تعداد بازدید: ۵۰۵
کد خبر: ۱۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵ - 2022 01 January
در یک جلسه مردمی:
️دیداری چهره‌به‌چهره اعضای شورای شهر، شهردار نی‌ریز و رئیس کلانتری ۱۲ سرباز با هیئت مدیره آپارتمان‌ها و ساکنان آپارتمان‌های مسکن مهر شنبه شب ٤ دی‌ماه در مسجد پیامبراعظم برگزار شد.
امید شهدان، نی‌ریزان فارس:

انتقادات اهالی مسکن مهر:
- خیلی از بلوک‌ها پایان‌کار ندارند و پیمانکارها این مسئله را نمی‌پذیرند و به شهرداری ارجاع می‌دهند. 

- جداول را تا قبل از بارندگی تمیز کنید.

- کودکان ما حتی برای یک سرگرمی، پارک محله‌ای ندارند و مجبورند در محوطه ساختمان بازی کنند. یک زمین روبه‌روی مسجد واقع شده و مناسب‌ترین گزینه برای ساخت فضای‌سبز است.

- تعدادی از خیابان‌ها نیاز به آسفالت دارند.

- دیده می‌شود در برخی شهرها بلوک‌ها با رأی هیئت مدیره به افراد واحد اجاره می‌دهند اما در اینجا بنگاه‌ها دخالت می‌کنند و این مسئله باعث اتفاقاتی همچون خانه‌های مجردی شده که در پرداخت شارژ و... همکاری نمی‌کنند.

- مسکن‌مهر با این ارتفاع به آتش‌نشانی و بالابر نیاز دارد، تقاضا داریم هرچه زودتر ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی را راه‌اندازی کنید.

- پیاده‌رو ها، فاقد موزائیک فرش هستند.

- مسجد پیامبراعظم ضمن اینکه می‌تواند برنامه‌های مختلفی در حوزه فرهنگی داشته باشد می‌تواند پایگاه و محور اصلی برای گفتگو بین مردم و مسئولان شود.

- امیدواریم پای دیگر مسئولان هم به این منطقه باز شود.

- هنگامی که با سامانه ۱۱۰ تماس می‌گیریم با توجه به اینکه استانی شده،  نقشه مسکن‌مهر در سیستم آنها تعریف نشده و برای نشانی دادن با مشکل مواجه‌ایم.

- پیشنهاد داریم به صورت موقت یک کانکس با نیروی پلیس برای کنترل بیشتر منطقه استقرار یابد. 
- تاکسی‌ها به اینجا نمی‌آیند.

- چهارراه های مسکن مهر نیاز به علائم راهنمایی و رانندگی دارند.

- مشکل سرقت داریم.

- بنگاه‌ها به هر کسی که می‌شود خانه می‌دهند و برخی‌ها نمی‌دانند فرهنگ آپارتمان‌نشینی چیست؟

- روشنایی بلوار ولایت را در اولویت قرار دهید. 
- کامیون‌ها به گونه‌ای در ورودی مجتمع‌‌ها پارک می‌کنند که جلوی دید مردم را می‌گیرد! می‌خواهیم برای ساماندهی این معضل راهکاری ارائه شود.

- بازارچه‌ای که می‌خواهید در این منطقه از شهر راه‌اندازی کنید باید اقلام مصرفی بیشتری ارائه دهد تا راه دسترسی مردم آسان شود.

کمک از جیب مردم به دولت
شهردار نی‌ریز در ابتدا گفت: به رغم تصور مردم که شهرداری یک نهاد دولتی است، به هیچ وجه این‌گونه نیست بلکه شهرداری یک تعاونی به‌حساب می‌آید که اعضای آن خودِ مردمند و دولت ریالی حتی جهت پرداخت حقوق کارمندان شهرداری نمی‌دهد.

حامد فرغت با بیان این جزئیات گفت: بر پایه قانون، شهرداری نمی‌تواند نسبت به آسفالت مسکن‌مهر که در اصل مربوط به اداره کل راه و شهرسازی است اقدام کند و ما نمی‌توانیم از محل درآمد شهرداری که نشأت گرفته از عوارض مردم است نسبت به آسفالت این منطقه که وظیفه دولت است، اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: درخصوص بحث صدور پایان‌کار مشکل ما مالی نیست. بلکه موارد ایمنی ساختمان است که مواردی از جمله آسانسور، چگونگی پارکینگ و... می‌باشد. متأسفانه بسیاری از ساختمان‌های مسکن‌مهر نی‌ریز ایمنی لازم را ندارند. البته در خیلی از شهرها مسکن‌‌های مهر این‌گونه هست و مختص نی‌ریز نمی‌باشد. برای رفع این موضوع باید خودِ تعاونی‌ها بیایند مشکل را برطرف کنند تا شهرداری اجازه صدور پروانه پایان‌کار را بدهد.

مصائب روشنایی بلوار ولایت
شهردار نی‌ریز در پاسخ به اینکه چرا بلوار ولایت در تاریکی مطلق بسر می‌برد؟ گفت: در واقع وظیفه تأمین روشنایی خیابان‌ها بر عهده مدیریت توزیع برق می‌باشد اما سالهاست در بلوارهای تازه ‌تأسیس به صورت مشارکتی  بین شهرداری‌ و برق این کار انجام می‌شود.

در دوره‌ای تصدی بنده به عنوان شهردار، توانستیم روشنایی انتهای بلوار میرزا کوچک‌ خان، بلوار شهدای گمنام، بلوار شهید موسی‌کلانتری و افزایش روشنایی خیابانهای اصلی شهر و حتی قسمتی از مسکن‌مهر را انجام دهیم. باتوجه به اینکه در تفاهم‌نامه‌ای که به شرکت توانیر فارس ارسال نمودیم پیشنهاد ما همکاری ۵۰-۵۰ بوده اما متأسفانه به دلیل تغییرات در چارت سازمانی و اینکه ۷ بار مکاتبه کردیم هر بار عدم اعتبار را دلیل خود اعلام می‌کنند که همین مسئله سبب شده تا هنوز قادر به روشنایی بلوار ولایت نشویم.

این مقام مسئول تصریح کرد: با تلاشهای نماینده مجلس، فرماندار، اعضای شورای شهر و کارکنان شهرداری این تفاهم نامه بالاخره اجرا شود اما مدیرعامل برق فارس به ‌گونه‌ای پاسخ ما را داد که گویای این بود که تنها ۱۰ درصد هزینه را متقبل می‌شوند و ۹۰ درصد را باید شهرداری بپردازد. اما این را به شما شهروندان محترم عرض کنم با پافشاری درحال رایزنی هستیم تا این روشنایی انجام شود تا بخشی از مشکلات مردم کاسته شود.

شهردار نی‌ریز همچنین خبر از خط‌کشی بلوار ولایت در هفته آتی داد.

با یک ایستگاه آتش‌نشانی نمی‌شود خدمت کرد!
فرغت در پاسخ به خواسته اهالی مبنی بر نیاز مسکن‌های مهر به آتش‌نشانی، گفت: باتوجه به وسعت شهر یک ایستگاه مستقر در غرب شهر پاسخگو نیست و با وجودی که برخی محلات هم استاندارد کافی را ندارند ما با سلام و صلوات و با دست‌خالی شهر را مدیریت می‌کنیم و عقیده داریم با یک ایستگاه نمی‌توان خدمت کرد. 

شهردار ادامه داد: در زمانی که بنده شهردار نی‌ریز شدم ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی تنها ۱۶ درصد رشد فیزیکی داشت و راکد مانده بود. بنده طی 1.5 سال آن را تکمیل و آماده بهره‌برداری کردم. اما دلیل اینکه هنوز راه نیافتاده؛ تجهیزات نیست؛ ما می‌توانیم از امکانات ایستگاه شماره ۱ استفاده کنیم. تنها مشکل ما جذب نیرو است که استخدام برعهده وزارت کشور است و دست شهرداری نیست. ما برای این ایستگاه درخواست ۱۲ نیرو کرده‌ایم اما فقط با ۶ نفر موافقت شد. ولی این را بگویم که درحال رایزنی هستیم تا ایستگاه شماره ۲ در بودجه سال آینده قرار بگیرد تا بتوانیم با فروش زمین، تجهیزات این ایستگاه را خریداری کنیم.

زمین برای فضای‌سبز
شهردار نی‌ریز در پاسخ به درخواست یکی از اهالی مبنی بر احداث پارک و فضای ‌سبز گفت: زمینی که رو‌به‌روی مسجد پیامبراعظم واقع شده در اختیار و تملک اداره کل راه و شهرسازی است و ما اختیاری نداریم. اما چنانچه به شهرداری واگذار شود اعلام آمادگی می‌کنیم که در اعتبارات سال آینده؛ پارک را پیش‌بینی نماییم.
شهردار نی‌ریز خاطر نشان کرد: با همکاری شهرداری و شرکت فولاد فاز نخست مجموعه بزرگ تفریحی ورزشی پارک آزادی در حال اجراست و امیدواریم با تکمیل آن اهالی مسکن‌مهر هم از این نعمت بهره ببرند.

کلانتری ۱۲ نیاز به اعتبار دارد
شهردار نی‌ریز با تقدیر از زحمات سرهنگ یوسفی فرمانده نیروی انتظامی که برای کلانتری تلاش زیادی کرده، گفت: ساخت کلانتری در ابتدا رشد خوبی داشت اما درحال حاضر نیاز به اعتبار دارد و امیدواریم با تأمین اعتبار تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

بازارچه‌ای کنار توزیع برق
حامد فرغت با اعلام اینکه قرار است بازاری کنار بلوار منابع طبیعی(جنب مدیریت توزیع برق) راه‌اندازی شود، گفت: اقلام و مایحتاج ضروری مردم در اینجا با نرخ مناسب به فروش می‌رسد تا مردم برای تأمین اقلام ضروری خود نخواهند به مرکز شهر مراجعه کنند.
حامد فرغت در پاسخ به این سؤال که چرا این بازارچه نزدیک‌ مسکن‌مهر واقع نشده، علت را عدم وجود زمین اعلام کرد.

شانه‌ خالی نمی‌کنیم!
شهردار نی‌ریز افزود: صحبت‌های ما به معنای شانه‌خالی کردن نیست و همیشه پشتیبان مردم بوده‌ایم اما در بحث آسفالتِ خیابان‌ها، چنانچه ذخیره قیر به تُناژ اصلی خود برسد تا انتهای امسال شروع به آسفالت می‌کنیم.

باکس‌های جدید
فرغت با اعلام اینکه جمع‌آوری پسماند وظیفه اول و آخر شهرداری می‌باشد، گفت: درگذشته برای جمع‌آوری زباله و ارائه سطح خدمات ‌شهری از یک نگاه آرمانی به یک نگاه سطحی رساندیم به عنوان نمونه برای جمع‌آوری زباله اگر بخواهیم آرمانی نگاه کنیم، می‌بایست ماهیانه ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می‌کردیم اما در حال حاضر به دلیل تنگناها تنها با ۵۰۰  میلیون تومان جمع‌آوری انجام می‌شود.
شهردار با پذیرش این موضوع که در برخی ساعات زباله‌ها دیر جمع‌آوری می‌شود، گفت: در خصوص باکس‌ها که خیلی از شهروندان گلایه داشتند تصمیم داریم باکس‌هایی استاندارد و مستحکم با درپوش مناسب برای محلات مختلف نصب کنیم که دیگر پشه و بوی نامطلوب ندهد!
شهردار نی‌ریز با بیان اینکه فرهنگ آپارتمان‌نشینی اقتضا می‌کند زباله‌ها در موعد مقرر بیرون گذاشته شود.

مینی‌باس جای مینی‌بوس!
حامد فرغت همچنین خبر از تهیه چند دستگاه مینی‌باس که کوچک‌تر از مینی‌بوس می‌باشد و ظرفیت قابل توجهی نیز دارد داد و گفت: در ۲ هفته گذشته جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد و برای نی‌ریز اعلام نیاز گردید و اگر این چنین شود برای مسیر مسکن‌مهر با این مسافت از مرکز شهر بسیار مناسب خواهد بود.

رئیس راه‌و‌شهرسازی پاسخگو باشد
سیدمجتبی افسر نائب‌رئیس شورای شهر نی‌ریز با اشاره به اینکه رئیس اداره راه‌ و شهرسازی در جلسه حضور ندارد، گفت: ان‌شاءا... ظرف ۲ هفته آینده جلسه‌ای با جمعی‌ از نمایندگان و مدیران آپارتمان‌ها در صحن شورا برگزار می‌شود و از رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان می‌خواهیم پاسخ مناسبی به ما و اهالی دهد. ما هم به عنوان نمایندگان شما مشکلات و انتقادهایتان را به وی و دیگر مسئولان منتقل می‌کنیم.

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها