تعداد بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ - 2022 15 January
/ سازمان بهداشت جهانی: 2022 می‌تواند سال پایان مرحله حاد کرونا باشد.
️تدروس ادهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی ابراز خوش‌بینی کرده که در سال میلادی جدید مرحله حاد همه‌گیری کرونا به پایان برسد. از نظر وی جهان حالا ابزارهای بیشتری برای پیشگیری و درمان کرونا در اختیار دارد. ️البته رئیس سازمان بهداشت ابراز نگرانی کرده که شیوع امیکرون همزمان با دلتا، باعث سونامی ابتلا به کرونا شود. وی همچنین انتقاد کرده که انبار کردن واکسن کرونا توسط برخی از کشورها، شرایط ایده‌آلی را برای پیدایش سویه امیکرون ایجاد کرد.
️از نظر سازمان بهداشت جهانی، تا اواسط سال آینده میلادی ۷۰ درصد جمعیت جهان باید واکسینه شوند تا مرحله حاد همه‌گیری کرونا و نیاز به اعمال محدودیتها به پایان برسد.

/ در محل سوختگی یخ نگذارید!
یخ گذاشتن روی سوختگی، موجب عمق بیشتر سوختگی می‌شود. بهتر است ناحیه سوخته با آب سرد بین دمای ۱۰ تا ۱۵درجه و با آب ولرم ۲۰ درجه شستشو داده شود. چون فرد مصدوم بر اثر سوختگی‌های وسیع، دچار افت فشار و قند می‌شود. چنان چه با آب سرد شستشو داده شود، منجر به شوک و ایست قلبی فرد می‌شود.

/ علت تپش قلب در دوران بارداری !
تپش قلب در دوران بارداری، بیشتر به سبب مشکلات دهانه معده است که جرعه جرعه نوشیدن آب گرم و ورزش سبک برای رفع تپش قلب توصیه می‌شود.

/ صبح‌ها زود از خواب بیدارشوید تا یبوست نگیرید.
صبح زود موقع فعالیت دستگاه گوارش و روده‌ است که باید دفع مدفوع صورت گیرد و این خواب مانع دفع مدفوع در وقت خود شده، منجر به تجمع سموم در بدن و تشدید یبوست می‌شود.

/ روانشناسان، اعتیاد به عکس سلفی گرفتن را اختلالی روانی می‌دانند. آنها معتقدند کسانی که روزانه بیشتر از ۶ سلفی می‌گیرند و در صفحات مجازی خود منتشر می‌کنند، در مرحله حاد این بیماری قرار دارند!

/ کودکان روزانه ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشند.
تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می‌‌دهد که فقط ۹ درصد نوجوانان در طول دوره همه‌‌گیری کرونا فعالیت بدنی کافی داشته‌اند. محققان ایالات متحده و کانادا می‌گویند که این تعداد نسبت به ۱۶ درصدی که قبل از دوران کرونا ورزش می‌کردند، به میزان زیادی کاهش یافته است.

/ خوردن این سیب‌زمینی‌ها ممنوع است.
سولانین و کاکونین دو ماده سمی هستند که در سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده یافت می‌شوند و به همین دلیل پختن غذا با سیب‌زمینی‌های جوانه‌زده توصیه نمی‌شود. در جوانه سیب‌زمینی،‌ مواد سمی وجود دارد که برای سلامتی بسیار مضر است.
سیب‌زمینی‌های سبز شده (که نور باعث تولید ماده کلروفیل در سیب‌زمینی می‌شود و به رنگ سبز درمی‌آیند) را باید دور بریزید. ماده کلروفیل سمی نیست؛ ولی سبز شدن نشانه‌ای از افزایش فعالیت تولید سم است.

/ با معشوق خود ورزش کنید!
تحقیقات جدید نشان داده زمانی که افراد با شریک عاشقانه خود ورزش می‌کنند، در مقایسه با زمانی که به تنهایی ورزش می‌کنند، احساسات مثبت‌تری را در طول ورزش و در طول روز تجربه‌ می‌کنند و همچنین رضایت بیشتری از رابطه‌ عاطفی دارند.

/ هنگام کار با گوشی، گردن خم نکنید.
خم کردن گردن هنگام استفاده از گوشی، خطرات جبران ناپذیری از جمله پارگی شریانها، ساییدگی مهره‌ها، ایجاد فاصله بین مهره‌های کمر، آسیب به نخاع و حتی عمل جراحی را به همراه دارد.

/ نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که سلامت ضعیف دندانها و وجود بیماری‌های لثه، ممکن است سلامت روان را به خطر اندازد. این افراد در خطر تقریباً ۴۰ درصدی ابتلا به افسردگی، اضطراب و بیماری روانی هستند.

/ هرچقدر عدد دور کمر  کمتر باشد، شما سالمتر هستید!
دور کمتر زنان باید کمتر از ۸۹ و دور کمر مردان باید کمتر از ۱۰۱ سانتی‌متر باشد. چربی احشایی هورمون‌هایی را ترشح می‌کند که باعث ایجاد التهاب و خطر بروز تصلب شرایین می‌شود.

/ ویروس کرونا ماه‌ها در بدن زنده می‌ماند !
️مطالعات اخیر در نشریه Nature  نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند طی چند روز پس از عفونت، به مغز و قلب سرایت کرده و ماه‌ها در اندامها زنده بماند.
در ️این مطالعه با کالبدشکافی ۴۴ بیماری که بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند، ذرات پایدار ویروس در بخشهای مختلف بدن از جمله مغز و قلب و حتی تا ۲۳۰ روز پس از شروع علائم، مشاهده شد.



نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها