تعداد بازدید: ۲۳۰۶
کد خبر: ۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ - 2017 25 August
امروز جمعه سوم شهریورماه برنامه میز خدمت با هدف پاسخگویی به مشکلات اداری مردم در مصلای نماز جمعه برگزار می‌شود.
مهدی منفرد: شروع برنامه‌های هفته دولت دیروز همراه با غبارروبی گلزار شهدا و ادای احترام به مقام این عزیزان بود.

در این مراسم که با حضور دکتر مسعودی نماینده مجلس و مسئولان شهرستان برگزار شد، مهندس امیری فرماندار با اشاره به مقام شهید رجایی و شهیدان دولت گفت: در نماز جمعه گزارش مختصری از عملکرد دولت در شهرستان طی یک سال گذشته ارائه خواهم داد، اما این نکته را اعلام کنم که ما نسبت به هفته دولت 95 هم در اعتبارات و هم تعداد پروژه‌ها و میزان تخصیص، رشد چشمگیری داشته‌ایم .

وی همچنین گفت: در مراسم نمازجمعه، میز خدمت با حضور مسئولان شهرستان جهت رفع پاسخگویی به مشکلات مردم برقرار است و مسئولان از یک ساعت قبل از نماز جهت پاسخگویی به مردم در مصلا حضور دارند.

دکتر مسعودی نماینده مجلس هم با یادآوری سالروز شهادت رجایی و باهنر و شهدای دولت اشاره به مشکلات پیش روی دولت و اقدامات انجام‌شده کرد و گفت: با توجه به مشکلات موجود، دولت خدمات خوبی ارائه نموده است و تلاش نموده جهت رفع محرومیت‌ها گام‌های مؤثری بردارد و دولت مصمم است که در دوره دوازدهم فعال‌تر عمل کند.

وی ضمن تشکر از خدمات دولت و فرماندار در شهرستان گفت: متأسفانه ما وارث یک سیستم اشتباه هستیم و برای یک مجوز ساده یک سال زمان لازم است. از مسئولان می‌خواهم در برخورد با مردم با روی باز عمل کنند.

مسعودی ادامه داد: در شهرستان هم پتانسیل‌های خوبی داریم و هم نیروی انسانی خوب. بنابراین چشم‌انداز مناسبی برای شهرستان می‌بینم.

نماینده مجلس افزود: مسئولان با تمام وجود برای مردم گره‌گشایی کنند، چون بزرگترین سرمایه نظام اعتماد مردم است و قوانین هم در برنامه ششم طوری دیده شده است که به نفع مردم محروم مخصوصاً روستاها باشد و در این زمینه دولت پیشنهاد یک میلیارد و 500 میلیون دلار برای اشتغال روستاها داده است.

مسعودی همچنین گفت:ما چالش‌های زیادی مانند بیکاری و آب بروکراسی‌های(سیستم) اداری پیچیده داریم که دولت در حال رفع آنهاست. در بحث کارخانه سیمان پولی که سهام‌داران داده‌اند حدود 4 تا 5 میلیارد تومان است اما تاکنون از محل فاینانس بالغ بر 480 میلیارد تومان هزینه شده است.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان ادامه داد: من در مجلس هم گفتم ما باید از کفار بانکداری بیاموزیم ما از روسیه وام 2 درصد می‌گیریم اما در بانکداری اسلامی به مردم وام 22 درصد می‌دهیم. در سال بالغ بر یک میلیون مترمکعب آب بخش قطرویه را گل‌گهر می‌برد اما تاکنون از مردم هیچ صدایی بلند نشده است اما با مسئولی که جهت تأمین آب آنها تلاش می‌کند بعضی مواقع برخورد بد می‌شود.

حجه‌الاسلام سید جواد فقیه امام جمعه موقت هم در این مراسم با اشاره به احادیث و روایاتی از امامان گفت: بدانید حاجت‌های مردم نزد شما از نعمت های خداست و مبادا از این نعمت‌ها خسته شوید و این نعمات در دست شما امانت است.

وی اشاره‌ای به خصوصیات شهید رجایی و باهنر نمود و ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند یکی از مطالبات شفاف‌سازی است و مسئولان باید خدمات خود را شفاف و روشن به مردم ارائه کنند.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها