تعداد بازدید: ۷۶۶
کد خبر: ۱۰۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ - 2021 01 August
جزئیات تخریب ٤ مغازه توسط شهرداری

محمد جلالی، نی‌ریزان فارس:

شهردار نی‌ریز از تملک و تخریب ۴ مغازه در قلب شهر خبر داد.

حامد فرغت در این رابطه گفت: تخریب این ٤ مغازه در میدان مرکزی شهر نی‌ریز روز جمعه اول اَمرداد انجام گرفت.

این بخشی از پروژه‌ای بوده که شهرداری ۱۷ سال پیش شروع کرد و قرار بود تعریض خیابان ولی‌عصر با تملک ٦ پلاک  ثبتی در شمال غربی میدان ۱۵ خرداد انجام شود.

شهردار گرامی وقت در یک صلح‌نامه و توافقنامه‌ای با مالکان محترم به نتیجه رسید و قرار بود یک سری تسهیلات به مالکان اعطا کند اما به دلایل مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی و همچنین حقوقی و ثبتی این کار متوقف می‌شود تا اینکه در سال گذشته جلسات متعددی با مالکان محترم ٢ پلاک ثبتی داشتیم و توانستیم با آنها به توافق برسیم و اگر این توافقنامه از طریق دادگاه و شکایت انجام می‌گرفت شهرداری با زیان سنگین روبرو می‌شد اما با مذاکره و ادبیات مناسب و دوستانه بخشهایی از تعهدات را شهرداری موافقت کرد و بخشهایی از خسارت را مالکان بخشیدند و سرانجام به توافق رسیدیم و با پرداخت حق کسب و پیشه و سرقفلی یکی از مغازه‌هایی که چسبیده به بانک صادرات بود تخریب آن انجام شد. منتهی این همه ماجرا نبود و ۴ واحد تجاری روبروی این دو پلاک ثبتی در واقع برخیابان و بر میدان اصلی وجود داشت که توافقات قبلی با آنها هم ناقص مانده بود.

در همان ۱۷ سال پیش شهردار محترم اقدام به تملک این چهار واحد کرده بود اما در روند حقوقی ماجرا اختلالی به وجود آمده بود و نواقصی وجود داشت و در نهایت شهرداری با شکایت مالکان این ۴ واحد تجاری روبه‌رو شد و پرونده عملاً تا به امروز متوقف گردید اما پس از اینکه با مالکان پلاکهای پشتی به تفاهم رسیدیم و گودبرداری و احداث آن ساختمان انجام شد این چهار مالک محترم هم به نتیجه رسیدند که با شهرداری به تفاهم برسند و جلسات بسیار گسترده‌ای در واحد حقوقی و املاک شهرداری برگزار شد.

شهردار نی‌ریز ادامه داد: ما باید یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین شهرداری، مالکان ۴ واحد ثبتی و مالکان ٢ واحد ثبتی پشت این واحدها انجام می‌دادیم که خوشبختانه توانستیم با آنها به تفاهم برسیم.

بناست در این مکان یک مجتمع تجاری ساخته شود و با این اقدام طرح تفصیلی رعایت شده، عقب نشینی انجام می‌گردد و یک واحد تجاری به‌روز احداث می‌شود. ما بسیار تأکید داریم که نمای این ساختمان مناسب با معماری اصیل ایرانی، اسلامی و شهر نی‌ریز باشد.

فرغت در مورد مابقی مغازه‌های شهر نی‌ریز گفت: متأسفانه بسیاری از ساختمان‌های میدان اصلی شهر مربوط به دهه‌های ۳۰ و ۴۰ می‌باشند که از استحکام مناسب و نمای مناسب برخوردار نیستند و شهرداری امیدوار است تا دیگر مالکان هم ترغیب شوند تا برای تفاهم با شهرداری اقدام کنند. 


نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها