تعداد بازدید: ۵۴۷
کد خبر: ۱۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ - 2022 22 January
/       دادستان نی‌ریز: همه عوامل دخیل در تأخیر تکمیل روگذر باید پاسخگو باشند.
/       نماینده مجلس: 10 میلیارد از وزیر گرفته‌ام، چرا تخصیص نیافته؟ از وزیر در صحن علنی سؤال خواهم کرد.
/       فرماندار: هدف از پیگیری روگذر کسب رضایت مردم است.

نای‌ذی خبر:
سه‌شنبه 28 دی‌ماه 1400 با فراخوان شهسوار دادستان شهرستان نی‌ریز، زاهدی مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و پیمانکار پروژه روگذر در جلسه‌ای در دادگستری نی‌ریز شرکت کردند.

در این جلسه طهماسبی نماینده مردم، غضنفرنژاد رئیس دادگستری، دادستان، فرماندار و اعضای شورای تأمین، شهردار نی‌ریز، رؤسای شورای شهر و شهرستان نی‌ریز، رئیس نظام مهندسی و رئیس راه و شهرسازی نی‌ریز حضور داشتند. 

در ابتدا غضنفرنژاد هدف از برگزاری جلسه را پیگیری دلایل عدم تکمیل روگذر ورودی شهر نی‌ریز و پیگیری جدی این موضوع از طرف مدعی العموم (دادستان) اعلام نمود و از مدیر‌کل راه و شهرسازی خواست تا دلایل منطقی خود را در این خصوص اعلام نماید. 

وی تأکید نمود: این جلسه باید خروجی داشته باشد و صرف دور هم نشستن و صحبت کردن مشکلی را حل نمی‌کند.

رئیس دادگستری نی‌ریز اعلام نمود پل روگذر حق مردم نی‌ریز است و ادامه روند بی‌توجهی به این پروژه جز بدبینی به نظام و مسئولان حاصل دیگری ندارد.

غضنفرنژاد افزود: آثار بد تمام نشدن کارهای عمرانی برهمه جوانب جامعه حتی مسائل فرهنگی اثرگذار است و نباید مسئولان مربوطه به راحتی از کنار این مسائل عبور کنند. 

نماینده قوه قضائیه در شهرستان نی‌ریز خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی اعلام کرد: دادستان به عنوان مدعی‌العموم خواستار تکمیل هر چه سریعتر این پروژه است و باید خسارتهای وارده از اداره کل راه وشهرسازی مطالبه گردد.

غضنفرنژاد در پایان سخنان خود گفت: طبق تکلیفی که قانون به دستگاه قضایی واگذاشته ما مکلف به پیگیری این موضوع هستیم، هرکسی در این پروژه کم کاری یا ترک فعل کرده باید محاکمه شود.
پس از غضنفرنژاد، شهسوار دادستان شهرستان نی‌ریز خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: درخصوص چرایی عدم تکمیل پل روگذر شهر نی‌ریز توجیه نکنید،توضیح دهید!

وی همچنین تأکید کرد: به خاطر تضییع حقوق عامه در تأخیر تکمیل این پروژه قضیه را به دادستان مرکز منتقل خواهد نمود و قطعاً همه عوامل دخیل در تکمیل این پروژه و حتی کسانی که پروژه را شروع کرده‌اند باید از کار خود دفاع کنند و پاسخگو باشند.

زیتون‌کاری‌ها خلع ید می‌شوند
شهسوار در ادامه خواستار تعیین تکلیف و خلع ید فوری اراضی موصوف به زیتون کاری شده در انتهای فاز دو شهرک شهیدان رجایی و باهنر شد و در این خصوص از ریاست اداره راه و شهرسازی و مدیر کل استانی این اداره توضیح خواست .

دادستان نی‌ریز با بیان اینکه وضعیت قیمت زمین در نی‌ریز اصلاً خوب نیست خطاب به مسئولان عنوان کرد: در خصوص قیمت بالای زمین‌های مسکونی باید به فکر افراد مستضعف و کم توان مالی بود، من به سبب پرونده‌هایی که روزانه به سمت دفترم سرازیر می‌شود از نزدیک مشکلات بالا بودن قیمت زمین و اجاره بهای مسکن را لمس می‌کنم ، من زن و شوهران جوان زیادی را می‌بینم که به جهت نبود مسکن آواره شده‌اند، من خانوداده‌های بی‌سرپرستی را می‌بینم که به دلیل اجاره بهای بالا با مخاطرات زیادی رو برو هستند. 

وعده 10 میلیاردی برای پروژه
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پس از دادستان به بیان نقطه نظرات خود پرداخت.

طهماسبی ضمن تشکر از زحماتی که زاهدی در سایر حوزه‌های شهرستان از جمله گردنه لای‌رز متحمل شده، عنوان نمود: امروز مردم ازما نمی‌پذیرند که در تکمیل روگذر وعده آینده را دهیم.

وی خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی گفت: هفته گذشته 10 میلیارد تومان از وزیر برای این پروژه قول بودجه گرفتم و به شما اعلام کردم اما شما باید پیگیری می‌کردید تا این پول واریز شود.

وی با توجه به توضیحاتی که زاهدی در خصوص عدم تخصیص بودجه به این پل در میانه سخنان مسئولان ارائه نمود گفت: وزیری که نتواند برای چنین پروژه‌ای که سالها بر زمین مانده و خطرات جانی و مالی فراوانی را برای مردم موجب گردیده، تصمیمی قاطع بگیرد و بودجه اختصاص دهد شایسته نشستن پشت میز نیست و قطعاً در اولین حضورم در صحن مجلس از ایشان طرح سؤال خواهم نمود.

نماینده شهرستان‌های نی‌ریز، استهبان و بختگان ضمن تعیین ضرب‌العجل یک هفته‌ای برای آسفالت، تسطیح و تعمیر معابر کنار پل و جمع کردن فنس‌های کارگاه ساخت پل تا کنار ستون‌ها برای باز شدن معبر و حرکت خودروها و تسهیل در کار مردم  خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی گفت:  بر سر تکمیل این پل با هیچ‌کس تعارف نداریم و هر اقدام قانونی و منطقی در جهت تکمیل یا حتی جمع کردن پروژه می‌بایست در کوتاه مدت تعیین تکلیف و به مردم اعلام شود. 

فرماندار شهرستان نی‌ریز نیز در ادامه با بیان مطالبی ضمن تأیید مطالبات مطرح شده عنوان نمود: هدف از همه این پیگیری‌ها رضایت مردم و دفاع از حق و حقوق آنان است که امیدواریم با تلاش مسئولان خصوصاً مدیرکل محترم هر چه زودتر وضعیت این پروژه تعیین تکلیف گردد. 

پیگیر جذب 10 میلیارد پروژه می‌شوم 
زاهدی مدیر کل راه وشهرسازی در ادامه با بیان اینکه به هیچ عنوان تخصیص بودجه ربطی به حوزه مدیریتی او ندارد و اختصاص بودجه جهت محور فسا به سیرجان که پل روگذر و گردنه لای‌رز قسمتی از این پروژه است با ذکر جزئیات هزینه کرد در قسمت‌های پروژه عنوان نمود: وقتی بودجه‌ای جهت پروژه محور یاد شده اختصاص می‌یابد باید با ذکر کیلومتر و مکان دقیق هزینه کرد پروژه به ما اعلام شود و امکان جابجایی بودجه و هزینه در محل پل روگذر وجود ندارد. 

وی عنوان کرد: در شروع کار این پروژه چند جلسه در فرمانداری برگزار شد، عده‌ای با اجرای آن مخالف بودند و دلایل خود را نیز بیان کردند و هم اکنون نیز یک بال این پروژه که آزادسازی املاکش است انجام نشده و باید توسط مسئولان مربوطه در شهرستان خریداری، آزادسازی و در اختیار ما قرار گیرد.

وی در خصوص تعیین ضرب‌الاجل جمع‌آوری فنس‌ها، ترمیم و تسطیح معابر فعلی گفت: هر چند ما خودسر این فضا را نبسته‌ایم و مصوبه شورای شهرستان را در این خصوص داریم، دستور می‌دهم در اسرع وقت این اقدامات صورت پذیرد و پیگیر جذب 10 میلیاردی که دکتر طهماسبی عنوان کردند از وزیر می‌شوم و تمام تلاش خود را در جهت تعیین تکلیف پروژه خواهم نمود. 

خلع ید انجام می‌شود
مدیر کل راه و شهرسازی همچنین در خصوص خلع ید زمین‌های زیتون کاری شده عنوان کرد: با تلاش اداره راه و شهرسازی نی‌ریز برای همه موارد پرونده تشکیل گردیده و در مراجع قضایی در حال پیگیری است و خلع ید انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص اختصاص زمین به متقاضیان مسکن گفت: 58 هکتار زمین پشت دانشگاه آزاد به تازگی برای این طرح آزاد شده و 33 هکتار هم در کارگروه استان در حال پیگیری می‌باشد.

قیمت زمین نی‌ریز در مواردی ارزانتر از شهرهای همجوار است
این مدیر استانی در خصوص قیمت زمین‌های ارائه شده نیز عنوان نمود: قیمت‌ها مصوب و همسان در کل کشور است و حتی در مواردی قیمت‌های زمین از شهرستان‌های همجوار ارزانتر است.

در پایان جلسه غضنفرنژاد عنوان نمود: امروز در حکومت جمهوری اسلامی هر کس مسئولیت قبول کند باید تا پای جان در خدمت به مردم کوشش نماید و اینکه تعدادی از کارکنان فلان اداره کم است و یا کار زیاد است اصلاً توجیه برای کم کاری نیست.

وی اضافه نمود: در دادگستری نی ریز نیاز به 20 قاضی داریم اما ما با درک شرایط و مدیریت با تنها 10 قاضی که داریم در حال خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به مردم هستیم و لذا هیچ مانعی برای یک مدیر انقلابی در ارائه خدمت به مردم نباید وجود داشته باشد.

زئیس دادگستری ابراز امیداوری کرد هر چه سریعتر پروژه پل روگذر تعیین تکلیف شود و شهر از این بلاتکلیفی پروژه خارج گردد. 

نوشتنی است در حاشیه این جلسه فقیه به عنوان رئیس شورای شهر، قطبی رئیس شورای شهرستان و فرغت شهردار نی‌ریز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

لازم به ذکر است رئیس مجلس در سفر اخیر خود به نی‌ریز قول داد پیگیر جدی این پروژه باشد.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها