تعداد بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۱۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶ - 2022 08 January
راه‌های ارتباطی: واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0 سامانه پیامک: 1808 800 917 1000 دفتر: 0903 5383 - 071 رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir
تبلیغات اسلامی
دیروز ما در مراسم ختم شخصی شرکت کرده بودیم. آقای مداحی که نمی‌دانم چکاره است، در صحبتهایش اعلام کرد که خودش اجازه نمی‌دهد کسی بخواهد نی یا دف در دارالرحمه بیاورد و در آنجا مراسم را با این شیوه اجرا کند.

می‌خواستیم از مسئولان بپرسیم که ایشان چکاره است که چنین نظری می‌دهد؟ شاید عده‌ای دوست داشته باشند که مراسم عزیزانشان را این گونه برگزار کنند.

دوم این که لطفاً نظارت بهتری روی خواندن این افراد داشته باشید. الان چند نفر هستند که یک کیف و یک بلندگو دارند و می‌خوانند. وقتی دو مراسم نزدیک هم باشد، اصلاً معلوم نیست چه می‌خوانند. 

پاسخ تبلیغات اسلامی:
با سلام و تشکر، البته هر شهری یک مسائلی برایش متعارف هست و بعضی امور را نمی‌پسندند. ضمن این که به عزیزانی که مراسم را اداره می‌کنند، تذکرات لازم داده شده است. به علاوه در اسرع وقت جلسه‌ای توجیهی برای عزیزان تشکیل خواهیم داد.

بیمارستان شهدا
چرا به کارکنان اتاق عمل که در معرض اشعه هستند، حق اشعه پرداخت نمی‌شود؟ در صورتی که در همه بیمارستانها پرداخت می‌شود؛ ولی اینجا حقشان ضایع می‌شود.

پاسخ بیمارستان شهدا:
سلام و خدا قوت، پرداخت حق اشعه چارت سازمانی دارد که طبق پروتکلهای سازمان انرژی اتمی داده می‌شود. کارکنانی که در‌خواست حق اشعه داشته باشند، می‌توانند با درخواست در اداره رادیولوژی شیراز‌، در‌خواست خود را مطرح کنند و جوابیه اضافه شدن و یا عدم اضافه شدن حق اشعه را در حکم خود دریافت کنند.

شبکه بهداشت و درمان - نماینده مجلس
چرا یک ماه است که در نی‌ریز چشم‌پزشک حضور ندارد؟ یک ماه پیش برای امروز به من نوبت دادند؛ ولی حالا می‌گویند نداریم. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
زمان تقسیم پزشکان متخصص در دی ماه است و سرکار خانم دکتر نایبندی سهمیه شهرستان نی ریز می‌باشد که ان‌شاءا... به زودی مشغول به کار می‌شود.

پاسخ روابط عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروندان گرامی، با پیگیری از شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی‌ریز‌، رئیس محترم شبکه اعلام نمودند که تقسیم پزشک در این ماه در استان صورت می‌گیرد وچشم‌پزشک جدید از ۱۵ دی ماه در شهرستان حضور می‌یابند.

توزیع برق
دو عدد از لامپهای چهارراه انتهای مسکن مهر فرهنگیان سوخته و شبها تاریک است. لطفاً آنها را تعویض کنید.

پاسخ توزیع برق:
با سلام، در پاسخ به سؤال همشهری محترم، با توجه به این که برای تعویض لامپ سوخته محل ذکر شده نیاز به بالابر می‌باشد، لذا تا تاریخ 20 دی 1400 انجام می‌پذیرد.

صندوق قرض‌الحسنه رضویه
می‌خواستم از کارکنان صندوق رضویه خیلی تشکر کنم که واقعاً سعه صدر دارند و چقدر به ارباب رجوع احترام می‌گذارند و در این اوضاع گرانی، هوای نیازمندان را دارند. خدا خیرشان بدهد ان‌شاءا...
واقعا کاش الگوی دیگر صندوقها و بانکها بودند. باید یک تجلیل درست و حسابی از آنها شود تا بشوند الگوی دیگر بانکها و صندوقها.

پاسخ صندوق قرض‌الحسنه رضویه:
با سلام، از طرف کارکنان صندوق قرض‌الحسنه رضویه از ایشان و دیگر عزیزانی که همواره ما را مورد تفقد خویش قرار داده و موجب قوت قلبمان می‌شوند، صمیمانه سپاسگزاریم.
توفیق خدمت به شما مردم شریف و قدرشناس تحت عنایات امام مهربانیها حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، از الطاف خداوندی است.امیدواریم همواره خدمتگزاری صدّيق باشیم.  إن شاءا....

صمت
هر وقت به نانوایی روبروی ..... مراجعه می‌کنیم، به رغم داشتن انبوهی از نان، اشاره می‌کند که نان ندارد. لطفاً پیگیری کنید که جریان این نانها چیست؟

پاسخ صمت:
با سلام، نان سهم زندان نی‌ریز توسط خبازی موصوف پخت می‌شود که معمولاً به دلیل مراجعه نکردن به موقع نیروهای زندان، تا مدتی بعد از ساعت پخت روی میز می‌ماند. به همین دلیل سه مرتبه متصدی خبازی اعمال قانون شده و در پی این گزارش نیز با وی برخورد خواهد شد.

ناحیه نفت
مردم روستای بنه‌کلاغی می‌گویند نفت ندارند. در این روزهای سرد که خیلیها بچه کوچک دارند و تعداد کمی از خانه‌های اهالی روستا گازکشی شده بقیه هنوز در دست اقدام است، این مشکل را به گوش مسئولان برسانید.

پاسخ ناحیه نفت:
با سلام و احترام خدمت همه عزیزان، به علت ثبت مناطق گازرسانی شده توسط شرکت ملی گاز استان، تمامی ثبت نامهای خانوارهای موجود در این گونه مناطق غیر فعال شدند. 
طبق دستور مدیر محترم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی فارس، با هدف خدمت‌رسانی مطلوب به خانواده‌های کم بضاعتی که در سال جاری هنوز موفق به گازکشی نشده‌اند، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه نی‌ریز با هماهنگی شرکت گاز شهرستان، اطلاع‌رسانی مطلوب را انجام داد و در یک حرکت جهادی شبانه‌روزی، تک‌تک این خانوارها را از فصل پاییز به چرخه توزیع الکترونیکی نفت سفید بازگرداند.
در حال حاضر به محض خرید فروشندگان تعاونی روستایی، خرید آنها در نوبت بارگیری از انبارهای نفت قرار گرفته و هیچ محدودیتی نیز در توزیع نفت سفید به خانوارهای مشمول طرح توزیع الکترونیکی وجود ندارد. جهت آگاهی، سهمیه فصل زمستان در کارت بانکی متقاضیان شارژ شده و انتظار می‌رود همه خانوارهای واقع در مناطق گازرسانی، در اسرع وقت منازل خود را گازکشی کنند.

آموزش و پرورش
لطفاً در مورد نحوه امتحانات پایه ابتدایی اطلاع‌رسانی کنید که آنلاین است یا حضوری؟

پاسخ آموزش و پرورش:
در دوره ابتدایی با توجه به استقرار نظام ارزشیابی کیفی - توصیفی و با توجه به این که در این نوع ارزشیابی تأکید بر ارزشیابی تکوینی است نه ارزشیابی پایانی، و این که آموزش و ارزشیابی از هم جدا نیست، معلمان از لحظه شروع سال تحصیلی چه به صورت غیرحضوری (مشاهده)و چه به صورت حضوری، با استفاده از دیگر ابزار جمع‌آوری اطلاعات در نظام ارزشیابی توصیفی (پرسیدن، تکالیف‌، آزمون و...)، به دلیل یادگیری بهتر (ارزشیابی برای یادگیری) و شناخت دقیقتر جهت قضاوت عادلانه‌تر(جنبه اصلاحی ارزشیابی توصیفی) اقدام به جمع‌آوری اطلاعات می‌کنند. بنابراین چیزی به نام امتحانات پایانی نداریم .

فرمانداری - شورای شهر مشکان - شورای شهر قطرویه
تودیع معارفه یا معارفه تنها؟
در روز یکشنبه دو هفته گذشته، آقایان شاهسونی و محسنی به عنوان شهرداران قطرویه و مشکان در فرمانداری نی‌ریز معرفی شدند و خبر آن منتشر شد. 

در این جلسه چند نکته برخلاف تودیع و معارفه‌های قبلی بود و چند نکته حائز دقت بود. 

1- حضور نداشتن شهرداران سابق مشکان و قطرویه ‌(آقایان مهندس شمسی و بهمنی)

2- برگزاری معارفه در نی‌ریز، به جای این که در شهرداریهای دو شهر با حضور مسئولان ارشد شهرستان و نماینده استاندار و مسئولان محلی و با حضور نماینده مجلس برگزار شود.

تا علاوه بر روال اداری مرسوم، مساعدتی در حق این دو شهرداری محروم از بودجه و عنایات استانی و شهرستانی شود. 

علاوه بر این، از تلاش و زحمات شهرداران قبل و سرپرستان در حضور جمع مسئولان محلی این دو شهر تقدیر و تشکر شود و یک لوح تقدیر در پایان کارشان به آنها داده شود و باخاطره‌ خوب آنجا را ترک کنند. همچنین شهرداران جدید معرفی شوند و با کارکنان و مردم و... آشنا شوند. از عکس یادگاری نیز بگذریم. موارد و موانع و راهکارهای قبلی را به افراد جدید ارائه دهند و خداحافظی کنند و برای خدمت به جایی دیگر بروند. 

صرف نظر از انتقادهای مردم، به هر حال شهردار جدید مشکان معرفی شد. لذا باید به فکر رفع موانع بود و در جهت سهولت کارها قدم برداشت. با توجه به این که شهردار جدید مشکان به دلیل کارنکردن در شهرداری، چندان آشنایی با شهرداری و شهر ندارد ‌و علاوه بر آن اعضای شورای شهر مشکان نیز اولین تجربه پارلمان شهری را دارند و نیروهای تخصصی کارکشته شهرداری که سرمایه شهر و شهرداری بودند و با هزینه این محل تجربه کسب کردند و... نیز به جاهای دیگر رفته‌اند، نظیر دکتر سجاد شاهسونی که شهردار قطرویه شده و آقای شریفی که شهردار زاهدشهر شده و یا آقای ‌شمسی که از کارکنان آباده‌طشک بود و قبل از آن یکی دو سال در مشکان و ۸ سال نیز شهردار بود و امروز کارشناس شهرداری صدرا است، لذا نیاز مجدد به جذب پرسنل اداری ( نظیر رشته راه ساختمان و عمران) و... بیش از پیش‌ حس می‌شود تا این که این نیروها نیز یکی دو سال بتوانند تجربه کسب کنند و به پیچ و خمها آشنا شوند.

ناچار باید شهرداری دو نیروی جدید پذیرش کند تا به جای آنها به کار گرفته شوند یا یکی دو مشاور اهل این محل و آشنا به شهرداری خارج از اعضای شورای شهر جذب شوند یا با پذیرش نیروی همیار شهردار جدید در مدت یکی دو سال مشکلات کمتری به چشم آید و امور تسریع شود؛ هر چند اندکی هزینه مشاور و‌‌‌.. . به دوش شهرداری می‌افتد.

فرمانداری 
گفته می‌شود شرکت گل‌گهر در صدد اخراج نیروهای استان فارسی حومه نی‌ریز مثل قطرویه، بنه‌کلاغی و... به دلیل بومی‌سازی است. مگر کارخانه نزدیک قطرویه و روستاهای اطراف نیست؟ چرا نباید از آنها استفاده کند؟ آلودگی‌اش برای ما است؛ کارش نیست؟ ممنون می‌شوم اگر به گوش فرماندار و امام جمعه برسانید. مگر روستاییها چه راه درآمدی دارند که گل گهر هم بخواهد این کار را انجام دهد؟ من خودم آنجا کار نمی‌کنم؛ ولی خیلیها را می‌شناسم که کار می‌کنند. همه آنها هم خانواده‌های ضعیف جامعه هستند. کمک کنید و به دادشان برسید.

شهرداری نی‌ریز
سرعتگیرها را درست کنید؛ سرعت ماشینها خیلی زیاد است.

شهرداری و شورای شهر نی‌ریز
پیشنهاد می‌شود در حاشیه‌های بولوارها و خیابانها به جای کاشت درختان غیر مثمر با نیاز آبی زیاد که مستلزم آبیاری فراوان و هزینه زیاد است، درختان مثمر با نیاز آبی کم مثل انجیر و زیتون کاشته شود. انجیر و زیتونی که در قرآن به آنها قسم خورده شده؛ زیتونی که ۶ بار اسم آن در قرآن آمده است. درخت زیتون همیشه سبز و بسیار مقاوم است که می‌تواند خود را با شرایط نا‌مساعد آب و هوایی و خاکی سازگار کند. کما این که بعضی از شهر وندان با ابتکار خود و نه بنا به دستور آن را جلو منازل خود کاشته و از آن نگهداری می‌کنند و بسیار سبز و زیبا است.

پارک ملی قطرویه
در مورد خبر شکار جبیر توسط سگ گله، می‌خواستم بگویم مگر سگ می‌تواند جبیر شکار کند؟ به نظر می‌رسد آهو تلف شده و او دارد از لاشه نگهبانی می‌دهد. به جای مقصر کردن سگ و چوپان، فکری به حال کشاورزان منطقه کنید که با وجود داشتن زمین و آب، نمی‌توانند کشاورزی کنند. فکری به حال هجوم گورخرها به مزارع کنید و اگر دلتان برای حیات وحش می‌سوزد، جلوی بیماری طاعون را بگیرید که بسیاری از حیات وحش منطقه را تلف کرده است.

نی‌ریزان فارس
1- درود بر شما جناب آقای رجبی و ممنون از مطالب و پیگیریهای شما. لطفاً یک مطلب در مورد مهمترین و اصلی‌ترین تغذیه مردم که نان است تهیه کنید. متأسفانه کیفیت در نی‌ریز پایین است. آن قدر به این موضوع اهمیت داده نشده که متأسفانه نانوایی‌ها پاسخگو نیستند.
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. بررسی خواهیم کرد.
2- با سلام، بعد از شاهان متعدد و دانشمندان مختلف که به نی‌ریز نسبت داده‌اید، حالا در شماره ۳۶۶، شهید سلیمانی را به نی‌ریز ربط داده‌اید! مقداری عجیب می‌نماید!
نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. سند اصلی دستخط سردار شهید سلیمانی است که عیناً چاپ شد.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
فرمانداری - شورای شهر مشکان - شورای شهر قطرویه - شهرداری و شورای شهر نی‌ریز - پارک ملی قطرویه
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها