تعداد بازدید: ۲۴۲۸
کد خبر: ۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸ - 2017 12 August
نگاهی به کارنامه حرفه‌ای آرنولد شوارتزنگر

آرنولد آلویس شوارتزنگر زاده ۳۰ ژوئیه ۱۹۴۷ مدل، تهیه‌کننده، کارگردان، تاجر، سرمایه‌گذار، نویسنده، نیکوکار، سیاستمدار، بازیگر و بدن‌ساز اتریشی- آمریکایی، برنده جایزه گلدن گلوب بازیگری است.


وی فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا است. او پیش از این‌ها در سمت مشاور بدنسازی رئیس‌جمهور بوده است. درسال ۲۰۰۵ به عنوان محبوب‌ترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد. او در مجله تایم دوبار۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ در لیست بانفوذترین افراد سال بوده است.


آرنولد در سال ۲۰۰۰ یکی از بیست چهره مشهور قرن جدید شناخته شد. او در سال ۲۰۰۳ بعد از تصدی فرمانداری کالیفرنیا به عنوان موفق‌ترین مهاجر تاریخ آمریکا شناخته شد. او در اتریش به دنیا آمده است و به زبان آلمانی مسلط است و پس از مهاجرت به آمریکا سعی کرد انگلیسی را یاد بگیرد و به این زبان مسلط است. او همچنین به زبان دانمارکی،  اسپانیایی و آلمانی اتریشی تسلط دارد.


او ۷ بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است.


آرنولد  بدنسازی را از ۱۴ سالگی شروع کرد و در ۲۲ سالگی اولین قهرمانی خود را در مستر المپیا بدست آورد. البته در سال ۱۹۶۹ و در ۲۳ سالگی در مستر المپیا مقام دوم را بدست آورد.


طبق گفته خود آرنولد او زیاد طعم شکست را در مسابقات نچشیده است و واقعاً نیز اینگونه است زیرا از ۲۵ مسابقه رسمی و بین‌المللی که داشته است فقط ۲ مسابقه حرفه‌ای را اول نشده است و در آن دو مسابقه به مقام ۲ رسیده است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین و کاملترین بدن انسانی آمده است. آرنولد شوارتزنگر قادر بود تا وزنی معادل ۶۸۳ پوند (۳۰۹ کیلوگرم) را بلند کند.


سرمایه‌گذاری
شوارتزنگر، سهامدار شرکت‌ها و رستورانهایی زیادی می‌باشد. او سهامدار شرکت‌های کوکاکولا، وال مارت، پپسی و مایکروسافت است. 


آرنولد و همسر سابقش
او هم‌اکنون ۴ فرزند دارد (۲ دختر و ۲ پسر) و همسر او نیز ماریا شرایور کندی (خواهرزاده جان. اف. کندی) بود. این دو در سال ۲۰۱۱  از هم جدا شدند.


آرنولد شوارتزنگر زاده گراس، اتریش است. دوران کودکی او بسیار دوران بدی بود. پدر او، گوستاو، یک رئیس پلیس الکلی و عضو حزب نازی بود. گوستاو،  آرنولد را مورد ضرب و شتم و ارعاب قرار می‌داده است. او همچنین آرزوهای اولیه شوارتزنگر را برای تبدیل شدن به بدنساز مسخره می‌کرده است.


جراحی قلب باز
آرنولد شوارتزنگر فاش کرد که در سال ۱۹۹۷ برای جراحی قلبش به مکزیکو مسافرت کرده است اما درمورد این عمل به همسرش چیزی نگفته و وانمود کرده است که برای گذراندن تعطیلات و تفریح به مکزیکو سفر می‌کند. او در کتاب جدیدش با نام «یادآوری کامل- داستان باورنکردنی اما واقعی زندگی من» این موضوع را فاش کرد و اخیراً در یک مصاحبه تلویزیونی این اتفاق را تعریف کرد.


زندگی سیاسی
او در هفتم اکتبر ۲۰۰۳ فرماندار کالیفرنیا به جای گری دیویس شد. او در سال ۲۰۰۵ بهترین و محبوبترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد. آرنولد حقوق سالانه ۱۷۵ هزار دلار حاصل از فرماندار شدن را قبول نکرد و تمام این پول را به سازمان‌های خیریه اهدا کرد.


مردم از او به عنوان فرشته نجات کالیفرنیا نام می‌بردند که همانند ترمیناتور با مشکلات مبارزه می‌کرد.


ابهامات رئیس جمهور شدن
نیویورک پست در سال ۲۰۱۳ مدعی شد شوارتزنگر قصد اقدام برای پست ریاست جمهوری ایالات متحد را دارد ولی طبق قانون کلیه نامزدین باید زاده آمریکا باشند.


در ایران
دوبلور ثابت او در ایران «حسین عرفانی» است.


دانستنی‌ها
۱- او هیچ وقت در فیلم نابودگر ۲ پلک نزد. برای یک بازیگر بسیار دشوار است که بدون پلک زدن بتواند با تفنگ شلیک کند.


۲- در فیلم نابودگر ۲، آرنولد تنها ۷۰۰ کلمه به زبان آورد و ۲۰ میلیون دلار دستمزد گرفت. این فیلم یکی از گران‌ترین فیلم‌های ساخته شده آن زمان بود.


٣- فیلم End of Days در سال ۱۹۹۹ تنها فیلم آرنولد است که در آن نقش انسانی را دارد که کشته می‌شود. منتقدان «پایان یک روز» را بدترین فیلم شوارتزنگر خطاب کردند. این فیلم از نظر درآمد مالی ناامیدکننده و یک فاجعه از نظر تحلیل منتقدان بود.


٤- «من برمی‌گردم»، دیالوگ معروف او در فیلم نابودگر ۲ در اصل به صورت «من بازخواهم گشت» نوشته شده بود. او در فیلم‌های اخیر خود بارها این جمله را تکرار کرده است.


٥- آرنولد شوارتزنگر به شدت از مجازات اعدام حمایت می‌کند. در سال ۲۰۰۵ حزب سبز پارلمان اتریش به خاطر این حرف تلاش کرد که او را از تبعیت اتریشی محروم کند.


٦- آرنولد در خانه‌ای بزرگ شد که هیچ تلفن، یخچال و سرویس بهداشتی در آن وجود نداشت. پدر او، با نظم و انضباط فرزندانش را بزرگ کرد و معتقد بود که این سخت‌گیری آن‌ها را قوی‌تر خواهد کرد.


٧- او اولین شهروند آمریکایی بود که ماشین غول‌پیکر هام‌وی داشت. این وسیله نقلیه یک خودرو نظامی چهارچرخ سبک با موتور دیزلی است که شرکت جنرال موتورز برای ارتش آمریکا طراحی و تولید کرده ‌است. آرنولد برای پارک کردن ماشین‌اش در پارکینگ نیاز به جایگاه دو ماشین معمولی داشت.


برچسب ها: آرنولد ، ترمیناتور
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
-
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
فیلم هاش عالی هستن به خصوص نابودگر 2
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها