تعداد بازدید: ۶۹۳
کد خبر: ۱۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ - 2021 02 December
در جلسه کارگروه اجتماعی- فرهنگی فرماندار از مسئولان ادارات درخواست کرد تا از پشت میز خود بلند شوند و ببینید چه خبر است!
سمیه نظری، نی‌ریزان فارس:

این جلسه چهارشنبه 9 آذرماه در سالن فرمانداری برگزار شد و مصوباتی پیرامون کودکان کار به همراه داشت.

زینت اسفندیاری رئیس اداره بهزیستی
کودکان کار شناسایی شده، مشخصات خانواده و آدرس آنها را پیدا کرده‌ایم. به آموزش و پرورش ارسال شده و‌ کودکانی که دارای هویت و ساکن نی‌ریز بودند، وارد مدرسه‌ شده‌اند.

مهدی هادی معاون شهرداری
کودکان کار جمع‌آوری شدند، وسایل کار آنها گرفته شده، اما با به‌رغم اینکه زباله‌ها سرساعت جمع می‌شوند، متأسفانه باز هم این کودکان در بعضی ساعات حضور دارند. 

جواد قطرانی نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی:‌ 
مطالب به نشریات ارسال می‌شود اما هرچه صلاح بدانند چاپ می‌کنند و ممکن است با تأخیر هم همراه شود.

امیر ولی‌زاده مدیر آموزش و پرورش: 
دانش‌آموزان کار دارای هویت ثبت‌نام شده‌اند اما ما اجازه ثبت‌نام اتباع خارجی و فاقد هویت را نداریم، ولی باز هم اگر فرماندار و یا کارگروه دانش‌آموزان، مجوز دهند افراد مجهول‌الهویه را در مدرسه‌ای ثبت‌نام می‌کنیم.
داور آل‌داود رئیس شبکه بهداشت و درمان

بیماری شپش یک بیماری‌واگیردار و مسری شدید است که به تازگی در نی‌ریز افراد زیادی را درگیر کرده است، چون الان مدارس غیرحضوری است و از طرفی این یک بیماری قدیمی است، آمار مبتلایان در دست نیست اما تعدادی زیادی برای درمان به داروخانه‌ها مراجعه کرده‌اند حال آنکه خیلی از افراد هم درمان خانگی دارند که ما توصیه‌امان به بیماران آن است که بهترین درمان، درمان دارویی و آموزش صحیح استفاده کردن آن است.

افسانه زارع، کارمند شبکه بهداشت و درمان: 
آمار بهداشت مدارس به صورت فصلی است و تنها آمار ما مراجعه‌کنندگان به مطب دکتر خامسی متخصص پوست و مو بوده است. آموزش‌ها در حال ارائه است اما متأسفانه خانواده‌ها خوب دنبال نمی‌کنند یا استفاده صحیح از شامپوها را بلد نیستند و پروسه درمان به کندی پیش می‌رود و یا اقدام به رشک‌زدایی نمی‌کنند.

راه‌های درمان مبارزه با بیماری شپش اطلاع‌رسانی شود چه از طریق نشریات و چه از طریق فضاهای مجازی. همچنین هماهنگی و همکاری بین مراقبین سلامت کل مدارس انجام شده تا با آموزش‌های خود به بیماران و خانواده‌ها از شیوع این بیماری جلوگیری کنند.

سیدعلاالدین فقیه رئیس شورای شهر:
- در مورد کودکان کار باید از پتانسیل‌ مردمی استفاده کنیم و در این رابطه 9 تا 10جلسه با اهالی محلات برگزار کردیم و خیلی از آنها اعلام آمادگی کرده‌اند. 

- طرح آموزش شهروندی زیر نظر شهرداری برگزار می‌شود که سعی داریم مسائل اجتماعی و فرهنگ شهرنشینی به آنها آموزش داده ‌شود.

- دعوت می کنیم از بانوان عزیز تا در طرح همیاری شرکت کنند و مشکلاتی که در سطح شهر می‌بینند را گزارش کنند تا در حد توانمان با کمک ادارات برطرف کنیم.

هدایت فرماندار نی‌ریز:
- واکسیناسیون را همه افراد در سطح شهرستان انجام دهند، بجز افرادی که پزشک تشخیص داده که واکسن برای آنها مضراست. 

- بیماری شپش که یک بیماری فراگیر و واگیردار است باید کنترل شود. لازمه این کار همکاری بیشتر مربیان بهداشت آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و تعامل با شبکه بهداشت و درمان است که لازم است در مدارس و خوابگاه‌ها با جدیت بررسی شود. 

- در نشریه‌ها و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود. فضاهای مجازی پتانسیل خوبی هست تا این بیماری همه‌گیر نشود.

- هیچ کدام از مشاوران املاک حق ندارند به کسی که هویت مشخصی ندارد خانه بدهد. 

- تفکیک و جمع‌آوری زباله‌ها از مبدأ تا مقصد ساماندهی شود؛ ما نباید اجازه بدهیم کارتن یا زباله‌ای باشد که کودکان کاربه دنبال آن باعث مشکلاتی برای خود شوند. 

- اداره اماکن شماره افرادی که ضایعات را می‌خرند ساماندهی کند و خریداران صاحب شناسنامه و مشخص باشند.

- باید مکان و خرید ضایعات ساماندهی شود چون اهالی محله خیابان امام حسین از این وضعیت ناراضی‌اند.

- بچه‌های کار شناسایی شوند و با خانواده‌ آنها تماس گرفته تا به آموزش و پرورش رفته و برای تحصیل آنها اقدام کنند. اگر ایرانی نباشد ما اجازه اقامت اتباع را نداریم و باید آنها را راهی شهر خودشان کنیم.

- مسئولان فرهنگی! بحث کودکان کار، درمان بیماری شپش، مسائل اجتماعی و فرهنگی، اختلافات خانوادگی و خیلی از مسائل دیگر که از استرس بیماری کرونا نشأت می‌گیرد، شناسایی کنید و برای رفع آنها برنامه‌ریزی و اقدام نمایید. 

- مسائل آموزشی را بررسی نمایید که باعث آسیب نشوند، رشته‌هایی مثل رشته‌های فنی، کلاسهای دانشگاه و درسهای عملی به صورت غیرحضوری قابل ارائه نیستند.

- ادارات فرهنگی مثل تبلیغات، بهزیستی و شورای شهر در زمینه‌های کودکان کار و آلودگی‌های سطح شهر فعال باشند و برنامه‌های اجرایی ارائه دهند.

وی همچنین از مسئولان اجرایی و رؤسای ادارات خواست که در حوزه‌های مختلف که مسئولیت دارند از پشت میز خود بلند شوند، صبح‌ها یا شب‌ها در خیابان بگردند، ببینید چه خبر است نه اینکه کارشان شرکت در یک جلسه‌ای باشد و چند مصوبه گذرانده شود و ماه بعد اجرا شده و نشده بار دیگر به جلسه بیایند. مشکلات را گزارش کنید و برای رفع آنها راهکار دهید.


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها