تعداد بازدید: ۴۵۵۸
کد خبر: ۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲ - 2016 13 June
در سال‌های اخیر فناوری پیشرفته موجب شده است که دوربین‌های قدرتمندتری در بازار وجود داشته باشد اما در عین حال نگرانی درباره سوء استفاده از آن به ویژه دوربین‌های رایانه‌های شخصی و لپ تاپ‌ها بیشتر شده است.

به گزارش سیتنا، در حالی که پیشتر بسیاری از مردم با برچسب دوربین داخلی لپ تاپ یا دوربین‌های جلوی گوشی‌های همراه را مسدود می‌کردند، اخیرا استیکرهایی پلاستیکی برای کاهش نگرانی‌ها به منظور پوشاندن این دوربین‌ها در بازار موجود است.

تحقیقات امنیتی برای سال‌ها نشان داده است که هکرها می‌توانند با کنترل دوربین‌ها از هر کسی که بخواهند جاسوسی کنند.

حتی این نگرانی‌ها مسئولان نهادهای امنیتی و جاسوسی را نیز رها نمی‌کند؛ جیمز کامی رئیس اف‌بی‌آی امریکا ماه گذشته گفت: «من یک تکه نوار چسب روی دوربین‌هایم می‌گذارم زیرا دیدم شخصی که از من باهوش‌تر بود، همین کار را کرده بود.»

آیا به واقع مردم بی جهت از هک شدن دوربین‌های لپ تاپ‌ها و سایر لوازم الکترونیک‌ بیم دارند؟ البته باید گفت که این موضوعی تخیلی نیست. محققان در سال 2013 نشان دادند که می‌توان یک دوربین لپ تاپ را بدون روشن بودن چراغ سبزش، فعال و از آن سوء استفاده کرد.

همچنین تاکنون بارها موارد بسیاری از افشای حریم خصوصی افراد از طریق هک شدن تلویزیون‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

بعلاوه شواهد و مدارک موجود در دادگاه فدرال امریکا نیز نشان می‌دهد که اف‌بی‌آی تاکنون بارها از طریق فعال کردن دوربین‌های لپ تاپ اقدام به جاسوسی کرده است.

جیمز کلپر رئیس اداره اطلاعات ملی امریکا در ماه فوریه در سخنانی در کنگره اذعان کرد با فعال کردن دوربین‌های شخصی می‌توان از آنها به منظور «شناسایی، جاسوسی، نظارت، موقعیت یابی و دستیابی به شبکه‌ها یا اسرار محرمانه کاربران استفاده کرد.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها