تعداد بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ - 2022 15 January
رئیس شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز روند صعودی بستری شدن بیماران مبتلا به اُومیکرون و افزایش شمار فوتی‌ها در اروپا، آمریکا و کشور‌های همسایه را زنگ خطری برای ما دانست.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نی‌ریز، دکتر داور آل‌داود گفت: «متأسفانه این سویه بر خلاف سایر گونه‌های ویروس، شانس درگیری در کودکان را نیز افزایش داده است. این، زنگ خطر بزرگی برای ما است تا با تنها راه مقابله آن یعنی تکمیل واکسیناسیون و افزایش سیستم ایمنی، از این فاجعه پیشگیری کنیم.»

وی عنوان داشت: «سویه اُمیکرون که به شدت مسری است، همزمان با دلتا در حال گسترش است و با ایجاد یک سونامی در اروپا، آمریکا و کشورهای همسایه، شمار مبتلایان را به شدت افزایش داده است.»

رئیس شبکه بهداشت با اشاره به این که در استان فارس نیز مواردی از ابتلا به اُمیکرون مشاهده شده است، هشدار داد: «در صورت رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، ما نیز با موجی از بستری‌ها و فوتی‌ها روبرو خواهیم شد. بهترین راه مقابله با آن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و تکمیل تزریق واکسیناسیون است. بالاترین سطح ایمنی تا سه ماه پس از تزریق واکسن است که تکمیل واکسیناسیون بهترین شرایط برای کاهش درگیری با بیماری کرونا است.»

آل داود واکسن نزده‌ها را قربانیان اصلی اُمیکرون دانست و افزود: «تکمیل واکسیناسیون با تزریق دوز سوم واکسن در کنار رعایتهای بهداشتی، بهترین راه ایمن ماندن در مقابل این سویه ویروس است و ضروری است همه افراد بالای 18 سال با دریافت این دوز حیاتی، به سلامت خود، اعضای خانواده و جامعه کمک کنند.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها