تعداد بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۱۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ - 2022 22 January
دانستنیهای خودرو
بخش مکانیک خودرو هنرستان فنی و حرفه ای شهید دکتر باهنر نی ریز
در این نوشتار با ۶ کاری آشنا می‌شوید که انجام آنها می‌تواند خسارات سنگینی به خودروی شما وارد کند.

نادیده گرفتن چراغ چک موتور
نادیده گرفتن چراغ چک موتور می‌تواند خسارات بزرگی را به موتور وارد کند. حداقل چیزی که این آلارم می‌تواند به شما بگوید این است که مشکل موتور، بهینگی مصرف سوخت را کاهش داده و همین امر هزینه‌های سوخت شما را افزایش می‌دهد.

عدم تعویض مایعات و فیلترها
مایعات گوناگونی به منظور بهره‌‌برداری و محافظت از بعضی سیستم‌ها و قطعات خودرو مورد نیاز است. چک کردن مرتب سطح مایعات و فیلترهای آن‌ها، یک سواری مطمئن را برای شما در پی دارد.

چک کردن منظم تایرها
 لاستیک‌ها باید به طور مرتب چک شده و میزان صافی و عمق آج‌های آن بررسی شود. تایرهایی با سایش بیش از حد مجاز علاوه بر آنکه عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به لحاظ ایمنی هم خطرناک است.

انجام ندادن و یا انجام دیرهنگام 
سرویس‌های دوره‌ای
قطعات خودرو طی زمان دچار پیری و فرسودگی شده و در نهایت زمانی می‌رسد که دیگر قابل استفاده نیستند و چنانچه سرویس‌های دوره‌ای نباشد پیری زودرس قطعات، امری غیرقابل اجتناب است. سرویس‌های دوره‌ای تا حد زیادی مانع هزینه‌کردهای اضافی برای تعمیر خرابی‌های غیرمترقبه می‌شوند.

عدم شست‌وشوی خودرو
شما هم خودروهایی را دیده‌اید با این جمله بر روی شیشه یا بدنه که «لطفاً مرا بشویید». در نگاه اول شاید شستشوی خودرو صرفاً به خاطر زیبایی ظاهری آن باشد اما چنانچه برای مدت طولانی کثیف باقی بماند، این کثیفی‌ها منجر به خوردگی و آسیب بدنه خواهد شد. ذکر این نکته ضروری است که شستشوی مرتب خودرو در شهرهای بزرگی مانند تهران که در معرض آلودگی‌های شدیدی قرار دارد، حائز اهمیت بیشتری است.

رانندگی بد
مهم نیست که هوا بارانی است یا صاف؛ ترافیک سنگین است یا روان؛ داخل شهر رانندگی می‌کنید و یا در بزرگراه‌های بین شهری؛ رانندگی بد در همه حال تأثیرات منفی بسیاری بر روی خودرو داشته و می‌تواند شما را متوجه زیان‌های فراوانی کند.

این موارد نکاتی کلی بودند که دوری از آنها، می‌تواند یک سواری مطمئن و ایمن را برای شما به ارمغان بیاورد و کابوس داشتن یک خودروی همیشه معیوب را از شما دور نگه دارد.
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها