تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را نشان می‌دهد.


جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

گ

vxbqzbhyyiohvwruckc4

hdc8rwzj2y6cvbodnyqu

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

123014151_975337122

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - ایران و مراکش

جام جهانی - هواداران ایران و مراکش



غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
چند سال بود اینقدر خوشحال نبودم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
حیف شد که ایران نبرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
حیف شد که ایران اسپانیا رو نبرد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
مطمعنم 4 سال دیگه ایران میره مرحله بعد...
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها