تعداد بازدید: ۳۶۸
کد خبر: ۱۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ - 2022 22 January
ادعای مسئولان:
از ابتدای امسال تا ۲۲ دی‌ماه، ۹۳۳ شغل در نی‌ریز ایجاد شده است؛ این را مسئولان ادارات در جلسه شورای اشتغال اعلام کردند.
جهاد کشاورزی با ۲۷۸ شغل و صمت با ۲۳۱ شغل در رأس ادارات برتر در زمینه اشتغال در شهرستان نی‌ریز قرار دارند.

در این جلسه مریدی با بیان اینکه آمار اشتغال ایجاد شده بر پایه استخراج از سامانه رصد است گفت: از ابتدای امسال همچنین توانسته‌ایم مجوز ۶۶ شغل خانگی را ایجاد کنیم که اعتبار آن یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان بوده است.

350 شغل توسط برکت
شاهسونی مسئول بنیاد برکت در ادامه این جلسه با اعلام این که ۱۰۰ درصد سهمیه شهرستان جذب شده است گفت: 350 طرح به بانک معرفی شده است و تاکنون ۳۳۲ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند و ظرف یک هفته آینده مابقی نیز وام‌های خود را دریافت خواهند کرد.

در ادامه رؤسای ادارات در حوزه کاری خود مشاغل ایجاد شده را اعلام کردند.

در این جلسه صدور جواز تأسیس و پروانه کسب 21 روزه عنوان شد هرچند که فرماندار خواستار کاهش آن به ۱۵ روز شد.

قدم‌زن رئیس اداره صمت همچنین خبر از افتتاح دو کارخانه امیا پارس و کارخانه کرومیت تا پایان امسال داد و گفت: این دو شرکت هر کدام نزدیک به ۵۰ نفر اشتغالزایی خواهند داشت.

زمین‌ها را بگیرید
واگذاری زمین به افرادی که نتوانستند شغلی ایجاد کنند مورد اعتراض فرماندار قرار گرفت. مراد هدایت گفت: اگر کسی نتوانسته از آن زمین در جهت ایجاد شغل استفاده کند هر چه سریع‌تر آن را خلع‌ ید کنید و به افرادی واگذار نمایید که توانایی ایجاد شغل را داشته باشند این زمین‌ها تا زمانی که شغلی در آن ایجاد نشود مالکیتش مربوط به دولت است و کسی اجازه فروشش را ندارد.

سهمیه آموزش و پرورش فارس: 2500 نفر
مدیر آموزش و پرورش نی‌ریز با بیان اینکه به زودی استخدام در آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی اعلام خواهد شد گفت: نی‌ریز به ۳۰۰ نفر در حوزه آموزش و پرورش نیاز دارد و بر اساس آنچه که گفته شده سهمیه فارس 2500 نفر می‌باشد اما اینکه چه تعداد نیرو به نی‌ریز اختصاص پیدا کند مشخص نیست.

وام برای خروج از تحت پوشش بودن
در پایان این جلسه فرماندار خطاب به کمیته امداد اعلام نمود که وام اشتغال که توسط کمیته امداد به افراد تحت پوشش داده می‌شود در جهت کاهش تعداد تحت پوششی‌ها است و باید این مسئله تقویت شود و نظارتی هم بر وام‌ها گردد.

هدایت همچنین از مسئولان درخواست نمود تا به سهمیه سامانه رصد اکتفا نکنند و تا آخر سال جذب‌ها و استخدام‌های نیرو را افزایش دهند. وی به ایجاد شغل در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز تأکید کرد.

در زیر جدول مشاغل ایجاد شده را می‌بینید:


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها