تعداد بازدید: ۳۱۸۲
کد خبر: ۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ - 2017 01 December
آخرین جزئیات از زلزله استان کرمان:
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر هجدک واقع در استان کرمان را به‌شدت تکان داد که مطابق اطلاعات اولیه این زلزله تلفات جانی نداشته است.
زلزله کرمان - Tasnim 
 
به گزارش هورگان به نقل از خبرگزاری ها بر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر ساعت شش و دو دقیقه صبح جمعه هجدک راور واقع در استان کرمان را تکان داد.

این زمین لرزه در ۳۷ کیلومتری هجدک (کرمان)، ۴۶ کیلومتری شهداد (کرمان) و۴۸ کیلومتری چترود (کرمان) در ۱۰ کیلومتر عمق زمین رخ داد. این زلزله تاکنون خسارت جانی نداشته است.

 
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۱:۰۸
زلزله کرمان در قاب تصویر
TASNIM
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۱:۰۴
آمادگی یگان های ارتشی مستقر در منطقه برای کمک رسانی
سخنگوی ارتش از ابلاغ دستور آمادگی یگان‌های مستقر در استان کرمان از سوی فرمانده کل ارتش برای هرگونه کمک رسانی در مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش گفت: پس از دستور فرماندهی کل ارتش و متعاقبا آمادگی کامل نیروی زمینی، هرگونه امدادرسانی توسط پایگاه هوانیروز کرمان، مرکز آموزش سربازی ۰۵ و همچنین گروه‌های مهندسی مستقر در کرمان و بیمارستان منطقه‌ای ارتش انجام خواهد شد.

وی افزود: تا کنون از ستاد بحران استان کرمان درخواستی برای کمک ارتش صورت نگرفته اما در صورت نیاز به کمک ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه امکانات ارتش در منطقه اعم از بالگردها، نیروی انسانی، تجهیزات مهندسی و بیمارستانی در خدمت مردم عزیز خواهد بود.
۱۳۹۶/۰۹/۱۰ - ۱۰:۵۹
سیرجان و زرندیها هم زلزله را احساس کردند

مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران شدت این زلزله را ۶.۱ و محل وقوع آن را هجدک در شهرستان راور در شمال شهر کرمان عنوان کرده است. زمان این زمین لرزه ساعت ٦:٠٢ بامداد به وقت ایران ثبت شده است.

ظاهراً  مرکز زمین لرزه را روستای کورک از توابع راور گزارش کرده و گفته است که تا ساعت ٧:٣٠ به وقت محلی، بیست پس‌لرزه دیگر منطقه را لرزانده که بزرگترین آنها ٥.٥ درجه بوده است.خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مرکز هشدار سونامی اقیانوس آرام شدت این زلزله را ۶.۳ اعلام کرده است. بر اساس این گزارش محل وقوع زلزله در ۵۰ کیلومتری شمال شرق کرمان و در عمق ۳۰ کیلومتری زمین عنوان شده است.

این زلزله علاوه بر کرمان در سیرجان و زرند هم حس شده است. زلزله هجدك تاكنون تلفاتى نداشته است.به گفته محمدرضا ميرصادقي فرماندار راور، بعضي از راه های روستايی در اثر زلزله بسته شده اند.گزارش ها بیانگر وقوع چند پس لرزه در منطقه است. دست كم ١٢ پس لرزه با شدت بين ٣.٤ تا ٥.١ منطقه را لرزانده است.بخشدار کوهسار از تخریب بعضی از خانه های خشت و گلی و ریزش کوه خبر داده است.

سی خانه تخریب و تعدادی دام زیر آوار تلف شده‌اند اما زلزله تلفات جانی نداشته است.این خبرگزاری همچنین از اعزام گروه های امدادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به هجدک خبر داده است.کاربران شبکه‌های اجتماعی از شهر کرمان گزارش می‌کنند که مردم از ترس پس‌لرزه‌ها از خانه‌هایشان بیرون آمده‌اند. همچنین گزارش شده که صف‌های طولانی جلوی جایگاه‌های بنزین تشکیل شده است

سازمان هواشناسی ایران، دمای هوای شهر کرمان را در ساعت هفت صبح یک درجه بالای صفر گزارش کرده است. کسانی که از خانه‌هایشان بیرون آمده‌اند در اتومبیل‌هایشان نشسته‌اند. در همین ساعت دمای هوای راور هفت درجه بالای صفر گزارش شده است

برچسب ها: زلزله ، کرمان
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها