تعداد بازدید: ۲۵۷۱
کد خبر: ۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ - 2018 01 January
آیا تا حالا شده که پس از یک روز کاری حوصله هیچ کاری را نداشته باشید؟ آیا در چنین مواقعی به این فکر کرده اید که چه کاری برای رفع خستگی خود می توانید انجام دهید؟

کاهش استرس: امروزه با وجود مشکلاتی که در زندگی شهری وجود دارد و شلوغی شهرهای بزرگ، نیاز به راهکارهایی که بتواند ما را سرحال و سرزنده نگه دارد و انرژی از دست رفته در طول روز را به ما برگرداند کاملا احساس می شود. در زیر به برخی از این راهکارهای ارزان قیمت می پردازیم:


کاهش استرس با شکلات تلخ 

خوردن یک شکلات تلخ علاوه بر اینکه خاصیت انرژی بخشی دارد و می تواند انرژی مورد نیازتان را تامین نماید، برای کاهش فشار خون، بهبود جریان خون و تنظیم کلسترول خوب مناسب است.


کاهش استرس با اسطوخودوس

تحقیقات علمی نشان می دهد که آروماتراپی یا عطر درمانی می تواند در خصوص درمان بیماری ها و خستگی بسیار مفید باشد. از اسطوخودوس در اتاق خواب خود استفاده کنید. اسطوخودوس می تواند اثر آرام بخشی داشته باشد و خواب آرامی را به شما هدیه دهد. همچنین بخور اسطوخودوس نیز می تواند در ایجاد آرامش مفید باشد.

وقت گذراندن با خانواده

پس از یک روز سخت کاری گذراندن وقت با خانواده و دریافت انرژی و محبت از آنها می تواند برای تجدید قوا برای روز جدید بسیار مفید باشد و استرس های روزانه را از شما دور کند.


خوردن غذاهای حاوی امگا ۳

امگا ۳ فاکتور مهمی در سلامتی بدن است و غذاهای حاوی امگا ۳ می تواند نقش مهمی در بهبود انرژی بدن داشته باشد. امگا ۳ چربی سالمی برای تامین انرژی است که به سلامت قلب هم کمک می کند.

به خودتان برسید

هر چند هم که سرتان شلوغ باشد و مشغله کاری داشته باشید باید زمانی از روز را به خودتان اختصاص دهید. باید بتوانید زمان را مدیریت کنید و بخشی هر چند کوتاه از روز را به انجام فعالیت های شخصی، استحمام، آرایشگاه، ماساژ، مانیکور و هر آنچه حس خوبی به شما می دهد، اختصاص دهید. ماساژ سبب می شود که بدن شما اندورفین ترشح کند که اثر آرامش بخشی در بدن دارد و اضطراب و استرس را کاهش می دهد. این فعالیت ها علاوه بر حس آرامش در شما سبب افزایش اعتماد به نفس هم خواهد شد.


گاهی فیلم های خنده دار نگاه کنید

مطالعات نشان می دهد که خندیدن می تواند سبب کاهش استرس شود. خندیدن ایمنی بدن را افزایش می دهد، جریان خون را بهبود می بخشد و فشار خون را تنظیم می کند. در انتهای یک روز پر مشغله تماشای یک فیلم طنز در کنار خانواده می تواند حس خوبی به شما بدهد و انرژی از دست رفته را به شما برگرداند.


کاهش استرس با نوشیدن چای

مقاله های زیادی درباره مزایا یا معایب چای ارائه شده است اما به طور میانگین مطالعات نشان می دهد که نوشیدن حداکثر ۴ فنجان چای در روز به دلیل تامین کافئین مورد نیاز بدن شما می تواند شما را سرحال تر نگه دارد. چای سبز هم خواص مشابهی دارد و نوشیدن آن در طی روز می تواند اثر آرام بخشی بیشتری را فراهم کند.


بخشی از روز را به ورزش های کششی اختصاص دهید

این کار زمان زیادی از شما نمی گیرد و شما می توانید نرمش های کششی را حتی زمانی که در انتهای روز مثلا در حال تماشای تلویزیون هستید انجام دهید و از این طریق به ماهیچه ها و عضلات بدن استراحت دهید. کشش عضلات می تواند خستگی ماهیچه ها را کاهش دهد، انعطاف پذیری بدن را افزایش دهد، گردش خون را افزایش داده و بهبود بخشد و از این طرق استرس بدن را نیز کاهش دهد.


به طبیعت بروید

طبیعت اثر آرام بخشی شدیدی بر بدن دارد. در اوقات فراغت خود طبیعت گردی کنید. مشاهده اولین گل های بهاری، اولین چرخش برگ های پاییزی و سایر زیبایی های طبیعت می تواند در تمدد اعصاب و آرامش شما بسیار مفید باشد.


با دوستانتان تماس بگیرید

زندگی ماشینی امروز سبب فاصله گرفتن ما از دوستان و اطرافیانمان شده است. داشتن دوستان خوب در زندگی سبب آرامش می شود و در نتیجه بهتر است که زمانی از روز را به صحبت با دوستانتان اختصاص دهید. حتی اگر فرصت ملاقات حضوری آنها را ندارید مکالمه تلفنی می تواند در بهبود احساسات و آرامش بسیار مفید باشد.


خوب و کافی بخوابید

. به طور متوسط ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز برای یک انسان بزرگسال ضروری است و این امر سبب فعالیت بهتر ارگان های بدن و آرامش و تجدید قوا برای شروع یک روز جدید خواهد شد.

 

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها