تعداد بازدید: ۳۵۸
کد خبر: ۱۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷ - 2021 04 December
راه‌های ارتباطی:
واتساپ و تلگرام: 1808 800 917 0
سامانه پیامک: 1808 800 917 1000
دفتر: 0903 5383 - 071
رایانامه (ایمیل):info@neyrizanfars.ir

جهاد کشاورزی
من کشاورزم و درد‌دلی داشتم. من برای ۲۲۰ لیتر نفت سفید جهت باغ، از مهرماه تا الان سرگردان کافی‌نت، شرکت نفت و جهاد کشاورزی هستم و هنوز جهاد تأیید نکرده است. هر روز با جهاد تماس می‌گیرم، کسی پاسخگو نیست و تلفن را جواب نمی‌دهند.
مسئولان ما می‌گویند در سوخت و وقت صرفه‌جویی کنید؛ اما خودِ من تا الان بنزین زیادی مصرف کرده‌ام تا مرتب رهسپار کافی‌نت، جهاد و شرکت نفت شوم.
البته از شرکت نفت سپاسگزاری می‌کنم که راهنمایی و اعلام می‌کنند ابتدا جهاد کشاورزی باید تأیید کند؛ ولی نمی‌دانم چرا جهاد کشاورزی و..... که متولی این امر است، کار را انجام نمی‌دهد و باید هر روز ۱۰ لیتر بنزین مصرف کنم.

پاسخ جهاد کشاورزی:
تخصیص سهمیه نفت سفید طبق روال هر سال از اول آبان ماه آغاز می‌شود و متقاضی اگر «کاربرد» از قبل داشته باشد، برای ثبت درخواست اقدام می‌کند و اگر متقاضی جدید باشد، ابتدا کاربرد را ثبت و پس از تأیید نماینده سوخت جهاد کشاورزی، درخواست خود را ارائه می‌نماید که معمولاً تأیید این درخواستها به صورت روزانه انجام می‌شود؛ مگر این که حجم درخواست بالا باشد و یا نماینده سوخت با قطعی اینترنت، عدم ارسال کد یکبار مصرف یا مشکلات سامانه‌ای مواجه شود و البته اوایل هر ماه مواجهه با این مشکلات اجتناب‌ناپذیر است که در این صورت بسیاری از این درخواستها اوایل هر ماه معمولاً خارج از وقت اداری و در منزل تأیید می‌شوند.
کشاورزان دقت داشته باشند که از بیست و پنجم تا پایان هر ماه، امکان تأیید سوخت از طریق سامانه وجود ندارد و ممکن است متقاضی در این بازه زمانی درخواست خود را ثبت کند و به دلیل این که در ماه جدید امکان رؤیت تقاضا برای نماینده سوخت وجود ندارد، این درخواستها دیده نشده و بدیهی است که تأیید نمی‌شوند و به متقاضی برگشت داده شده و توضیح داده می‌شود که: «به علت مشکل بازه زمانی، امکان تأیید وجود ندارد؛ مجدداً درخواست خود را ثبت کنید.»
نکته مهم این است که تأیید تمام درخواستها به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و به ‌هیچ‌وجه نیاز به مراجعه حضوری متقاضی به جهادکشاورزی و یا شرکت نفت نیست و ایشان از روی کارتابل شخصی خود می‌تواند درخواستش را پیگیری کند که در چه مرحله‌ای قرار دارد و این که آیا جهاد کشاورزی یا شرکت نفت تأیید کرده‌اند یا خیر و یا به چه میزان تأیید شده است؛ همچنین زمانی که درخواست توسط شرکت نفت تأیید شود، به شماره همراه متقاضی پیامک ارسال می‌شود.
کاربردهایی که مربوط به کشاورزی هستند امکان دسترسی برای جهاد کشاورزی را دارند و گاهی اوقات متقاضی درخواست را برای منازل مسکونی ثبت می‌کند که برای جهاد کشاورزی قابل دسترسی نیست و مستقیماً توسط شرکت نفت تأیید می‌شود. 
خاطرنشان می‌کند که از اول آبان‌ماه تا 8 آذرماه، تعداد 143 درخواست نفت سفید بررسی و میزان 32 هزار و 850 لیتر توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نی‌ریز تأیید شده است. همچنین تصریح می‌شود، بسیاری از درخواستهای نفت سفید روزانه تأیید می‌شوند؛ ولی برحسب اتفاق به دلایلی که در بالا ذکر شد، حداکثر دو یا سه روز ممکن است به طول انجامد.ضمناً شماره تماس واحد سوخت این مدیریت 53830612 الی 614 با شماره داخلی 247 است.

شهرداری نی‌ریز
1- چرا ابتدای بولوار میرزا کوچک‌خان یک بریدگی برای عبور عابر پیاده نیست؟ یک انسان مسن یا باید از روی چمن به سختی عبور کند یا این که دور میدان دور بزند. لطفاً رسیدگی کنید.
2- لطفاً با همکاری میراث فرهنگی، آسیاب آبی قدیمی قنات خبار را بازسازی کنید؛ حیف است به طور کامل در حال از بین رفتن است.
3- شهرداری قبلاً به ما گفت که ساخت و ساز در زمینهای بالا‌تر از آموزش و پرورش (بولوار شهید سلیمانی) ممنوع است؛ پس چرا کنار باغ طیاری جدیداً ساخته شده؟ اگر مشکلی نیست تا ما هم بسازیم.

پاسخ شهرداری نی‌ریز:
با احترام، در پاسخ به سؤالات آن هفته‌نامه محترم، پاسخهای زیر از مدیران واحدهای شهرداری اخذ و عیناً ارسال می‌گردد.
در ضمن یادآوری می‌شود سامانه ۱۳۷ شهرداری نی‌ریز از سالها پیش با هدف ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و هدایت و رفع مشکلات و معضلات شهری از طریق مدیریت غیر‌مستقیم مردم در شهر و دریافت دیدگاه‌ها و نقطه نظرات شهروندان با رویکرد خدمات‌رسانی مطلوبتر به شهروندان راه‌اندازی شده است.
این سامانه به لحاظ ماهیتی جزو سامانه‌های خدماتی است که به عنوان پل ارتباطی بین شهروندان و مدیران شهری و با انتقال مسائل و مشکلات به واحدهای اجرایی شهرداری موجب وحدت رویه کاری در شهر و تسریع در حل مشکلات می‌گردد.
در همین راستا فرآیندهای کاری در این سامانه به نحوی طراحی و برنامه‌ریزی شده است که در کوتاه‌ترین زمان درخواستهای شهری به حق شهروندان نی‌ریزی در حد ممکن اجابت و مشکلات روزمره ایشان مرتفع می‌گردد.
در پایان از همه همشهریان عزیزمان تقاضامندیم تمامی‌نقطه نظرات، انتقادات، پیشنهادات، مشکلات و سؤالات خود را از طریق این سامانه باما در میان بگذارند.

مسئول محترم واحد عمران، آقای پیوندی
1- با سلام خدمت شهروند محترم، با توجه به شرایط محل ذکر شده که در نزدیکی میدان و بدون شعاع دید می‌باشد، امکان بازگشایی جهت عابرپیاده وجود ندارد.
لازم به ذکر است که در ابتدای بولوار نامبرده بریدگی مناسب پیاده‌راه تعبیه و موجود است.

مسئول محترم زیباسازی، آقای خالقی
2- شهروند گرامی! ضمن تشکر از پیشنهاد شما، بازسازی اماکن تاریخی علاوه بر تعامل بین ادارات ذی‌ربط، مستلزم تأمین بودجه نیز می‌باشد که در برنامه امسال قرار ندارد. ان‌شاءا... در صورت موافقت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شهردار محترم شهر نی‌ریز، جناب آقای مهندس فرغت
3- برابر مفاد مندرج در ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها، هرگونه ساخت و ساز در کلیه اراضی واقع در محدوده و حریم شهر صرفاً با اخذ مجوز از شهرداری امکان‌پذیر است.

نماینده مجلس
آسفالت جاده بشنه به کجا رسید؟ سه ماه پیش شما خبر دادید که تعمیر و آسفالت جاده بشنه به زودی شروع می‌شود؛ اما هنوز خبری نشده است!

پاسخ روابط‌عمومی، امور رسانه و فضای مجازی دکتر طهماسبی:
با سلام خدمت شهروند گرامی، طبق وعده نماینده محترم، از تاریخ ۵ آذر ماه دستگاه‌های راهداری شامل گریدر آبپاش و غلطک در حال انجام تعمیرات جاده بشنه هستند که تا کنون به رغم ایراد فنی غیر مترقبه‌ای که برای غلطک بوجود آمده و در حال جایگزینی غلطک می‌باشند، حدود یک کیلومتر از جاده بهسازی و تعمیر شده، دستگاه‌های راهداری در محل مسیر ارتباطی روستای بشنه به طور روزانه در حال انجام فعالیت و قابل رؤیت هستند و این عملیات ان‌شاءا... در روزهای آینده نیز تا تکمیل بهسازی و تعمیر مسیر ادامه دارد.

بیمارستان شهدا 
روند کار در بخش تزریقات مناسب نیست؛ آنها ابتدا آمپول را تحویل می‌گیرند و می‌گویند برو به صندوق که در حیاط قرار دارد، هزینه را بپرداز و قبض را بیاور. اما وقتی با حال بد می‌رویم و برمی گردیم، آمپول ما بایک نفر دیگر اشتباه شده. آیا امکان دارد که در همان قسمت تزریقات هزینه را حساب کنند؟

پاسخ بیمارستان شهدا:
با سلام، لطفاً جهت شکایت به واحد شکایات بیمارستان مراجعه فرمایید.

شورای ترافیک
1- در هفته گذشته متأسفانه سه تصادف در چهارراه مسکن مهر اتفاق افتاده است. تقاطعی بدون علائم راهنمایی و رانندگی و هشدار و سرعتگیر که مشخص نیست حق تقدم با کیست. چرا هر چه زودتر تصمیمی برای آن نمی‌گیرید؟
2- فکری به حال ترافیک خیابان ولی‌عصر کنید. پیشنهاد ما این است که این خیابان را یکطرفه کنید و مسیر برگشت، خیابان شهید مطهری (شعله) شود. با این کار هم ترافیک خیابان ولیعصر نصف می‌شود و هم مغازه‌های خیابان شهید مطهری که از رونق افتاده، زنده می‌شوند.

پاسخ شورای ترافیک:
با سلام و احترام، در پاسخ به سؤالات مطرح شده از سوی شهروندان محترم، جوابیه زیر جهت چاپ در شماره آتی آن هفته‌نامه وزین ارسال می‌گردد.
1- موضوع اصلاح و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در چهارراه مسکن مهر به سرعت در دستور کار شهرداری محترم قرار گرفته و در حال انجام کار می‌باشد.
2- به استحضارطراح محترم سؤال و شهروندان محترم می‌رساند که هر طرح ترافیکی که بخواهد در سطح شهر اجراشود، ابتدا نیازمند کارشناسی فنی و تعیین مسیر جایگزین مناسب می‌باشد که این موضوع نیز بررسی می‌گردد.

تبلیغات اسلامی
می‌خواستم به گوش مسئولان برسانید که تانکر آب آشامیدنی مسجد ابوالفضل واقع در گردنه لای‌رز، خالی است. درِ مسجد بسته است و لامپهای درون سکو‌های کنار جوی آب شبانه‌روز روشن هستند. پیگیری کنید و ببینید مسئول این تفرجگاه و مسجد کیست؟

پاسخ تبلیغات اسلامی:
سلام و تشکر از پیگیری سؤالات مردمی، موضوع مربوط به مسجد ابوالفضل، جهت رفع مشکل به هیئت مدیره مسجد ارجاع شد. ضمن این که هیئت مدیره محترم در تلاش هستند تا مشکلات مسجد را به نحو مطلوب حل و فصل نمایند و برای این منظور، جلساتی برگزار نموده‌اند و پیگیر هستند. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از مسئول محترم ستاد اقامه نماز، جناب آقای حاج رضا مسعودی دریافت نمایید.

منابع آب - جهاد کشاورزی
از یک طرف مسئولان می‌گویند کشور با کم آبی و بعضاً تنش آبی روبرو است. از طرف دیگر می‌گویند ایران می‌تواند از نظر کشاورزی در منطقه اول شود! به نظر شما کدامش درست است؟

پاسخ جهاد کشاورزی:
این مقوله مختص کشور ایران نیست و جنگ آب در سطح جهانی مطرح است.
در عصر حاضر، توسعه پایدار کشاورزی یکی از ضروریات سرزمینی به شمار می‌آید؛ در راستای حصول این هدف، لازم است در برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور به عنوان سند بالادستی و هدایتگر توسعه به این مفهوم توجه کافی شود.
توسعه پایدار، مدیریت و نگهداری منابع طبیعی و جهت‌بخشی تحولات و ساختار اداری است؛ به طوری که تأمین مداوم نیازهای بشری و رضایتمندی نسل حاضر و نسلهای آینده را تضمین کند. چنین توسعه پایداری (در بخشهای کشاورزی، جنگلداری وشیلات) با حفاظت زمین، آب و ذخایر ژنتیکی گیاهی و جانوری همراه است، تخریب زیست محیطی به همراه ندارد، از فناوری مناسب استفاده می‌کند، از نظر اقتصادی بالنده و پایدار و از نظر اجتماعی مورد قبول است.
با توجه به مباحث فوق و با هدف و محوریت توسعه پایدار در تمامی سطوح و شئون، این امر دور از دسترس نخواهدبود.

منابع آب
خبری مبنی بر پر کردن دو چاه غیرمجاز در منطقه دهچاه منتشر شده که واقعیت ندارد. واقعیت این است که یکی از آنها را گلوبند کرده‌اند و یکی هم خشک بوده. ولی چاه اصلی ..... همچنان در حال بهره‌برداری و استفاده است. در حالی که آن منطقه برای برداشت آب و کشاورزی ممنوعه است. چرا اداره منابع آب چشم خود را روی واقعیت بسته است؟

توزیع برق
1- آیا بهتر نیست خط تلفن اتفاقات برق به پیغامگیر متصل نباشد؟ خدای ناکرده اگر اتفاق ناگواری رخ دهد، سیستم پیغامگیر زمانبر است.
2- چرا بدون اطلاع قبلی برق را قطع می‌کنید؟ وقتی هم می‌گوییم که وسایلمان سوخته، می‌گویید فقط یخچال و تلویزیون!

مخابرات
چرا اینترنت نی‌ریز این قدر کند و ضعیف است؟ با این وضع اینترنت، بچه‌ها نمی‌توانند درس بخوانند.


صمت
چرا در طول یک هفته قیمت تخلیه چاه برای هر ماشین از 500 به 900 هزار تومان رسیده؟ کسانی معمولاً تخلیه چاه می‌کنند که قشر ضعیف هستند. اما در نی‌ریز این کار دست چند نفر محدود است و هر کاری بخواهند می‌کنند.

پاسخ صمت:
با سلام، خدمات تخلیه چاه در نی‌ریز توسط دو نفر از ساکنان شهر بدون اخذ پروانه کسب به صورت سیار انجام می‌گردد و تاکنون به همین دلیل نرخنامه مصوب نداشته‌اند. در صورت وجود شکایت، به اتاق اصناف، واحد بازرسی مراجعه کنید تا پس از ثبت شکایت توسط واحد بازرسی، اقدام و در صورت احراز تخلف، احقاق حق گردد.

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
کاش راه روستای بشنه را به طور کامل آسفالت کنند. برای هر انتخابات یک کیلومتر آن را آسفالت می‌کنند و تا انتخابات بعدی، آن یک کیلومتر دوباره خراب می‌شود.

مجتمع فولاد غدیر
خواهش می کنم در مورد جذب نیرو در فولاد غدیر پیگیری کنید. کمترین حقوق در پروژه فولاد‌سازی‌های کل ایران را در فولاد نی‌ریز به کارگر‌ها می‌دهند؛ روزی ۱۴۰ هزار تومان. خدایی سخت‌ترین کارها هم دست کارگران است. بپرسید در یزد یا سیرجان یا عسلویه به یک کارگر ساده یا کمکی در پروژه‌های فولاد‌سازی چقدر حقوق می‌دهند؟
بعد از آن مسئله جذب نیرو است که برادران اهل ..... اجازه ورود یک نی‌ریزی را به فولاد تکنیک نمی‌دهند. مگر نی‌ریزی یا ..... دارد؟ همه از یک شهرستان هستیم.
هیچ بهایی به کارگرها نمی‌دهند. پیمانکار دو ماهی یک بار حقوق می‌دهد. اعتراضی هم اگر باشد که نیست، می‌گویند هر کس ناراضی است برود؛ کارگر فراوان است.
اگر کارگری در ۳۰ روز ماه مریض نشود و حادثه نداشته باشد، حقوقش 4 میلیون و 200 هزار تومان می‌شود. ساعت کاری هم که الی ماشاءا... از شش و نیم صبح است تا ۵ عصر که یک ریال هم اضافه‌کاری نمی‌دهند.

شما را به خدا پیگیری کنید، شاید حقمان را بدهند.

 ادارات، سازمانها و نهادهایی که در این شماره به سؤالات و انتقادات مردمی پاسخ نداده‌اند:
- منابع آب
- توزیع برق
- مخابرات
- راهداری و حمل و نقل جاده‌ای
- مجتمع فولاد غدیر
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها