تعداد بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۱۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ - 2021 18 December
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

شهرداری نی‌ریز
چرا از بیمارستان شهدا تا پارک آزادی، مثل آن طرف شهر پارک محله وجود ندارد تا سالمندان بتوانند کمی از خانه بیرون بیایند؟

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
شهروند گرامی! احداث پارکها و بوستانها در سطح شهر صرفاً مطابق با طرح تفصیلی آن شهر امکان‌پذیر است.

فرمانداری
قرارداد بین اداره کل راه و شهرسازی فارس و شهرداری نی‌ریز برای آسفالت و تمیز کردن خیابانهای مسکن مهر و شهرک جمال‌آباد به مشکل برخورده و بعد از چندین ماه هنوز هیچ عملیاتی آغاز نشده و مردم منطقه چوب اختلاف دو اداره را می‌خورند. لطفاً پیگیری کنید تا مشکلات این قرار‌داد حل و فصل و اجرای آن آغاز شود.

پاسخ مشترک فرمانداری و اداره راه و شهرسازی:
در خصوص تخلیه و تمیز کردن جداول و معابر مجموعه مسکن مهر، به استحضار می‌رساند طبق اعلام اداره کل راه و شهرسازی، تخلیه و پاکسازی جداول و معابر مسکن مهر بر عهده تعاونیها بوده که به آنها اطلاع‌رسانی شده است. لذا چنانچه شهرداری محترم شهر نی‌ریز اقدام به تخلیه و پاکسازی مجموعه نماید، اداره کل راه و شهرسازی نیز اقدامات متقابل جبرانی را در این خصوص با شهرداری انجام می‌دهد. ضمناً جدیداً ۱۰۲ تن قیر جهت آسفالت معابر جمال‌آباد از طرف اداره کل راه و شهرسازی تحویل شهرداری شده است. همان گونه که در سال ۹۷ نیز ۲۰۰ تن قیر بابت آسفالت بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی تحویل شهرداری شده بود.

شهرداری مشکان
در خیابان بوستان شهدا، روزهای پنجشنبه و جمعه خیلی رفت و آمد است؛ ولی پیاده‌رو، تابلو و خط‌کشی ندارد و دارای چند پیچ خطرناک است. لطفاً رسیدگی کنید.

پاسخ شهرداری مشکان:
با سلام، بررسی شد و در دستور کار قرار گرفت.

شبکه بهداشت و درمان - شهرداری نی‌ریز
یک گله‌دانی در حاشیه زمینهای بولوار بهار که به تازگی ساخت و ساز آن دارد انجام می‌شود هست که بخصوص در تابستان، هم از نظر بهداشتی مشکل دارد و هم بچه‌ها از ترس سگهای گله جرئت بیرون آمدن از خانه را ندارند. لطفاً پیگیری کنید.

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
لطفاً جهت شکایت، با سامانه ۱۹۰  تماس گرفته شود.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با سلام، ضمن عرض سلام خدمت شهروند گرامی، موضوع مربوط به تیم گشت بهداشت متشکل از نمایندگان ادارات: شهرداری، محیط‌زیست، شبکه بهداشت و آبفا نی‌ریز است و ان‌شاءا... در هفته آینده اعمال قانون می‌شود.

شبکه بهداشت و درمان
چرا دوباره متخصص چشم در نی‌ریز حضور ندارد؟

پاسخ شبکه بهداشت و درمان:
با سلام، متخصص چشم تنها همین هفته گذشته به دلیل انجام امور تقسیم‌بندی پزشکان متخصص در نی‌ریز حضور نداشت و در هفته‌های آینده این مشکل رفع می‌شود.

شورای ترافیک
1- لطفاً پشت چراغ قرمز تقاطع خیابان طالقانی و بولوار سرداران، لاین رفت و برگشت را با موانع پلاستیکی جداسازی کنید تا حادثه تصادف رخ ندهد و امکان تخلف کم شود. ضمناً وجود یک دوربین ثبت تخلف نیز الزامی به نظر می‌رسد.

2- علت مسدود شدن خیابان مسکن مهر چیست؟ ما گفتیم شاید قرار است  میدان احداث شود.

پاسخ شورای ترافیک:
1- در جلسه آتی شورای ترافیک مطرح خواهد شد.
2- پروژه مذکور مطابق طرح در حال اجرا است .

آموزش و پرورش
چرا مدرسه ..... به دانش‌آموزان گفته باید شهریه سال گذشته را هم پرداخت کنند؟ مگر سال گذشته دانش‌آموزان از خدمات مدرسه استفاده کردند که 500 هزار تومان پرداخت کنند؟

پاسخ آموزش و پرورش:
پاسخ آموزشگاه
به استحضار می‌رساند هزینه‌های آموزشگاه در ایام کرونا بیشتر شده، چون اولاً کلاسهای تقویتی در دروس تخصصی مثل ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و... مثل قبل در برنامه هفتگی وجود دارد و ثانیاً هزینه حق اشتراک اسکای روم و قلم نوری هم بر هزینه‌های گذشته اضافه شده است.

شورای شهر نی‌ریز
1- با تشکر از میزگرد با مدیران، آیا می‌دانید زمینهایی که واگذار می‌کنید، توسعه شبکه آب، برق و... آن حداقل دو سال زمان می‌برد و مردم با چالش روبه‌رو هستند؟ لطفاً تا زمانی که خدمات آبرسانی، برق و... در زمینها نیامده، آن را واگذار نکنید.

در زمینهایی که واگذار می‌کنید، دلال مشارکت می‌کند. لطفاً زمینها را به افرادی واگذار کنید که مشارکت نداشتند.

2- لطفاً صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی کنید و شهرداری فقط دنبال درآمد نباشد.

مخابرات
چرا سرعت اینترنت این قدر پایین است؟ به ویژه در آبادزردشت و شهرک انتظام. بچه‌های ما برای درس خواندن با مشکلات زیادی مواجه هستند.

صندوق قرض‌الحسنه  جوانان
ضمن تشکر به دلیل راه‌اندازی سیستم دریافت و پرداخت غیر حضوری جهت راحتی هم‌میهنان که نشان دهنده درایت مدیریت و کارکنان آن مؤسسه مالی است، با توجه به این که دستگاه خودپرداز کنار درِ ورودی صندوق دارای ارتفاع زیاد و فاقد سایبان مناسب است، خواهشمندیم چاره‌اندیشی کنید.

پاسخ صندوق قرض‌الحسنه جوانان:
با سپاس از شما و پرسشگر محترمی که برایش کیفیت خدمات اهمیت داشته و تذکر دادند، حق با ایشان است. 

این دستگاه برای محیط داخل مناسب است. ولی به شکل فعلی نصب شده است که هم امنیت آن برقرار باشد و هم افراد بتوانند از بیرون استفاده کنند.

به دلیل تأسیسات نصب شده و اختلاف ارتفاع نسبت به خیابان، سوراخ کردن دیوار در قسمت پایین‌تر امکان نداشت.

گذاشتن پله بزرگتر در پیاده‌رو هم باعث سد معبر می‌شد که نهایتاً به این شکل نصب شد. 

در عین حال مجدداً برای سهولت دسترسی افراد، پله موجود را اصلاح می‌کنیم. هر چند به کیفیت مطلوب نمی‌رسد؛ اما از وضع موجود بهتر خواهد شد.

مجدداً از پرسشگر محترم که تذکر دادند و شما، به جهت انعکاس آن، نهایت تقدیر و تشکر  داریم.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
دیروز دو ظرف ۱۰‌ کیلویی رب انار با اتوبوس برای شیراز ارسال کردم که بابت آن ۵۰ هزار تومان ازمن دریافت کردند. آیا این نرخ درست است؟یا باید به قیمت یک بلیط یک مسافر می‌گرفتند؟

فرمانداری - نی‌ریزان فارس
ضمن تشکر از جناب آقای فرماندار که در رابطه با کودکان کار جلسه تشکیل دادند و در جهت رفع این معضل اجتماعی اقدام کردند، خواستم یک نکته را یادآور شوم. پیرامون سخنان جناب فرماندارکه فرمودند (ما اجازه اقامت اتباع را نداریم و باید آنها را راهی شهر خودشان کنیم) سؤالی برایم پیش آمد که پس سخن حضرت علی(ع) که به مالک می‌فرماید: «ای مالک! مردم یا هم‌نوع تو هستند یا هم کیش»، کجا کاربرد دارد؟ در حالی که ما ادعا می‌کنیم شیعه هستیم.

همچنین در رابطه با بر گزاری جشن روز جهانی کم‌توان در نی‌ریز. به نظر من واژه کم‌توان اشتباه است؛ چرا که شما متوجه هستید ما در اطرافمان افراد کم‌توان ذهنی وجسمی داریم که با کمی جنگیدن، اسطوره و توانمند شده‌اند. پس خواهش می‌کنم دیگر این اصطلاح را به کار نبرید؛ چون کارهای آنها نشان‌دهنده توان آنها است. و نکته دیگر، به جای این که به مشکلاتشان گوش داده و در جهت رفع آن تلاش شود، بیشتر از آنها تقدیر می‌شود.

آیا تا به حال مشکلات یک توانمند را پرسیده‌اید، گوش گرفته‌اید، منعکس کرده‌اید و در جهت رفع آن بر آمده‌اید؟

من از شما تقاضا دارم یک ستون از روزنامه را به مشکلات توانمندان و فرهنگ رفتار با آنها اختصاص دهید.

نی‌ریزان فارس؛ با سلام و درود فراوان. قبلاً در گزارشها و نوشتارهایی به مسئله معلولان پرداخته‌ایم. این هفته‌نامه آمادگی دارد مسائل مربوط به این عزیزان را منعکس کند. جهت هماهنگی، از راه‌های درج شده در بالای این صفحه با ما تماس بگیرید.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
شورای شهر نی‌ریز - مخابرات - راهداری و حمل و نقل جاده‌ای


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها