تعداد بازدید: ۳۳۸
کد خبر: ۱۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ - 2022 23 January
امام جمعه موقت نی‌ریز گفت: «آن قدر که تبعیض مردم را آزار می‌دهد، فقر و فساد نمی‌دهد.»
حجت‌الاسلام سیدجواد فقیه در خطبه‌های نماز جمعه اولین روز بهمن‌ماه، با بیان این مطلب، خطاب به نماینده مجلس که در مراسم نماز جمعه حضور داشت، گفت: «نماینده مجلس طرح شفافیت را دنبال کند؛ نه فقط در آراء. اگر وضع مسئولان هم مثل مردم بود، آنها سختشان نمی‌شد. مقام معظم رهبری می‌فرماید: شرط مشروعیت تمامی مقامهای حکومتی، طهارت اقتصادی است.»

وی در جایی دیگر، بر جذب نیروی بومی در صنایع نی‌ریز تأکید کرد و عنوان داشت: «به مدیرعامل جدید فولاد گفتم وقتی این کارخانه آلایندگی دارد، حق نیروی بومی است که جذب شود؛ نه غیر بومی. نیروهای نی‌ریزی نباید مجبور باشند این ور و آن ور روند. اگر در گل‌گهر غیر بومی و فارسی باشد، راهشان نمی‌دهند. معادن  حق ما را غصب کرده‌اند و ما باید از منافعمان دفاع کنیم.»

خطیب جمعه نی‌ریز افزود: «استاندار بر حق ۱۵ درصد معادن برای شهرستان تأکید کرد. پس حق ما کی گیرمان می‌آید؟ آن وقت مردم باید گرفتار چشم‌پزشک باشند؟ پس این شهر کجای شهر ویژه است که به گفته رئیس شبکه بهداشت، پول برای سرم و سرنگ هم ندارد؟»

حجت‌الاسلام فقیه گمرک را مرزبان اقتصادی کشور خواند که باید جلوی خیلی از اجناس قاچاق را بگیرد. او گفت: «مسببین وضع موجود باید محاکمه شوند. یکی از تجار می‌گفت آنقدر جنسمان را بی دلیل در گمرک نگه می‌دارندکه از صادرات و واردات اجناس مورد نیاز مردم پشیمان شویم.»

وی با اشاره به روز هوای پاک عنوان داشت: «زباله‌هایی که در کنار لذت این رودخانه‌های فصلی در طبیعت رها شده، مایه تأسف است و باید فکری به حال آن شود.»

امام جمعه موقت نی‌ریز از مردم خواست که پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند. وی گفت: «مردم از همایشی که پنجشنبه شب در سالن اداره ارشاد برگزار شد گلایه داشتند و می‌گفتند که آنجا تنگ و فشرده بوده است. همچنین مراسم مهدیه هم به همین شکل بود. من برای هر دو مصلا را پیشنهاد دادم که توجه نکردند.»

حجت‌الاسلام فقیه سالروز ولادت حضرت زهرا و روز مادر را تبریک گفت و با اشاره به اهمیت خانواده اظهار داشت: «انقلاب، شهدا و مسجدی‌ها را از خانواده داریم. محبوبترین بنا نزد خدا، بنای ازدواج است و مهمترین رکن، مقام مادر است. بهشت زیر پای مادران است و میانبر رسیدن به بهشت، مادر است. مادر در عاقبت به خیری خیلی مؤثر است. بنابراین پدر و مادر را برای خودتان نگه دارید. امام معصوم فرمود: برخی بندگان خدا نسبت به پدر و مادر در زمان حیاتشان خوب و نیکو‌کارند؛ اما وقتی آنها از دنیا رفتند، دیگر حواسشان به پدر و مادر نیست. اگر بدهی، وصیت، دیون، رد مظالم، نماز و روزه قضا و ... داشته باشند، توجهی به آن نمی‌کنند و دچار عاق والدین می‌شوند و عاقبت بخیر نمی‌شوند. برعکس آن را هم داریم؛ کسانی که در زمان حیات حواسشان به پدر و مادر نبوده و بعد از این که از دست رفتند، پشیمان شدند و برای آنها خیرات و صدقه و ... دادند و عاقبت به خیر شدند. پس تا نفس دارید و می‌توانید، جبران کنید تا عاقبت به خیر شوید. باید به پدر و مادر نیکی کرد؛ چه زنده باشند و چه از دنیا رفته باشند. باید واجباتشان را ادا و به وصیتشان عمل کرد.»

در بین دو نماز نیز نماز شکر باران خوانده شد و خطیب جمعه نی‌ریز گفت: «حقابه بختگان را که ندادند؛ امیدواریم خدا به ما بدهد و بختگان بی بخت، بختش برگردد.»



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها