تعداد بازدید: ۲۱۵۲
کد خبر: ۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸ - 2018 17 January
اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم تخصیص ارز مبادله‌ای به کاغذهای چاپی، گفت: در جلسه‌ای که در کمیسیون فرهنگی با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد بر اختصاص ارز مبادله‌ای به کاغذهای مورد نیاز برای چاپ تأکید شد.
نماینده مردم نی‌ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بانک مرکزی مسئول تأمین این ارز مبادله‌ای برای کاغذهای بالکی است و با توجه به نزدیکی نمایشگاه کتاب باید هرچه سریعتر این ارز را تخصیص دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: نوسانات ارز درکشور مشکلات بسیاری برای تهیه کاغذهای مورد نیاز برای چاپ و در نتیجه ناشران ایجاد کرده است؛ تخصیص ارز دولتی نقش مؤثری بر تثبیت قیمت کاغذ دارد و بانک مرکزی براساس قولی که داده باید اقدامات لازم را دراین زمینه انجام دهند اما به نظر می‌رسد تلاش‌های لازم صورت نمی‌گیرد.

وی در ادامه تأکید کرد: معاونت ارزی بانک مرکزی باید برای تخصیص ارز مبادله‌ای به کاغذهای بالکی اقدامات عاجل را انجام دهد چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی مردم اولین کالایی که از سبد خرید افراد حذف می‌شود کتاب است؛ مسائل این چنینی یکی از دلایل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور است.

مسعودی با بیان اینکه استفاده از کاغذهای معدنی یکی دیگر از راهکارهای مقابله با افزایش قیمت کاغذ چاپی است، گفت: با توجه به وجود معادن غنی سنگ آهک در کشور می‌توان با احداث کارخانه‌هایی از کلسیم کربنات کاغذ معدنی و سنگی تولید کرد؛ این کاغذها مشکلات بسیاری را در تأمین کاغذ چاپی برطرف می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان افزود: استفاده از این کاغذها از یک سو باعث تثبیت قیمت کاغذ و از سوی دیگر استقلال کشور در تولید کاغذ چاپی را به همراه دارد؛ استفاده از این کاغذها می‌تواند از بروز مشکلات محیط زیستی نیز جلوگیری کند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها