تعداد بازدید: ۲۴۷۳
کد خبر: ۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲ - 2017 27 November
گفتگوی اختصاصی با مجید اخشابی:
سجاد صمیمی‌پور گروه هنر

بدون تردید نمی‌توان از نقش مجید اخشابی در شیرین‌تر شدن مجموعه‌های تلویزیونی چشم‌پوشی کرد؛ خواننده‌ای که با صدای خود به بسیاری از آثار مطرح تلویزیون حال و هوای دیگری می‌داد.


اجرای تیتراژ مجموعه‌های پرمخاطبی چون «گمگشته»، «متهم گریخت»، «خانه به دوش»،   «دارا و ندار»، «محله بنده نواز»، «سفر بخیر»، «صبح بخیر ایران» و… مجید اخشابی را به عنوان خواننده‌ای پرطرفدار معرفی کرد.


این نوازنده و خواننده ٤٥ ساله متولد تهران، فعالیت موسیقایی خود را از تنکابن با نوازندگی سنتور آغاز کرد و اکنون یکی از مطرح‌ترین خوانندگان نسل دومی موسیقی پاپ پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که هم توانسته ذائقه مخاطبان تلویزیونی را بشناسد و هم ذائقه مسئولان را؛ مسئولان سختگیری که تجربه نشان داده خیلی سخت می‌توانند به یک خواننده موسیقی آن هم از نوع پاپ اعتماد کنند.


اخشابی چندی پیش در غرفه نی‌ریزان فارس در نمایشگاه مطبوعات تهران حضور یافت و در مصاحبه‌ای اختصاصی با ما، یکی از اِلمان‌های شور و نشاط و پویایی جامعه را برگزاری کنسرت‌های موسیقی توصیف کرد.


این خواننده پاپ کشورمان هر چند نسبت به بسیاری از خواننده‌ها کمتر درگیر کنسرت‌ها و شوهای موسیقیایی بوده، اما ضمن تأکید بر اهمیت وجود کنسرتهای موسیقی، دلیل  لغو برخی کنسرت‌ها در کشور را کم‌لطفی و  تسویه حساب‌های شخصی و جناحی دانست.


وی فرهنگ و نجابت ایرانی‌ها را به گونه‌ای دانست که از تمام جنبه‌های هنر بخصوص موسیقی استقبال خواهند کرد و تنها  مسائل حاشیه‌ای را علت لغو کنسرت‌ها عنوان کرد.


اخشابی در پاسخ به سؤالی پیرامون مقایسه موقعیت خواننده‌های خارج‌نشین و خواننده‌های داخل ایران، موقعیت خارج‌نشینان را بسیار بهتر دانست و افزود: «شرایط و امکانات برای هنرمندان خارج از کشور با توجه به عدم محدویت‌هایی که دارند، قابل قیاس با داخل کشور نیست.»


وی ادامه داد: «در ایران هیچ جریانی ما را به سمت جلو هل نمی‌دهد، خیلی محدودیم و هیچ امکاناتی در دسترس نیست.»


اخشابی در ادامه با جمله‌ای کنایه‌آمیز گفت: «در عین حال اگر در مسیرمان سنگ‌اندازی نکنند، باز هم باید سپاسگزاری کرد.»


این خواننده پاپ در پیامی به مسئولان توصیه کرد تا وظیفه‌اشان را در قبال موسیقی انجام دهند و اگر مسئولی مجوزی صادر کرد، تا آخر به آن پایبند باشد. 


وی گفتگو را تنها راه حل مقابله با مخالفان کنسرت‌ها دانست و از مسئولان فرهنگی خواست تا نقش خود را درست ایفا کنند و تلاش کنند تا این گونه چالش‌ها تبدیل به فرصت شود.


این خواننده پاپ در پاسخ به سؤال ما مبنی بر این که چرا چند سالی است مجید اخشابی کم فروغ شده، فعالیتهای هنری خود را کافی دانست؛ اما در عین حال تحصیل و مشغله‌های مختلف زندگی را بخشی از علل کم کار شدنش در این روزها عنوان کرد.


گفتنی است جدیدترین اثری که از مجید اخشابی منتشر شده، آهنگی به مناسبت ایام محرم و  تحت عنوان «به نام نامی سر» بود.


همچنین آهنگی با  شعر و ملودی اسحاق انور و  تنظیم حسین طاهری، اثر بعدی مجید اخشابی خواهد بود که این خواننده از انتشار آن در روزهای آتی خبر داد.


اخشابی آموزش را پیش نیاز شروع هر حرفه‌ای از جمله موسیقی دانست و به  افرادی که تب موسیقی دارند توصیه کرد برای موفقیت در این عرصه ابتدا آموزش‌های لازم را فرا گیرند.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها