تعداد بازدید: ۲۱۶۳
کد خبر: ۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶ - 2017 24 December
عملکرد سه تیم حاضر در فوتبال و فوتسال استان از دیدگاه کارشناسان
پاس، رینگ‌اسپرت و شهید بیاتی نی‌ریز، سه تیم حاضر در لیگ برتر استان هستند که تا به حال نیمی از بازی‌های خود را انجام داده‌اند.
هادی صمیمی‌پور: بیشتر کارشناسان فوتبال نی‌ریز با توجه به نتایج به دست آمده، بر این باورند که مجموع پتانسیل شهرستان بیش از برآیند نتایج این سه تیم بوده و عوامل داخلی و خارجی باعث شده نتوانند جایگاهی در شأن فوتبال نی‌ریز به دست آورند.


دو تیم شهید بیاتی و رینگ‌اسپرت هر دو ٧ امتیازی هستند. شاگردان ابوذر شاهسوند با تفاضل گل بهتر در رده سوم قرار دارند و رینگ‌اسپرت با همین تعداد امتیاز با یک رده پایین‌تر در تعقیب اوست. 
*****
سعید شب‌دوست که به تازگی سکاندار یکی از تیمهای لیگ برتری استان بوشهر شده، در همین راستا گفت: با بررسی ساختار دو تیم فوتسال حاضر در لیگ برتر استان، می‌بینیم که تیم شهید بیاتی دارای تشکیلات و ساختار منسجم و خوبی است. ابوذر شاهسوند به عنوان نفر اول این تیم مدرک سطح یک فوتسال را داراست و علی ثمن و حسین مرادی را که جزو باتجربه‌های فوتبال شهر هستند، در کنار خود می‌بیند . 


شهید بیاتی دارای بازیکنانی با میانگین سنی بالاتر است و همچنین به واسطه سابقه حضور در رقابتهای استانی، تجربه بیشتری نسبت به دیگر تیم نی‌ریزی دارد .


شب‌دوست با انتقاد از عملکرد رینگ‌اسپرت گفت: این تیم با این که اولین تجربه خود را در لیگ برتر استان دارد، اما از کادر فنی قوی روی نیمکت برخوردار نیست و در واقع می‌توان گفت از نظر فنی بسیار ضعیف، بدون پیشینه و کارنامه است.


تنها احسان خیراتی از کادر این تیم دارای مدرک مربیگری است که او هم در زمینه فوتبال فعالیت داشته است.


وی ضمن اشاره به نیاز رینگ‌اسپرت به یک مربی کارنامه‌دار افزود: ضعف عمده این تیم به کادر فنی بر می‌گردد و این نکته از نتایج به دست آمده این تیم مشخص است. عدم توازن و هماهنگی بین مربی و بازیکن و عدم شناخت و تجربه کافی باعث شده این تیم بازیهای برده را با مساوی و باخت عوض کند.


این تیم ١٣ گل زده و ١٣ گل خورده دارد و این امر نشان می‌دهد به میزانی که در حمله خوب کار کرده، به همان اندازه در دفاع ضیف بوده است. تعداد گلهای زده رینگ‌اسپرت و برابری از این حیث با تیم صدر جدول، نشان دهنده این است که رینگ‌اسپرت دارای بازیکنان بسیار خوبی است؛ اما همان عدم توازن مربی و بازیکن باعث شده این تیم جایگاه اصلی خود را نداشته باشد. 


البته رینگ‌اسپرت سه بازیکن اصلی خود به نامهای مجید مشرفی، بهنام اسماعیلی و یاور زارعی را که جزو مهره‌های تأثیرگذار این تیم بوده‌اند، در اختیار ندارد. 


در مجموع با توجه به پتانسیل تیمی و ساختاری بهتر و همچنین تجربه بیشتر تیم شهید بیاتی، انتظارات جامعه فوتبال از این تیم بیشتر بود که در نیم فصل اول برآورده نشد.


شب‌دوست پس از بیان مسائل فنی مرتبط با لیگ فوتسال افزود: این دو تیم، پس از حضور در رقابتهای استانی می‌توانستند به واسطه اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فوتبال دوستان شهرستان را با خود همراه و از حمایتهای آنها استفاده کنند؛ اما برعکس با انجام برخی رفتارها باعث عقب‌نشینی اهالی ورزش و تماشاگران شدند. همچنین انجام امور مدیریتی و تدارکاتی و تداخل آن با فعالیتهای مربیگری کادر فنی در تیم رینگ‌اسپرت مشهود است و یکی از عوامل عدم تمرکز در تمرینات و کسب نتایج ضعیف آن به شمار می‌رود.


وی با بیان این که این تیمها به عنوان نمایندگان فوتبال و فوتسال نی‌ریز در مسابقات حاضرند و آبروی شهر در میان است، در خصوص لیگ فوتبال استان معتقد است: تیمهای حاضر ضعیف بودند و لیگ نیز یکی از ضعیف‌ترین لیگهای برگزار شده اخیر بود.


وی ادامه داد: آقای پاکنژاد با زحمات زیاد، بعد از ٦ سال تیمی را روانه فوتبال استان کرد و حضور ما بعد از ٦ سال باید با زیر ساخت مستحکم، برنامه منسجم، تشکیلات منظم و نتایج بهتری صورت می‌گرفت. متأسفانه مربی این تیم چندین سال از فوتبال نی‌ریز دور بوده است.


ناکارآمدی تعدادی از بازیکنان غیربومی اضافه شده به تیم بسیار مشهود است و اعتراض تماشاگران را به دنبال داشته است؛ در صورتی که پتانسیلهای قوی‌تری را در شهرستان می‌توان یافت. برای مثال، حجت بیگی که از تیم بسترم به پاس اضافه شده، توانسته به تنهایی ٦ امتیاز برای این تیم کسب کند. امثال بیگی‌ها را زیاد داریم. گزینش این استعدادها با تشکیل یک جلسه بین مدیران سایر تیمها قابل انجام بود که البته صورت نگرفت و به گونه‌ای عمل شد که سایر تیمها بازیکنان خود را در اختیار این تیم قرار ندادند. چیزی که از شواهد بر می‌آید، جدای از هرگونه نتیجه‌ای، هدف تیم پاس تنها حضور در لیگ برتر فوتبال استان بوده است. 


*****
علیرضا مظفری یکی از مربیانی است که در طول چندین سال دارای تیم فوتسال بوده، همواره در سطوح مختلف شهرستان و استان مربیگری کرده و جزو اولین مربیانی است که با تیم مهرگان به مسابقات دسته زیرگروه کشور راه یافته است.


مربی تیم فوتسال مهرگان معتقد است: با توجه به ظرفیتهای موجود در نی‌ریز، دو تیم رینگ‌اسپرت و شهید بیاتی تا بدین جای کار خوب کار کرده‌اند.


مظفری گفت: در گروه A این رقابتها، تیمهایی حضور دارند که سال قبل جزو تیمهای قدرتمند بوده‌اند و به نظر من دو نماینده نی‌ریز با توجه به کسب نتایج به دست آمده، بسیار مؤثر عمل کرده‌اند.


علیرضا مظفری درمورد نتیجه‌گیری رینگ‌اسپرت و شهید بیاتی عنوان داشت: هر تیمی توانسته باشد در نیم‌فصل دوم، اسکلت و بدنه اصلی نیم فصل اول خود را حفظ کند، در نیم فصل دوم می‌تواند موفق عمل کند.


وی با اشاره به ترک سه مهره کلیدی تیم رینگ‌اسپرت اظهار داشت: این تیم با از دست دادن این بازیکنان، شاید در ادامه به مشکل برخورد کند و از نظر نتیجه‌گیری، شهید بیاتی با داشتن کادر فنی توانا می‌تواند از همشهری خود پیشی بگیرد.


*****
سعید زارع که سال گذشته با رساندن تیم فوتبال نونهالان استعدادهای درخشان به مقام دوم لیگ برتر فوتبال فارس تاریخ‌سازی کرد، در این رابطه گفت: هیچ بازیکن خوبی در فوتسال نداریم که در دو تیم شهید بیاتی و رینگ‌اسپرت نباشد و تمام پتاسیل فوتسال شهر در این دو تیم حضور دارند .


در رابطه با تیم رینگ‌اسپرت می‌توان گفت که هنوز به انسجام تیمی نرسیده و نتایجی هم که حاصل شده، با نبوغ فردی بازیکنانش بوده است. کادر فنی غیر فوتسالی این تیم باعث شده که در لحظات حساس تصمیماتی نادرست بگیرد. بازیکنان بدون فلسفه مشخصی وارد زمین می شوند و هرکدام بازی خود را انجام می دهند. 


وی افزود: تیم شهید بیاتی اگر چه از نظر ساختاری بهتر است، اما نداشتن تمرینات مناسب و غرور کاذب باعث شده تا در کسب نتایج خوب عمل نکنند. 


زارع یکی از نقاط قوت تیم شهید بیاتی را حضور حسین مرادی در این تیم دانست و گفت: با حضور مرادی به عنوان یک فرد با تجربه، تیم به خوبی از حاشیه‌ها خارج می‌شود.
وی افزود: سبحان طغرایی دروازه‌بان جوان اما باتجربه تیم شهید بیاتی بمراتب کمتر مغلوب ناتوانایی‌هایش می‌شود؛ او از فوتبالی بودنش شکست می‌خورد.


با نگاه کلی به عملکرد دو تیم، می‌توان گفت که چیز زیادی از فوتسال در بازی‌ها ارائه نمی‌شود. این به این معنا نیست که اگر فرد دیگری مدیریت آنها را برعهده گیرد، اتفاقات خیلی متفاوتی خواهد افتاد؛ اما امیدوارم تیم شهید بیاتی با تمرکز بیشتر روی تمرینات خود با حضور همه بازیکنان و تیم رینگ‌اسپرت با همدل شدن بیشتر در لیگ ماندگار باشند و شاید یکی از آنها صعود کند. 


زارع در پاسخ به این سؤال که جدای از مسائل فنی چه عواملی در کسب این نتایج ضعیف مؤثر بوده است، گفت: هیئت فوتبال به عنوان رأس فوتبال شهرستان، بیشتر به دنبال کمیت است و به کیفیت بازیها اهمیت نمی‌دهد. 


به عنوان مثال، تیم پاس در مسابقات حضور دارد و هیچ ایده و فکری پشت حضور این تیم نیست. چیزی که مشخص است، با این شرایط، تیم آقای پاکنژاد در لیگ برتر فوتبال استان ماندگار نخواهد بود. این مسئله نه تنها این سه تیم، بلکه در گذشته تیم نوجوانان را هم که در استان حضور داشت، دچار مشکلات زیادی کرد. 


او گفت: کسی نمی‌داند فوتبال نی‌ریز به چه سمتی حرکت می‌کند و تیمها، مدارس فوتبال و کمیته‌های هیئت فوتبال چگونه مدیریت می‌شوند. ناظر شهرستان بر مسابقات استانی کیست؟ بعد از افراد مستعفی چه کسانی در حال فعالیت‌اند و برنامه و افق فوتبال نی‌ریز چیست ؟


*****
مرتضی ربیعی که سالهای زیادی در فوتبال نی‌ریز فعالیت داشته، در این رابطه گفت: با شروع حضور تیم رینگ‌اسپرت در لیگ، قرار بود بنده نیز در کنار این تیم روی نیمکت بنشینم. چندین جلسه سر تمرینات این تیم حاضر شدم؛ اما به دلایلی ادامه فعالیت میسر نبود.


ربیعی که تمایل زیادی به باز شدن این بحث نداشت، ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد و نتایج به دست آمده تیم پاس گفت: این تیم همه پتانسیل فوتبال شهر را در اختیار نداشت و مجبور به استفاده از بازیکنان غیربومی شد. این بازیکنان نسبت به نی‌ریزی‌ها بدون تعصب بازی می‌کنند و در مجموع، جایگاه فوتبال نی‌ریز باید بهتر از اینها باشد.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها