تعداد بازدید: ۱۵۴۵
کد خبر: ۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ - 2018 20 May
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شد.
به گزارش خبرنگار مهر، آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شامگاه شنبه با حضور معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که از خدمات چندین ساله دکتر بهزاد مریدی، مدیر پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تقدیر و صابر سهرابی با حکم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس منصوب شد.

در این مراسم که به میزبانی مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار شد، بهزاد مریدی که اکنون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران است در سخنان کوتاهی با تمجید از چهره های فرهنگی، ادبی و هنری استان فارس که او را مورد لطف قرار دادند، گفت: بگذارید از اوجی و باغش، از اولاد و یادش، از صدرا و صلابتش، از رومی عزیز و دوست داشتنی، از خائفی که دوستش دارم، از نویدگویی با همت، از صفری خوش ذوق و دیگرانی سپاسگذاری کنم که من را در طول خدمتم به مردم استان فارس یاری کردند.

وی در ادامه افزود: آن قدر از مردمانی لحظه به لحظه لبریزم که هیچ گاه دوست داشتن شان را فراموش نخواهم کرد.

در ادامه صابر سهرابی که حکم خود را از سید هادی حسینی، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس دریافت کرد با بیان اینکه برای خدمت به فرهنگ و هنر این دیار تمام قد ایستاده است، گفت: حضرت حافظ، سعادت را در خاک درگه اهل هنر شدن می داند و همه ما را بدان امر فرموده است که «گر در سرت هوای وصال است حافظا/باید که خاک درگه اهل هنر شوی».

سهرابی در ادامه افزود: خاک درگه اهل هنر شدن، جز با عشق و دلدادگی نشاید و برای رسیدن به چنین عشقی بایستی جان در آستین داشت.

وی با بیان اینکه راهبری فرهنگ و هنر این دیار کهن، جز با توتیای چشم ساختن خاک درگه اهل هنر، میسر نخواهد شد، عنوان کرد: جز بر صدر نشاندن هنرمند، تجلی نخواهد یافت.

سهرابی با اشاره به این جمله که «من با تمام عشق و جان، آمده ام تا دینم را به یاری شما به فرهنگ و هنر ادا کنم» افزود: هرچند پای ما لنگ است و مجال بسیار تنگ؛ دستان پرمهر یکایک شما اهالی فرهنگ و هنر فارس را می فشارم و از وجود پر ارزشتان و اندیشه های متعالیتان توش و توان می گیرم تا راهی بسازم به خورشید، تا با هم غبار بی مهری از رخ هنر برداریم و پنجره ای بگشاییم که سوی نور، تا ذره صفت در پرتو اش رقص کنان با اوج برسیم.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی یادآور شد: تمام تلاشم را برای نیل به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پرتو ارشادات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اسماعیل تبادار، استاندار فارس بکار خواهم بست تا این حلقه هرگز گسسته نشود و در برابر فرهنگ و هنر رو سفید باشم.

این در حالیست که در ابتدای این مراسم غلامرضا یوسفی نژاد، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن تبریک حلول ماه نزول قرآن و ماه پربرکت رمضان، گفت: امروز به شادکامی گردهم آمده ایم تا تشکر و قدردانی کنیم از استاد و معلمی با اخلاق که در چند سال همراهی و همدلی با اهلی فرهنگ و هنر، به عنوان عزیزترین مدیر این خانه پرمهر بدل گشت، زیرا با آمدنش امیدهای تازه ای را در استان فارس به بار نشاند.

غلامرضا یوسفی نژاد با بیان اینکه بهزاد مریدی عشق و شور داشت، افزود: او تلاش کرد و به انصاف خوش درخشید و امیدهای تازه را تا آخرین لحظه مدیریت به ناامیدی مبدل نساخت؛ مردی با ایده های نو، اقتصاد هنر، تشکیل انجمن مفاخر فارس، اهدا نشان مفاخر به بزرگان فارس، تشکیل و هویت بخشی و استقرار انجمن ها در شیراز و استان و تشکیل بنیاد حامی فرهنگ و هنر فارس در عرصه تلاش جهت ساخت و مرمت فضاهای فرهنگی استان در سال هایی که واقعا بودجه عمرانی با کمبود تخصیص روبه رو بود توانست چندین مجتمع فرهنگی، سینما، پلاتو و نگارخانه را با همکاری خیرین و بخش خصوصی افتتاح و احیا کند.

وی در ادامه افزود: امروز جامعه فرهنگ و هنر به خود می بالد تا سکان فرهنگ و هنر این استان را که همواره از برترین های فرهنگ و هنر کشور بوده اند را به مردی بسپارد که دارای ویژگی ها و شاخص های متعددی می باشد.

همچنین یکی از اصحاب رسانه استان فارس در این مراسم با توجه به اینکه فارس نیاز به مدیران دلسوز دارد گفت: بهزاد مریدی از معدود مدیران دلسوزی بود که در حمایت از اهالی رسانه استان به دیگر مسئولان استان یادآوری کرد که رسانه را تهدید محسوب نکنند.

محمدحسین نیکوپور با اشاره به اینکه اظهار نظر پیرامون مدیر دلسوزی که ادب و سخندانی را سرلوحه خویش قرار داده بود، افزود: دل سوزی برای فرهنگ و هنر در دوران دکتر مریدی شامل تمامی بخش ها می شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، دوازدهمین نشان مفاخر فارس به بهزاد مریدی، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها