تعداد بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۱۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ - 2022 09 January
3 حادثه گازگرفتگی در روز جمعه، 4 نفر را مسموم کرد.
عابد نعمتی، نی‌ریزان فارس: به گفته مدیر اورژانس 115 نی‌ریز، اولین حادثه در روستای قاسم‌آباد چاه‌مهکی و بر اثر نصب آبگرمکن بدون دودکش رخ داد.

در این حادثه که ساعت 15:40 جمعه 17 دی‌ماه به وقوع پیوست، یک مرد 36 ساله دچار گازگرفتگی شد و با کاهش هوشیاری به درمانگاه و سپس بیمارستان شهدای نی‌ریز انتقال یافت.

محمدحسین کچویی گفت: «حادثه دوم، ساعت 18:20 همان روز در کوچه روبروی خیابان فجر نی‌ریز رخ داد و باز هم به دلیل نصب آبگرمکن بدون دودکش مناسب در راهرو منتهی به حمام، دو خانم 53 و 95 ساله دچار گازگرفتگی و حالت تهوع، سرگیجه و سردرد شدند.»

وی افزود: «کارکنان اورژانس در محل حضور یافتند. اما چون صاحب خانه در منزل کپسول کسیژن داشت، در همان محل به صورت سرپایی درمان شدند.»

به گفته رئیس اورژانس نی‌ریز، حادثه سوم ساعت 21:40 جمعه در خیابان 12 فروردین رخ داد و یک خانم 47 ساله به دلیل انتقال زغال به داخل ساختمان، دچار گازگرفتگی شد و به بیمارستان شهدا انتقال یافت.

کچویی به مردم توصیه کرد که در این روزهای سرد، خطر گازگرفتگی را جدی بگیرند و توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آن را رعایت کنند.

وی گفت: «همزمان با سرد شدن هوا، بیشتر افراد از وسایل گرمایشی در منزل و محل کار استفاده می‌کنند؛ اما رعایت نکردن نکات ایمنی می‌تواند سبب مسمومیت شدید با گاز و در بسیاری مواقع بروز مرگ شود.»
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها