تعداد بازدید: ۲۷۵۵
کد خبر: ۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ - 2018 01 January
«خانه دختر» فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی می‌باشد.

در این فیلم بازیگران مطرحی چون حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی و رعنا آزادی‌ور نقش‌آفرینی می‌کنند.


توزیع‌کننده«خانه دختر» هدایت فیلم بود که در تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۶ به اکران عمومی در آمد و در گیشه به فروش ٢,٨٤٩.٤٨٣.٠٠٠ تومان رسید.


این فیلم محصول سال ۱۳۹۳ است و داستان دختری به نام سمیرا است که قصد دارد با منصور ازدواج کند، در روز پیش از عروسی مادر منصور، سمیرا را برای معاینه نزد دکتر زنان می‌برد اما سمیرا که از این موضوع شوکه شده‌است از این کار ممانعت کرده و در خیابان اقدام به خودکشی می‌کند، پس از اطلاع مرگ وی به دو همکلاسی‌اش آنها به دنبال دلیل مرگ دوست خود می‌روند اما دلیل خودکشی از طرف پدر سمیرا مخفی می‌شود.


«خانه دختر» پنجمین فیلم از نگاه مردمی در سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر و نماینده ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو بود.


شهرام شاه حسینی کارگردان این اثر متولد سال ١٣٥٠ در تهران است و فعالیت‌های سینمایی خود را از سال ١٣٧٧ آغاز کرده است. آخرین فیلم او « کلاف » نام دارد که در سال ١٣٩٣ آن را کارگردانی کرده. البته « خانه دختر » نیز محصول سال ١٣٩٣ می باشد که سالها توقیف مانده بود. این فیلم به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است.


«خانه دختر» در برگیرنده سوژه‌ای است که امروزه کمتر می‌توان نشانه‌هایی از آن در سطح اجتماع یافت. حتی با اینکه سوژه اصلی فیلم در «خانه دختر» جامعه سنتی ایران است، اما به نظر می‌رسد که حتی جامعه سنتی هم سالهاست از آنچه که در فیلم به نمایش در می‌آید عبور کرده‌اند و بحث معاینه پزشکی دختر قبل از ازدواج، موردی منسوخ شده تلقی می‌گردد. با این حال شاید اگر جغرافیای فیلم تغییر می‌کرد و داستان در ناکجا آبادی که نشانی از جامعه متمدن در آن به چشم نمی‌خورد روایت می‌شد، می‌توانستیم بیشتر با جزئیات داستان همراه شویم اما قصه اصلی «خانه دختر» به دور از واقعیت‌های امروز جامعه است.


در این بین فیلم بازیهای نسبتاً خوبی دارد که می‌تواند مخاطبش را راضی نماید. بازی کنترل شده حامد بهداد خبر خوبی برای تماشاگر فیلم است و البته بازی خوب پگاه آهنگرانی که پس از مدتها یک بازی خوب را از او شاهد هستیم. پردیس احمدیه نیز که سال گذشته فیلم موفق «لاک قرمز» را از او شاهد بودیم، در اینجا نیز علی‌رغم ضعف شخصیت‌پردازی‌اش، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. رعنا آزادی‌ور که البته سوژه اصلی فیلم است، تقریباً همان شکل و شمایلی را به نمایش گذاشته که اغلب از او در سینما شاهد بوده‌ایم یعنی دختری ساکت و آرام که به جای اعتراض، خودخوری می‌کند! بابک کریمی نیز در نقش پدر، پذیرفتنی است.


«خانه دختر» اثر جسوری است و این را می‌توان در موضوعات مطرح شده در فیلم که همگی به شک و تردید در رابطه قبل از ازدواج می‌گذرد، مشاهده نمود.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها