تعداد بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۱۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ - 2021 07 November
پس از اجرای طرح کوچ در سال تحصیلی گذشته، امسال طرح ارتقای سواد حرکتی بین دانش آموزان اجرا می‌شود.

مجید پاکیزه دامن، نی‌ریزان فارس

سال گذشته که مدارس غیرحضوری 
بود، برای زنگ ورزرش طرح کوچ اجرا شد و امسال طرح سواد حرکتی جایگزین آن می‌شود.
به گفته کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش نی‌ریز این طرح به صورت آزمایشی و مختص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی است.

وی افزود: طرح ارتقاء سواد حرکتی به کودک اجازه می‌دهد با انگیزه، اعتمادبه نفس و کنترل، در طیف وسیعی از فعالیت‌های بدنی و شرایط ورزشی حرکت کند.
به گفته سلطانی طرح جدید سه مرحله‌ای است.

مرحله اول (ارزیابی اوليه):
نحوه انجام آزمون‌های سواد حركتی توسط دبيرخانه مركزی پروژه به صورت فيلم و فایل مكتوب از طریق شبكه آموزشی دانش‌آموزان شاد در اختيار دانش‌آموزان، آموزگاران و اولياء قرار داده می‌شود که دانش‌آموزان با راهنمایی آموزگاران و اولياء به صورت حضوری در مدرسه با حضور آموزگار یا به صورت غيرحضوری در خانه با نظارت والدین آزمون‌ها را انجام داده و نتایج را در سامانه دانش‌آموزی پادا وارد می‌کنند.

مرحله دوم (مداخله):
دانش‌آموز برنامه‌های تمرینی را از شبكه شاد دریافت و با همكاری و نظارت آموزگاران و اولياء پيگيری و اجرا خواهد كرد.

مرحله سوم (ارزیابی ثانویه):
آزمون‌های ارائه شده توسط فيلم‌ها و مستندات مكتوب مرحله اول دوباره توسط دانش‌آموزان با نظارت و همراهی آموزگاران و اولياء اجرا و نتایج در سامانه پادا ثبت خواهد شد.

مسئول تربیت‌بدنی آموزشگاه‌های نی‌ریز این را هم گفت که این طرح در حال حاضر برای 30 درصد دانش‌آموزان ابتدایی مدارس شهر اجرا خواهد شد.

نوشتنی است مهارت‌های بنیادی به سه دسته تقسیم شده‌اند:
1) ثباتی یا مربوط به کنترل قامت: یعنی آن دسته مهارت‌هایی که وضعیت بدن در یک حالت خاص، ایستاده یا در حرکت، باید حفظ شود مانند: حفظ تعادل، خم و راست شدن بدون جابه‌جایی و چرخش.

2) مهارت‌های دست‌کاری: به مهارت‌هایی گفته می‌شود که به ارتباط فرد با اشیای محیط بستگی دارد. برای نمونه یک شی‌ء یا توپ یا وسیله را پرتاب یا دریافت کند یا به آن با اندام‌های مختلف ضربه بزند مثل پرتاب، دریافت، شوت کردن توپ، ضربه به شاتل با راکت و... .

3) مهارت‌های جابه‌جایی یا انتقال: که در آن فرد باید کل بدن خود را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل کند. برای نمونه، مسافتی را می‌دود یا از نقطه‌ای به نقطه دیگر به روش‌های مختلف پرش جفت، جهیدن، لی‌لی زدن، یورتمه و... می‌پرد. 


غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
0
0
بخدا این طرح فقطزحمت مادرا رو زیاد کرده
وگرنه بچه که تو خونه هست نه انگیزه ای داره و نه دقیق می‌دونه داره چی میشه چون مادر فقط در حد تکلیف میخواد اینو انجام بده ،مثل مدرسه نیست که با معلم و چنتا شاگرد حداقل نیم ساعت تو حیاط ورزش کنند
بچه ها با این کرونا فقط شدن موش آزمایشگاهی که مسئولین می‌خوان ببین کی و کجا چی جواب میده
نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها