تعداد بازدید: ۲۵۳۲
کد خبر: ۴۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱ - 2018 06 March
ساعت ۵ عصر
ساعت ۵ عصر فیلمی کمدی- اجتماعی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مهران مدیری و بازیگری سیامک انصاری ساخته سال ۱۳۹۵ است.

فیلم در تاریخ ۲۶ تیر ۹۶ در اکران خصوصی به نمایش درآمد. حضور محمدباقر نوبخت، عادل فردوسی پور، فرزاد حسنی، و رضا عطاران در این مراسم از نکات قابل توجه بود. 


خلاصه داستان
داستان فیلم در سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاده‌است و با فضایی مدرن آغاز می‌شود. مهرداد پرهام (سیامک انصاری) یک وکیل دادگستری است که به تنهایی در شمال شهر تهران زندگی می‌کند. نامزد او (آزاده صمدی) در فرانسه مشغول تحصیل است و او باید برای پرداخت قسط بانکی رأس ساعت ۵ خود را به شعبه بانک برساند تا خانه‌اش را از مصادره شدن توسط بانک نجات دهد.


در این میان اتفاقات زیادی برای او می‌افتد که روند داستان را شکل می‌دهد و هر کدام نشانگر معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌هایی است که هر روزه ما با آنها سر و کار داریم و شاید برایمان عادی شده ‌است. از حضور و هجمه مردم در مترو برای سوار شدن تا شرایط نامساعد سفرهای درون‌شهری و بیمارستان‌های کشور.


ساعت ۵ عصر در نخستین روز اکران بیش از ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشت و در کمتر از یک هفته، به عدد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در جدول فروش فیلم‌های در حال اکران رسید. پس از ۸ هفته اکران، مجموع فروش این فیلم به ٩,١٢٧.١٢٢.٠٠٠ تومان رسید.


از دریچه نقد
- اگر این فیلم به نام هر کارگردانی به جز مهران مدیری بود یک میلیارد هم نمی‌فروخت.


- اثر مهران مدیری را به سختی می‌توان یک فیلم سینمایی نامید. فیلم‌ساز بیش از آنچه که تصورش را بکنید، در همان قالب مجموعه‌های تلویزیونی ساخته خودش، باقیمانده است. ظاهراً فیلم‌نامه‌نویس (مهران مدیری) هیچ شناختی از ریتم در فیلمنامه ندارد. عدم شناختی که فیلم را به مجموعه‌ای خمیازه‌آور تبدیل می‌کند.


- در بهترین حالت فیلم می‌توانست یک مجموعه شش قسمتی از سریال‌های مهران مدیری باشد.


- تنها سکانس قابل اعتنا فیلم که می‌تواند به عنوان نکته مثبت فیلم تلقی شود، سکانس بازجویی از مهرداد است. سکانسی که هم در خنداندن موفق است و هم در انتقال مضمون یا درون‌مایه‌ای که احتمالاً نویسنده به دنبال آن بوده است.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها